قابلیت‌های اشتراک و مدیریت عکس بیشتری به Google Photos اضافه می‌شود

۱۷ آبان ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

چند ماه پیش گوگل سرویس جدید Photos را به راه انداخت و این سرویس امروز به محبوبیت زیادی رسیده است. گوگل می‌گوید که Photos در حال حاضر بیش از ۵۰ میلیارد عکس و فیلم دارد. این موضوع هم دلیل مشخصی دارد: گوگل Photos رایگان است و نسخه‌ی اصلی و با کیفیت عکس‌هایی که در آن آپلود شده است را نگه می‌دارد. این سرویس هم‌چنین برنامه‌های مدیریتی زیادی دارد.

گوگل دیروز در کنفرانس نکسوس خود از قابلیت‌های جدید سرویس Google Photos هم گفت.

این قابلیت‌ها تا آخر سال بیشتر هم خواهند شد. دیروز در کنفرانس نکسوس سونی، مدیر Photos به چند قابلیت جدید این سرویس اشاره کرد.

«آنیل سابهاروال» از فولدری به اسم Shared Albums رونمایی کرد که می‌گذارد چند کاربر در آن فایل آپلود کنند. برای مثال، تمام افراد یک گروه که از برنامه‌ای عکس گرفته‌اند، می‌توانند فایل‌های‌شان در فولدری در کنار هم قرار دهند. می‌توان هم‌چنین توسط تنظیماتی، با آپلود شدن هر عکس، هشداری هم دریافت کرد.

گوگل Photos در حال حاضر می‌تواند توسط هوش مصنوعی که دارد، عکس‌های یک فرد یا شی را تشخیص دهد و آن‌ها را به‌صورت اتوماتیک دسته‌بندی کند. «سابهاروال» گفت که با قابلیت جدیدی، می‌توان عکس‌های یک فرد را با تگ دلخواه دسته‌بندی کرد. در نتیجه جستجو در آلبوم‌ها ساده‌تر می‌شود.

PHOTOS_1

می‌توان هم‌چنین با استفاده از چند تگ مختلف، عکس‌هایی را جستجو کرد که فرد و شی مشخصی در آن قرار دارد. قرار است تگ‌های عکس‌ها، فقط به کسی که آن‌ها را قرار داده نشان شود. این قابلیت تا پایان هفته‌ی جاری به نسخه‌ی اندروید گوگل Photos اضافه می‌شود.

آخرین قابلیت جدید هم پشتیبانی Chromecast از Photos بود. از این پس می‌توان توسط گوشی‌ها یا تبلت‌ها، آلبوم‌های عکسی که در Photos است را به تلویزیون‌هایی که به Chromecast مجهز هستند انتقال داد. این قابلیت هم تا پایان هفته به نسخه‌ی اندرویدی Photos اضافه می‌شود.

بقیه‌ی دستگاه‌ها و نسخه‌ی مرورگر Photos قرار است “به زودی” قابلیت‌ها را دریافت کنند.

منبع: Wired

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه