مدیرعامل اپل به چین می‌رود

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

تیم کوک، مدیرعامل شرکت اپل، ماه جاری به چین سفر می‌کند. بنا به گزارش رویترز، او در این سفر با مقامات رسمی بلندپایه‌ی “نظارت بر تبلیغات”، ملاقات می‌کند. چنین سفرهایی به چین معمولا برای کوک ملاقات‌ کاری است. اما این بار احتمالا موضوع جلسات مهم‌تر است چرا که اپل با بحران کاهش درآمد در چین روبه‌رو است و چین مهم‌ترین بازار این شرکت بعد از آمریکاست.

ماه گذشته، به دستور وزارت مطبوعات کشور، که انتشارات، رادیو، سینما و تلویزیون را تحت نظارت خود دارد، خدمات فروشگاه‌های iBooks و فیلم‌های iTunes در چین تعطیل شد. این دو فروشگاه آنلاین که تنها از شش ماه پیش در چین شروع به کار کرده بودند، بنا به درخواست «شی جین پینگ» رییس جهور این کشور نسبت به کنترل بیشتر اینترنت و رسانه، تعطیل شدند. ظاهرا این اقدام موجب نگرانی سرمایه ‌گذاران اپل شده است. کارل آیکان، سهام‌دار بزرگ این شرکت هفته‌ی گذشته در مورد این موضوع ابراز نگرانی کرد و گفت: “دولت چین کار فروش را برای اپل سخت خواهد کرد.”

بنا به گزارش نیویورک تایمز، پس از تعطیلی خدمات اپل در چین، شی با مدیران شرکت‌های داخلی مثل علی‌بابا و هوآوی دیدن کرد. به گزارش شبکه‌های محلی چین، رییس جمهور این کشور در این ملاقات گفته: “چین باید فضای مجازی را بهتر مدیریت کند و محتوای با کیفیت بالا و مثبت که جامعه‌ای سالم و فرهنگی مثبت می‌سازند، را ترغیب کند و این یک اجبار در راه منفعت جامعه است.”

با وجود این که فروشگاه‌های آنلاین اپل به اندازه‌ی فروشگاه‌های سخت‌افزاری آن سودآور نیستند، اما هنوز هم بخش قابل‌توجهی از درآمد شرکت را به خود اختصاص داده‌اند. در واقع‌، علیرغم آخرین گزارش اپل مبنی بر کاهش درآمد، درآمد خدمات اپل شامل فروش برنامه‌ها، موزیک، کتاب، فیلم و غیره، رشد کرده‌است.

با رفتن تیم کوک به چین، انتظار می‌رود مسائلی مثل تعطیل کردن فروشگاه‌های آنلاین اپل در چین، در لیست مسائل مورد بحث قرار بگیرد. با این حال به نقل از خود کوک او هنوز به بازار چین نگرش مثبتی دارد و ناامید نیست.

منبع: The Verge

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه