نحوه بازگشت نوکیا به بازار گوشی‌های هوشمند

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

نوکیا امروز با انتشار اطلاعیه‌ای رسمی، طرح و برنامه‌های خود برای بازگشت به بازار اسمارت‌فون را تشریح کرد.

نوکیا بار دیگر تاکید کرده که بر اساس قراردادش با مایکروسافت، قطعا تا قبل از سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ هیچ گوشی با برند خودش به بازار نمی‌فرستد.

بر اساس نوشته «روبرت مورلینو» (R. Morlino) از سخنگویان نوکیا، این شرکت قصد دارد بار دیگر وارد بازار گوشی‌های هوشمند شود، اما در صورت اجرای این برنامه، تولید دستگاه‌ها به شرکت دیگری واگذار خواهد شد و این شرکت وارد فرایند تولید نمی‌شود. نوکیا با یادآوری فروش بخش دستگاه‌هایش به مایکروسافت، افزوده که همزمان با این فروش، فرایند “تولید، بازاریابی و کانال‌های توزیع” را نیز به مایکروسافت واگذار کرده است.

در این شرایط، نوکیا عقیده دارد که راه صحیح بازگشت به بازار گوشی‌های هوشمند از طریق کسب و کار ارایه لایسنس است. این شرکت فنلاندی در اطلاعیه خود نوشته که به دنبال یک “شریک جهانی” است که بتواند تولید، فروش و بازاریابی دستگاه‌های با برند نوکیا و پشتیبانی از مشتریان را بر عهده بگیرد. در این همکاری، نوکیا وظیفه “طراحی دستگاه و تفکیک تکنولوژی (Technology Differentiation)” در محصولات را بر عهده خواهد داشت.

nokia1

نوکیا بار دیگر تاکید کرده که بر اساس قراردادش با مایکروسافت، قطعا تا قبل از سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ هیچ گوشی با برند نوکیا به بازار نمی‌فرستد. البته این شرکت در مدت زمان باقیمانده بر روی طراحی دستگاه‌هایش کار خواهد کرد. هم‌اکنون نوکیا تبلت N1 را لایسنس کرده و آن را به کمک فاکس‌کان تولید و به فروش می‌رساند.

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه