مهم‌ترین خبرهای دنیای دیجیتال در هفته‌ی گذشته (۹۴/۷/۴)

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

در اولین روزهای پاییز ۹۴ به‌سر می‌بریم و دو رویداد نسبتا مهم را پیش رو داریم. تا چند روز دیگر گوگل از نکسوس‌های جدیدش پرده برمی‌دارد. حدود ۱۰ روز دیگر هم مایکروسافت قرار است از چند تلفن هوشمند و احتمالا تبلت سرفیس پرو ۴ رونمایی کند. به همین خاطر بخش زیادی از خبرهای هفته‌ی گذشته به اخبار و شایعات این دو رویداد ارتباط داشت. همچنین روز جمعه، عرضه‌ی جهانی آیفون‌های جدید شروع شد. در ادامه، این خبرها و مجموعه‌ای از مهم‌ترین اتفاقات هفته‌ی گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

‌‌‌

شمارش معکوس برای ملاقات با نکسوس‌های جدید

شرکت گوگل ۷ مهر قرار است در یک کنفرانس مطبوعاتی از جدیدترین گوشی‌‌های نکسوس خود رونمایی کند. یکی از نکسوس‌ها ساخت ال‌جی است و دیگری ساخت هواوی. هفته‌ی پیش را با شنیدن شایعه‌ای در مورد نام این دو دستگاه شروع کردیم. چند روز بعد از آن دیدیم که شایعه درست از آب درآمده: تصاویر لو رفته از جعبه‌های گوشی نکسوس، نام‌های نکسوس ۵X و نکسوس ۶P را برای این دستگاه‌ها تایید می‌کرد.

1

خبر دیگر این‌که رنگ‌های این دو دستگاه هم مشخص شده. نکسوس ۶P در چهار رنگ سفید، مشکلی، طلایی و نقره‌ای عرضه خواهد شد. ال‌جی نکسوس ۵X در سه رنگ مشکی، سفید و آبی کم‌رنگ به بازار خواهد آمد.

‌‌‌

از مایکروسافت چه‌خبر؟

روز ۱۴ مهر مایکروسافت می‌خواهد طی رویدادی از محصولات جدیدش رونمایی کند. تا این لحظه شایعات مختلفی درباره گوشی‌های لومیا ۹۵۰، لومیا ۹۵۰XL و لومیا ۵۵۰ منتشر شده بود. براساس اطلاعاتی که به بیرون درز کرده، مایکروسافت در زمان رونمایی از گوشی‌های جدید قصد دارد از دست‌بند «بند ۲» و تبلت «سرفیس پرو ۴» رونمایی کند.

 

2

خبر مربوط به لو رفتن مشخصات نهایی گوشی‌های جدید مایکروسافت و همچنین دو خبر مهم دیگر را می‌توانید در ادامه بخوانید.

‌‌

مشخصات نهایی گوشی‌های جدید مایکروسافت لو رفت

مچ‌بند Microsoft Band 2 از مدل قبلی‌اش زیباتر است

مایکروسافت آفیس ۲۰۱۶ رسما منتشر شد

‌‌‌

و اما اپل

پس از چند هفته انتظار، سرانجام آیفون‌های جدید اپل راهی بازار شدند. گوشی‌های آیفون ۶s و ۶s پلاس در مدل‌های ۱۶، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی و در رنگ‌های طلایی، نقره‌ای، خاکستری و رزگلد عرضه شده‌اند. در این میان، اقدام سامسونگ هم جالب‌توجه است. این شرکت کره‌ای در مراسم عرضه‌ی آیفون در شهر لندن، برخی از کارمندان خودش را برای تبلیغ گوشی‌های S6 و S6 اج پلاس فرستاده بود.

3

همان‌طور که می‌دانید سیستم عامل iOS 9 هفته‌ی پیش منتشر شد. چهار روز پیش خبر رسید که این نسخه از iOS در کمتر از ۵ روز روی ۵۰ درصد از محصولات قابل‌حمل اپل (آیفون، آیپد، آیپاد تاچ) نصب شده است. این خبر و چند خبر مرتبط را می‌توانید از طریق لینک‌های زیر بخوانید:

‌‌‌‌‌‌‌‌

وجود بدافزار در ۳۹ برنامه‌ی موجود App Store

iOS 9 روی ۵۰ درصد گوشی‌ها و تبلت‌های اپل نصب شده است

اپل اولین به‌روزرسان رفع ایراد را برای iOS 9 منتشر کرد

سیستم عامل watchOS 2 برای اپل واچ عرضه شد

‌‌‌

در کنفرانس Oculus Connect‌ چه گذشت؟

برای دومین سال متوالی، شرکت «آکیولس» (Oculus) کنفرانسی مطبوعاتی برگزار کرد تا از این طریق از برنامه‌های‌اش برای هدست واقعیت مجازی‌ بگوید. در این کنفرانس، از طراحان گرفته تا شرکت‌های بزرگ، هرکدام حرفی برای گفتن در صنعت جدید دوربین‌های واقعیت مجازی داشتند و آینده‌ی این صنعت را از همین امروز روشن کردند.

4

در این رویداد، سامسونگ هم حضور داشت. حتی یکی از مدیران سامسونگ روی صحنه آمد و در مورد همکاری‌ این شرکت با آکیولس و هدست واقعیت مجازی ۹۹ دلاری‌شان سخن به میان آورد. ما در مقاله‌ای کوتاه، ۵ اتفاق مهم کنفرانس Oculus Connect را یک‌جا آوردیم. پیشنهاد می‌کنیم آن را از دست ندهید.

 

‌‌    ‌‌

اینستاگرام ترمز بریده!

شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام روزهای خوبی را پشت سر می‌گذارد. چند روز پیش اینستاگرام در وب‌سایت رسمی‌اش با خوشحالی اعلام کرد که از مرز ۴۰۰ میلیون کاربر عبور کرده است.

5

براساس آماری که اینستاگرام منتشر کرده، ۷۵ درصد کاربران‌شان خارج از ایالت متحده زندگی می‌کنند؛ این نشان می‌دهد که یک‌چهارم کاربران اینستاگرام، آمریکایی هستند. همچنین در بلاگ این سرویس اشاره شده که برزیل، ژاپن و اندونزی ازجمله‌ کشورهایی هستند که اینستاگرام در آن‌ها محبوبیت زیادی دارد.

‌‌‌   ‌‌

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه