بنیان‌گذار آکیولس اعتراف می‌کند که سونی بزرگ‌ترین رقیب‌شان است

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
آکیولس ریفت

پالمر لاکی (Palmer Luckey)، بنیان‌گذار شرکت آکیولس (Oculus) در مصاحبه‌ای با IBTimes اذعان داشت که بزرگ‌ترین رقیب‌شان سونی است.

واقعیت مجازی پلی‌استیشن و آکیولس ریفت هر دو مخاطب‌های خاص خود را در بازار پیدا خواهند کرد.

بازار واقعیت مجازی به احتمال زیاد در این سال میلادی داغ خواهد شد. تمام شرکت‌های مهم فعال در این زمینه مثل سونی، آکیولس Oculus)، HTC/Valve) می‌خواهند امسال محصولات‌شان را عرضه کنند. در میان آنها، آکیولس از هم‌اکنون دریافت سفارش‌های هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت را آغاز کرده است. این دستگاه ۵۹۹ دلار قیمت دارد. حالا با وجود تعداد زیاد شرکت‌های این حوزه در بازار، آکیولس کدام را بزرگ‌ترین رقیب خود می‌داند؟

«پالمر لاکی» (Palmer Luckey)، بنیان‌گذار آکیولس در گفت و گو با خبرگزاری آنلاین IBTimes اعتراف کرد که واقعیت مجازی پلی‌استیشن سونی می‌تواند بزرگ‌ترین رقیب آنها باشد. هرچند که لاکی معتقد است واقعیت مجازی پلی‌استیشن و آکیولس ریفت هر دو مخاطب‌های خاص خود را در بازار پیدا خواهند کرد.

براساس گفته‌ی لاکی: “شاید این درست باشد. من فکر می‌کنم که هنوز تعداد زیادی از افراد هستند که پلی‌استیشن ۴ ندارند، کامپیوتر مخصوص بازی ندارند و حاضرند ۱۵۰۰ دلار برای ریفت سرمایه‌گذاری کنند. ریفت واقعا بازار جدا و متفاوتی است. آنها واقعیت مجازی را برای گروه مختلفی از افراد می‌آورند. من فکر نمی‌کنم آنها تاکنون واقعا بخشی از بازار ما بوده‌اند.”

لاکی فکر می‌کند که حداقل در این مرحله، نباید رقابتی وجود داشته باشد چرا که همه‌ی آنها باید با هم همکاری کنند تا به درک بهتری از واقعیت مجازی برسند. “ما در مقابل عموم مردم قرار داریم و باید آنها را متقاعد کنیم که واقعیت مجازی ارزش تهیه را دارد، اینکه گذاشتن دستگاهی بر سرتان و استفاده از واقعیت مجازی ارزش‌‌اش را دارد. چالش اصلی این است و من فکر می‌کنم که همه‌ی ما با آن مواجه هستیم.”

منبع: Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar رضا

    چیز عجیبی که من میبینم همه جا دارند سعی مکینند تا حد امکان از قدرت صنعتی ژاپن کم کنند و به کره و چین تو همی زمینه ها به هر شکل ممکن کمک کنند…خیلی عجیبه این مساله…. ولی شرکت های ژاپنی بعد از مشکلات عدیده ای که براشون درست کردند و همینطور بلایای طبیعی مثل سونامی و مشکلات نیروگاه فوکوشیما الان دارند دوباره ریکاوری میکنند و بعید نیست در صدر بشکل مطلق قرار بگیرند. این بار ژاپن خیلی هوشیار تر شده….

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه