جرمی کلارکسن از سرویس پرایم ایر آمازون رونمایی کرد

۱۴ آذر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

در آذر ماه ۲۰۱۳ بود که آمازون به عنوان یک شرکت خرده‌فروشی اینترنتی اعلام کرد قصد اجرای طرحی را دارد که بتواند اجناس و کالاها را با حمل‌ونقل هوایی بدون خلبان به دست مشتران‌اش برساند و همان زمان از آزمایش سرویس ارسال کالا با پهپاد تحت عنوان سرویس «پرایم ایر» (Prime Air) خبر داد.

در بازار پررقابت خرید آنلاین، غول‌هایی مانند آمازون و وال‌مارت دایم دنبال راههایی هستند که مشتران بیش‌تری را به سمت خودشان جذب کنند و ارسال سریع، یکی از این استراتژی‌ها است.

آمازون اخیرا ویدیویی با حضور «جرمی کلارکسن» (Jeremy Clarkson)، مجری پیشین برنامه‌ی «تخته گاز» ساخته که از جزییات این سرویس و شیوه‌ی کار آن صحبت می‌کند. قرار است تعداد زیادی از این پهپادها ساخته شود که متناسب با شرایط محل و محیط، طراحی ویژه‌ای خواهند داشت.

مساله این‌جاست که پهپادهای خدمات‌رسان آمازون تا زمانی که مجوز لازم را از سوی اداره‌ی هوانوردی آمریکا (FAA) دریافت نکنند، آغاز به کار نخواهند کرد. FAA استفاده‌ی غیرقانونی و بدون مجوز از پهپادهای تبلیغاتی را به شدت ممنوع کرده است. اما آمازون هم با همکاری کارشناسان قانون‌ و سیاست‌گذاری، نهایت تلاش خود را به کار بسته تا هرچه زودتر این شیوه‌ی ارسال کالا را به مرحله‌ی اجرا درآورد.

این پهپادها تقریبا به اندازه‌ی یک هواپیما اسباب‌بازی کنترل از راه دور هستند و سرعت پروسه‌ی ارسال و دریافت را سریع‌تر و راحت‌تر می‌کنند.

این پهپادها تقریبا به اندازه‌ی یک هواپیمای اسباب‌بازی کنترل از راه دور هستند و سرعت پروسه‌ی ارسال و دریافت را سریع‌تر و راحت‌تر می‌کنند. در نمونه‌های قبلی بسته زیر پهپاد بسته می‌شد ولی این بار بسته‌ی سفارش مشتری داخل پرنده‌ی مکانیکی قرار می‌گیرد.

پهپادهای هیبریدی که تا شعاع ۱۵ مایل را پوشش می‌دهند، به صورت عمود از روی زمین بلند می‌شوند و بعد با استفاده از حسگرهای خود و تکنولوژی Sense & Avoid طوری حرکت می‌کنند که مانع‌های احتمالی را دور بزنند.

در ویدیویی که آمازون منتشر کرده یک پروتوتایپ از این وسیله‌ی حمل‌ونقل هوایی بدون خلبان را می‌بینیم که بسته‌های کوچک را در کم‌تر از نیم ساعت به دست مشتری می‌رساند.

منبع: CNET

دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar شاهین

    ایده خیلی خوبیه . دیجی کالا شما هم به فکر این ایده باشید .

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه