لنوو بیشترین سهم بازار نوت‌بوک را به‌دست آورد

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

تحلیل‌گران بازار در شرکت TrendForce آخرین یافته‌هاشان را در حوزه بازار نوت‌بوک‌ها منتشر کرده‌اند. براساس این اطلاعات که از بررسی فصل اول سال ۲۰۱۶ (از ۱۱ دی تا ۱۲ فروردین) به دست آمده شرکت لنوو با بدست آوردن سهم بازار بیشتر در جهان موفق شده شرکت اچ‌پی را پشت سر بگذارد و این تولید کننده را از نظر سهم بازار در رتبه دوم قرار دهد. در مجموع در این بازه زمانی مورد بررسی ۳۵.۶۲ میلیون نوت‌بوک از طرف ۸ تولیدکننده برتر بازار عرضه شده است. بررسی ارقام در این سه‌ماهه نشان دهنده کاهش ۱۹ درصدی عرضه نسبت به سه‌ماهه قبل و کاهش ۷.۳ عرضه نسبت به سه‌ماهه مشابه در سال گذشته است.

در این میان بیشترین افت عرضه را اپل تجربه کرده. این شرکت نسبت به سه‌ماهه قبلی ۴۰.۴ درصد افت عرضه داشته و متعاقبا از رتبه پنجم سهم بازار به رتبه ششم سقوط کرده است.

برخلاف اپل، لنوو نسبت به سه‌ماهه قبلی صرفا ۱۰ درصد افت عرضه داشته. این شرکت موفق شده از سهم بازار ۱۹.۹ درصد به سهم بازار ۲۲.۲ درصد برسد. در این شرایط شرکت اچ‌پی شاهد کاهش سهم بازار خود بوده و از ۲۰.۹ درصد در سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۱۵ به ۲۰.۴ درصد در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۶ سقوط کرده است.

شرکت های دل، سامسونگ و لنوو تنها سه شرکتی در میان هشت شرکت برتر تولیدکننده نوت‌بوک بودند که نسبت به فصل قبل، شاهد افزایش سهم بازارشان بودند.

رقبای دیگری مانند ایسوس، ایسر و توشیبا علاوه بر کاهش سهم بازار کاهش عرضه شدیدی را هم تجربه کردند. در میان همه این شرکت‌ها، سامسونگ ۴۳ درصد رشد عرضه داشته است. این رشد غافلگیر‌کننده به مناطق و بازارهای جدیدی مرتبط است که این تولیدکننده اخیرا به آنها دسترسی یافته.

در ادامه می‌توانید با مشاهده جدول زیر این آمار و ارقام را دقیق‌تر بررسی کنید:

Top_Brand_Vendors_in_Worldwide_Notebook_Shipments_Q1_2016

‌‌‌

منبع: NotebookCheck

‌‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. سعید

    خیلی ممنون از اطلاع رسانیتون

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه