مایکروسافت ساخت Scalebound را لغو کرد

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

دیروز صبح شایعاتی مبنی بر لغو ساخت بازی Scalebound به بیرون درز کردند. چند ساعتی از انتشار اطلاعات لغو ساخت این بازی نگذشته بود که مایکروسافت با تایید این خبر، از پایان همکاری‌اش با استودیوی بازی‌سازی «پلاتینیوم گیمز» خبر داد. بازی Scalebound یک اکشن سوم‌شخص محیط-باز بود و توسط «هیدکی کامیا» کارگردانی می‌شد. هیدکی کامیا کارگردان بازی‌های بسیار بزرگی مثل «دویل می کرای» و «رزیدنت اویل ۲» و «بایونتا» است. کامیا تا به امروز بازی بد نساخته است و انتظارات‌مان هم از Scalebound بسیار بالا بود؛ طوری که این بازی را به عنوان یکی از مهم‌ترین عناوین انحصاری ایکس‌باکس می‌شناختیم.

لغو ساخت بازی Scalebound از سوی مایکروسافت صورت گرفته است، نه استودیوی بازی‌سازی پلاتینیوم گیمز.

در حالی که اطلاعات زیادی از دلیل لغو ساخت Scalebound در دست نداریم، اما با نگاه به اتفاقات چند وقت اخیر، می‌توانیم تخمین‌هایی بزنیم. در حالی که پیش‌نمایش‌های Scalebound، منظورمان آن مقاله‌هایی است که خبرنگاران صنعت بازی درباره‌ی بازی نوشته بودند، به محیط باز این بازی و عناصر نقش‌آفرینی آن اشاره می‌کردند، مایکروسافت فقط جنبه‌های اکشن بازی را نشان می‌داد. تمام تریلرها و نمایش‌هایی که تا به امروز در کنفرانس‌های ایکس‌باکس دیده بودیم، از صحنه‌های اکشن و بزرگ تشکیل می‌شدند؛ در حالی که بازی Scalebound در واقع یک اکشن-نقش‌آفرینی بود. به نظر می‌رسد که مایکروسافت و هیدکی کامیا با یکدیگر به اختلاف برخورده بودند. این موضوع زمانی بیشتر خودش را نشان می‌دهد که هیدکی کامیا چند وقت پیش در توییتر خودش، مایکروسافت را به بار فحش گرفت. با توجه به اینکه عادت کرده بودیم در توییتر کامیا، بد و بیراه زیاد ببینیم، نارضایتی او از مایکروسافت را زیاد جدی نگرفته بودیم؛ در حال حاضر می‌توانیم ببینیم که توییت‌های کامیا علیه مایکروسافت، بی‌دلیل نبوده است.

scalebound-1

مایکروسافت هم اصلا در بیانیه‌ی منتشر شده، رفتار خوبی از خودش نشان نداده است. بیانیه‌ی مایکروسافت به جای اینکه درباره‌ی بازی Scalebound صحبت کند، سعی در تبلیغ دیگر عناوین این شرکت دارد. بیانیه‌ی مایکروسافت اینگونه است: “تصمیم گرفته‌ایم ساخت Scalebound را لغو کنیم؛ اما به سختی مشغول ساخت تجربه‌های شگفت‌انگیزی مثل Halo Wars 2، Crackdown 3، State of Decay 2 و Sea of Thieves هستیم.”

منابعی به وب‌سایت Kotaku گفته‌اند که چند ماهی است که مراحل ساخت Scalebound در پلاتینیوم گیمز پیشرفتی نداشته است. کسانی که با هیدکی کامیا و دیگر اعضای استودیوی بازی‌سازی پلاتینیوم گیمز ملاقات کرده بودند، به علاقه‌ی بسیار بالای آن‌ها به ساخت Scalebound اشاره می‌کردند. حتی می‌توانیم ناراحتی استودیوی بازی‌سازی پلاتینیوم گیمز را در بیانیه‌ای که به تازگی منتشر کرده است ببینیم: “از این که مایکروسافت ساخت Scalebound را لغو کرده است ناراحت هستیم. می‌دانستیم که طرفداران بسیاری مثل خود ما منتظر این بازی بودند و از اتفاق افتاده، خوشحال نیستیم.”

ممکن است مایکروسافت جایگزین‌هایی را برای این بازی در چنته داشته باشد و آن‌ها در نمایشگاه E3 امسال رو کند.

قرار بود بازی Scalebound به صورت انحصاری برای ایکس‌باکس وان عرضه شود. استودیوی بازی‌سازی پلاتینیوم گیمز در حال حاضر مشغول ساخت بازی NieR: Automata به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن۴ است.

منبع: Gematsu

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Cp.Mahdi Cp.Mahdi

    بد رفتاری با کارگردانا مثل انفجار گوشیها مد نشه صلوات|:

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه