تسلا منابع مورد نیاز کارخانه‌ی باتری خود را فراهم کرد

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

تسلا مشغول ساخت کارخانه‌ای بزرگ در نوادا است. کارخانه‌ی Gigafactory این شرکت قرار است باتری تولید کند. تسلا اخیرا برای فراهم کردن منابع مورد نیاز کارخانه‌ی خود، اقدام به بستن قراردادهایی با شرکت‌های معدن کرده است.

در روز جمعه، تسلا با شرکت‌های معدن Bacanora و Rare Earth قراردادهایی برای خرید ترکیبات شیمیایی لیتیومی بست. این منابع، از معدنی در شمال مکزیک استخراج خواهند شد.

تسلا با دو شرکت معدن برای خرید ترکیبات شیمیایی لیتیومی قرارداد بسته است. این ترکیبات لیتیومی برای استفاده به کارخانه‌ی تولید باتری تسلا فرستاده خواهند شد.

معدنی که تسلا قرار است منابع مورد نیاز خود را از آن به دست بیاورد، هنوز به راه نیافتاده است. بر اساس قرارداد این شرکت، شرکت‌های معدن باید تا دو سال آینده، خودشان بودجه‌ی مورد نیاز برای ساخت معدن و هم‌چنین تاسیسات فرآوری را فراهم کنند.

در قرارداد شرکت Bacarona آمده است که هم‌زمان با راه افتادن معدن، امکان استخراج سالانه ۳۵ هزار تن از ترکیبات شیمایی لیتیومی (به خصوص لیتیوم هیدروکسید و لیتیوم کربنات) در ابتدای کار وجود خواهد داشت. شرکت Bacarona می‌گوید که این مقدار به ۵۰ هزار تن در سال افزایش پیدا خواهد کرد.

تسلا هم از سوی دیگر قبول کرده است تا مقدار مشخصی از لیتیوم هیدروکسید را از شرکت‌های Bacarona و Rare Earth تا پنج سال پس از به راه افتادن معدن خریداری کند. امکان افزایش این زمان هم وجود خواهد داشت. شرکت‌های معدن طرف قرارداد هم قیمت پایین‌تری از بازار به تسلا ارایه خواهند داد.

شرکت‌های معدن که با تسلا قرارداد بسته‌اند، در ابتدا رقم مورد نیاز برای ساخت معادن را ۱۱۴ میلیون دلار تخمین زده بودند.

Tesla_Factory

لیتیوم هیدروکسید استخراج شده، به کارخانه‌ی Gigafactory تسلا که فعلا با بودجه‌ای ۵ میلیارد دلاری در حال ساخت است منتقل خواهد شد.

منبع: Ars Technica

دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. احسان

    سلام
    نکته جالب اینکه سقف این کارخانه از سلول های خورشیدی است و یک مزرعه از ژنراتورهای بادی نیز در دشت کنار کارخانه پیش بینی شده است.
    امیدوارم ما هم بتونیم همینطور فکر و عمل کنیم تا کمترین صدمه به محیط زیست وارد بشه.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه