نسل چهارم تویوتا پریوس رسما معرفی شد

۲۱ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت خودروسازی ژاپنی تویوتا، به‌تازگی از خودروی هیبریدی خود یعنی «پریوس» (Prius) رسما رونمایی کرده است. سوخت مورد نیاز این خودرو را بنزین و انرژی الکتریکی تامین می‌کند.
طراحی ظاهری سری «پریوس» (Prius) هیچ‌گاه مثل یک خودروی عادی نبوده است. اما با معرفی رسمی این خودرو توسط شرکت تویوتا در شهر لاس‌وگاس، به نظر می‌رسد که تویوتا بیگانگی این خودرو را نسبت به دیگر محصولات مشابه، دو برابر کرده است. مشاهده‌ی نسل چهارم پریوس، مثل دیدن یک کفش عجیب در ویترین شرکت تویوتاست. توسعه‌ی این سری خودرو در دهه‌ی اخیر، توانسته است توجه بسیاری از کاربران و کارشناسان این صنعت را به خودروهای بنزینی-الکتریکی یا همان هیبریدی جلب کند.

Mag1
اما به نظر می‌رسد که تویوتا این بار به شکل دیگری به بحث خودروهای هیبریدی ورود کرده است. چرا که پریوس جدید را با شعار «این فقط درباره‌ی یک گالن بنزین در ۱۰۰ کیلومتر نیست» (It’s not just about MPG anymore) معرفی کرده است. البته کم کردن میزان مصرف سوخت تا ۱۰% حرکتی انقلابی‌ در صنعت خودروسازی به‌شمار نمی‌رود. به همین دلیل تویوتا تمرکز خود را روی طراحی و فن‌آوری‌های جدید پریوس گذاشته است.
نامی که تویوتا برای طراحی پریوس انتخاب کرده، واژه‌‌ی «ورزشی» (Athletic) است. بریدگی‌ها و شیار‌های موجود در طراحی این خودرو، شرایط دینامیک بسیار مناسبی را برای پریوس فراهم می‌کند. در نظر داشته باشید که این موضوع تاثیر زیادی بر مصرف سوخت و نحوه‌ی شتاب گیری خودرو دارد. با نگاهی کارشناسانه به خودروی جدید تویوتا به‌راحتی می‌توانید سایه‌ی خودروی هیدروژنی این تولیدکننده‌ی ژاپنی یا همان «میرای» (Mirai) را در آن مشاهده کنید. چرا که بخش زیادی از طراحی این خودرو مشابه میرای است.

Mag2

از سوی دیگر طراحی داخلی پریوس، بسیار ساده اما کاربردی است. یک صفحه‌ی نمایش لمسی در وسط کنسول، کنترل بسیاری از المان‌های خودرو به همراه نقشه‌ی راهنما را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. همچنین داشبورد و فرمان پریوس، بسیار ساده طراحی شده‌اند. بر اساس اعلام رسمی تویوتا، پریوس در دی ماه سال جاری (اوایل ۲۰۱۶ میلادی) به بازار‌های جهانی عرضه خواهد شد.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar حسین

    تویوتا پریوس ۲۰۱۶ تنها ماشین دنیا که در سخت ترین آزمون ایمنی دنیا (IIHS بزرگراه های آمریکا ) نمره خوب با هر پنج ستاره ایمنی رو گرفته و برندهایی مانند بنز – بی ام و- آئودی- هوندا – کادیلاک و … فقط نمره های متوسط و ضعیف گرفتن ( مرجع در سایت دنده ۶ قید شده )

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه