۳٫۵ میلیون دلار برای ماشین جیمز باند در فیلم Spectre

۲۱ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
جیمز باند

اگر چشمتان هنوز دنبال آخرین ماشین جیمز باند مانده، خبر بدی برای شما داریم: متاسفانه دیر جنبیدید و استون مارتین DB10 به فروش رسید! این ماشین به قیمت ۳٫۵ میلیون دلار خریداری شد و تمام این مبلغ را به انجمن پزشکان بدون مرز اهدا کردند.

استون مارتین DB10 از روی مدل V8 Vantage S ساخته شده و قدرتی معادل ۴۳۰ اسب بخار دارد.

همین چندوقت پیش بود که خبر مزایده‌ی استون مارتین DB10، ماشین جیمز باند در «اسپکتر» (Spectre)، سروصدای زیادی به پا کرد. اسپکتر تازه‌ترین فیلمی است که از مجموعه‌ی جیمز باند ساخته شده و سال گذشته در سینماهای سراسر دنیا به نمایش درآمد. ساخت ماشین جیمز باند در این فیلم برعهده‌ی کمپانی بریتانیایی استون مارتین بود که برای این منظور تنها ده عدد از مدل DB10 تولید کرد.

استون مارتین

هشت تا از این ماشین‌ها برای فیلم استفاده شدند و دوتای دیگر برای نگهداری در مجموعه‌ی استون مارتین در نظر گرفته شدند. قرار بود مثل مدل‌هایی که برای ۰۰۷ (فیلم قبلی از سری جیمز باند) تولید شده بودند، DB10 هم تنها برای مجموعه‌ی استون مارتین تولید شده و به فروش نرسد. اما استون مارتین در یک حرکت غافلگیرکننده تصمیم گرفت این ماشین را به مزایده بگذارد که نتیجه‌ی آن فروش ۳٫۵ میلیون دلاری آن بود. سورپرایز بعدی استون مارتین اهدای درآمد این فروش چندمیلیونی به انجمن پزشکان بدون مرز بود که البته قبلا هم به این موضوع اشاره کرده بود. این در حالی است که قبل از به فروش رسیدن این ماشین، قیمت نهایی آن توسط استون مارتین ۱٫۴ میلیون دلار برآورد شده بود.

خودروی جیمز باند

استون مارتین DB10 از روی مدل V8 Vantage S ساخته شده و قدرتی معادل ۴۳۰ اسب بخار دارد. این خودرو از یک موتور ۸ سیلندر V-شکل با ظرفیت ۴٫۷ لیتر به همراه یک جعبه دنده‌ی دستی شش‌سرعته بهره می‌برد. تفاوت این مدل با مدل V8 Vantage S اولا در بدنه است که در آن از فیبر کربن استفاده شده؛ ضمن این‌که فاصله‌ی بین دو محور آن هم بلندتر است. سرعت این خودرو ظرف مدت ۳٫۲ ثانیه از صفر به ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر با سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند. با این اوصاف به نظر می‌رسد که این یک ماشین معمولی برای آدم‌های معمولی نیست اما خب، به‌هرحال ماشین جیمز باند است و این برای همه وسوسه‌انگیز است؛ به‌خصوص که امضای دنیل کریگ (بازیگر نقش جیمز باند) را هم با خود به همراه دارد.

     ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منابع: The Verge ،Digital Trends

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar امیر

    اهههههههههه حیف شدا میخواستم بخرم 🙁

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه