فروش بخش گوشی‌های ساده مایکروسافت به فاکس‌کان

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مایکروسافت در حال فروش بخش گوشی‌های ساده خود به FIH Mobile، یکی از زیرمجموعه‌های شرکت فاکس‌کان است. ظاهرا ارزش این معامله ۳۵۰ میلیون دلار خواهد بود. براساس این قرار داد ۴۵۰۰ نفر از کارکنان مایکروسافت هم به فاکس‌کان منتقل می‌شوند و حق استفاده از برند نوکیا، نرم افزار تلفن‌های همراه ساده و برخی خدمات دیگر در اختیار فاکس‌کان قرار خواهد گرفت.

این قرارداد صرفا مربوط به بخش گوشی‌های ساده مایکروسافت است، بخشی که هنوز تحت برند نوکیا گوشی تولید می‌کند. مایکروسافت اعلام کرده به کار بر روی ویندوز ۱۰ موبایل و پشتیبانی از گوشی‌های لومیا و دستگاه‌هایی که سیستم عامل ویندوز فون بر روی آنها نصب شده، ادامه خواهد داد.

بخش گوشی‌های ساده این شرکت در چند سال گذشته در حال افول بوده است. مایکروسافت در طی زمان، کسب و کار گوشی‌های‌اش را به سوی ویندوز فون سوق داد اما با فروش ۲.۳ میلیون گوشی لومیا در آخرین سه ماهه مالی‌اش که نسبت به دوره زمانی مشابه در سال گذشته ۷۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد، این برنامه مایکروسافت هم شکست خورده است. با این شرایط به نظر می‌رسد مایکروسافت تا حدی از برند لومیا هم ناامید شده.

حال بسیاری از شایعات می‌گویند مایکروسافت ممکن است در سال آینده سرفیس فون (Surface Phone) را عرضه کند. آنطور که این شرکت اعلام کرده کار برند لومیا به پایان رسیده و مایکروسافت دیگری گوشی‌ای با برند لومیا عرضه نخواهد کرد.

‌‌‌

منبع: The Verge

‌‌‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه