معرفی و بررسی اپلیکیشن Layout

۱۷ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
اپلیکیشن Layout

احتمالا شما هم از کاربران شبکه­‌ی اجتماعی اینستاگرام هستید؛ اپلیکیشنی برای به اشتراک­‌گذاری عکس و ویدیو که طرفداران زیادی دارد و براساس آخرین آمار­ها بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر در آن عضویت دارند. بعد از محبوبیت گسترده­‌ی اینستاگرام، توسعه­‌دهندگان مستقل، برنامه­‌های مختلفی را برای استفاده از آن ارایه کردند. تعداد زیادی برنامه‌ی ویرایش تصاویر در فروشگاه­‌ها قرار دارند که امکان ویرایش عکس را در گوشی برای کاربر فراهم می­‌کنند. خود اینستاگرام نیز برنامه­‌ای به نام «لی‌اوت» (Layout) برای ایجاد عکس­‌های کلاژ (عکس‌­های ترکیبی) ارایه کرده است؛ رابط کاربری این اپلیکیشن همانند این شبکه‌­ی اجتماعی، ساده طراحی شده است. با دیجی‌کالا مگ و بررسی این اپلیکیشن همراه باشید.

‌‌

هنگامی‌که برنامه را باز کنید، در زیر لوگوی رنگارنگ آن که به شکل مربع توخالی است، عکس‌­های موجود در گوشی را می­‌بینید. برای پیدا کردن راحت­‌تر عکس‌­ها، قابلیت تشخیص چهره به این برنامه اضافه شده است و می­‌توانید عکس­‌هایی که در آن­ افراد حضور دارند را فیلتر کنید. البته نباید فراموش کنید که دقت تکنولوژی تشخیص چهره، ۱۰۰ درصد نیست.

لی اوت

برای ساخت یک کلاژ، می­‌توانید حداکثر ۹ عکس را انتخاب کنید. هم­زمان با انتخاب عکس‌­ها، در بالای صفحه چیدمان­‌های مختلفی برای قرارگیری عکس به شما نمایش داده می­‌شود که می­‌توانید از میان آن‌­ها، الگوی دلخواه را انتخاب کنید.

اگر می­‌خواهید به‌جای عکس‌­های گالری گوشی، سلفی بگیرید، به­‌راحتی با انتخاب گزینه­‌ی Photo Booth این امکان برای‌تان فراهم می‌­شود؛ در این حالت دوربین جلو­ی گوشی چهار عکس پشت سرهم گرفته و شما می­‌توانید از آن عکس‌­ها در ساخت کلاژ خود استفاده کنید.

بعد از انتخاب چیدمان مناسب، می‌­توانید آن را به‌دلخواه تغییر دهید. با کشیدن انگشت روی هر عکس می­‌توانید مکان قرارگیری آن را تغییر دهید. همچنین با انتخاب هر عکس و کشیدن روی حاشیه‌­ی آن، اندازه‌ی آن را تغییر دهید یا روی هر عکس­ زوم کنید.

اگر به دنبال ویرایش عکس­‌های خود هستید و می‌­خواهید روشنایی، کنتراست، رنگ یا فیلتر خاصی را در عکس اعمال کنید، متاسفانه این قابلیت در برنامه‌­ی Layout وجود ندارد. به عبارت دیگر امکان ویرایش تصاویر به همراه کلاژ در آن میسر نیست. اگر بخواهید هر دو قابلیت را در کنار هم داشته باشید، برنامه‌ی PicsArt جایگزین مناسبی است؛ ولی به‌یاد داشته باشید که این برنامه یا دیگر اپلیکیشن‌­های مرتبط، هیچ‌یک به اندازه‌ی Layout ساده نیستند.

چیدمان‌های Layout

بعد از انتخاب الگوی موردنظر در چیدمان عکس‌­ها، چند گزینه در پایین صفحه، نمایش داده می­‌شود؛ می‌­توانید عکس­‌های به­‌کار رفته در الگو را تغییر دهید، عکس­‌ها را وارونه (Flip)، معکوس (Mirror) یا برای عکس‌­ها حاشیه (Border) ایجاد کنید.

بعد از انجام این تنظیمات و ذخیره، صفحه‌­ی به اشتراک‌­گذاری عکس، نمایش داده می­‌شود. این صفحه دارای دو گزینه برای به اشتراک­‌گذاری در فیسبوک و اینستاگرام و یک گزینه برای شبکه‌­های اجتماعی دیگر است. اگر اینستاگرام را انتخاب کنید، تمام گزینه­‌های ویرایش عکس اینستاگرام، در دسترس خواهد بود و قبل از انتشار، می­‌توانید ویرایش­‌های معمول خود را در آن اعمال کنید. برنامه‌ی Layout امکان به اشتراک‌گذاشتن عکس­‌ها را در هر شبکه‌ی اجتماعی که این قابلیت را دارد، مانند پینترست (Pinterest) یا توییتر (Twitter) فراهم می‌­آورد.

اگر دوست دارید که عکس­‌های خود را باهم ترکیب کرده و آن­‌ها را در قالب یک عکس به اشتراک بگذارید، برنامه­‌ی Layout اینستاگرام یکی از بهترین انتخاب‌هاست؛ زیرا در کنار رابط کاربری ساده، امکان اشتراک عکس­‌ها را به­‌راحتی برای‌تان فراهم می­‌کند. در پایان پیشنهاد می‌کنیم به اپلیکیشن بومرنگ هم نگاهی داشته باشید.

Pros

  • رابط کاربری ساده و سریع
  • ساخت کلاژ با حداکثر ۹ عکس
  • قابلیت تغییر چیدمان کلاژ به‌دلخواه
  • داشتن فیلتر تشخیص چهره برای دسترسی سریع‌تر
  • قابلیت استفاده از دوربین جلو برای ساخت کلاژ
  • به‌اشتراک‌گذاری راحت تصاویر در شبکه‌های اجتماعی

Cons

  • عدم امکان ویرایش عکس‌ها

Label_Downlaod

Label_Downlaod2

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه