نقد و بررسی اپلیکیشن Todoist؛ زندگی‌تان را حرفه‌ای مدیریت کنید

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
نقد و بررسی اپلیکیشن - Todoist

اگر به دنبال یک اپلیکیشن تهیه‌ی فهرست وظایف (To Do List) برای مدیریت کارهای خود هستید که روی تمام گجت‌هایتان کار کند، اجازه دهد بر میزان بهره‌وری خود نظارت داشته باشید و از انجام به‌موقع کارها هیجان‌زده شوید، اپلیکیشن Todoist برای شما طراحی شده است. این اپلیکیشن فوق‌العاده علاوه بر پشتیبانی از آیفون، آیپد، گوشی‌های اندرویدی و گوشی‌های ویندوزی، پلاگین‌ها و نرم‌افزارهایی هم برای انواع مرورگرها و سیستم‌عامل‌های دسکتاپ دارد. دانلود و استفاده از اپلیکیشن Todoist روی تمام پلتفرم‌ها رایگان است ولی متاسفانه اگر بخواهید از تمام قابلیت‌های مفید آن استفاده کنید مجبور خواهید بود مبلغی را به‌عنوان حق اشتراک سالیانه پرداخت کنید. اگر حاضر باشید برای دریافت اکانت پرمیوم ۲۹ دلار در سال پرداخت کنید بدون شک Todoist یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها در زمینه‌ی مدیریت وظایف و پروژه است. بااین‌حال امکانات رایگان آن هم برای کاربران عادی ارزش امتحان کردن را دارد. با دیجی‌کالا مگ و نقد و بررسی اپلیکیشن Todoist همراه باشید.

طراحی و امکانات اپلیکیشن Todoist

اپلیکیشن Todoist ابزاری عالی برای مدیریت فهرست‌های انجام کارهاست ولی عملکرد آن از این هم فراتر می‌رود. این اپلیکیشن را می‌توان یک ابزار مدیریت پروژه‌ی سبک و ساده تلقی کرد که می‌توانید از آن به‌تنهایی یا حتی همراه با تعدادی از همکاران خود به‌صورت اشتراکی استفاده کنید. یکی از مزیت‌های اپلیکیشن Todoist این است که از پلتفرم‌های بسیار زیادی پشتیبانی می‌کند. از iOS، اندروید و ویندوزفون گرفته تا پلاگین‌هایی برای مرورگرهای مختلف و نرم‌افزارهای دسکتاپ برای ویندوز و مک OS X.

۰۲ - نقد و بررسی اپلیکیشن Todoist

اپلیکیشن Todoist از یک سرویس ابری استفاده می‌کند. در نتیجه تمام تغییراتی که شما روی هر کدام از گجت‌های خود ایجاد کنید به‌صورت خودکار با تمام دیگر گجت‌هایی که این اپلیکیشن را روی آن‌ها نصب کرده‌اید سینک خواهد شد. برای مدیریت بهتر وظایف اپلیکیشن Todoist اجازه می‌دهد پروژه‌هایی را ایجاد کنید و وظایف مختلفی را به آن‌ها اختصاص دهید. می‌توانید به هر پروژه یک کد رنگی اختصاص دهید تا از نظر بصری امکان تمیز دادن وظایف مربوط به هر کدام از آن‌ها ساده‌تر باشد. هر کدام از وظایف می‌تواند دارای وظایف فرعی‌تر، زمان انجام، یادآوری، نشان‌هایی برای تعیین میزان ضرورت و مواردی از این قبیل باشد.

۰۳ - نقد و بررسی اپلیکیشن Todoist

در Todoist می‌توانید وظایفی را برای تکرار در بازه‌های زمانی مشخص تنظیم کنید. یکی از قابلیت‌های جالب اپلیکیشن Todoist این است که اجازه می‌دهد برای تنظیم این‌گونه وظایف از زبان انگلیسی به‌صورت طبیعی استفاده کنید. برای مثال اگر گزینه‌ی Due Date یک وظیفه را باز کرده و در آن عبارتی نظیر “Every other day” را تایپ کنید، اپلیکیشن Todoist معنای آن را درک کرده و وظیفه را برای تکرار به‌صورت یک روز در میان تنظیم می‌کند. البته در نسخه‌های وب و دسکتاپ Todoist امکان تنظیم دستی وظایف تکرارشونده هم وجود دارد. این امکان کمک می‌کند از پیش آمدن خطا به دلیل اشتباه گرامری در نوشتن درخواست تکرار پیشگیری کنید.

۰۴ - نقد و بررسی اپلیکیشن Todoist

یکی از امکانات خوب دیگر در اپلیکیشن‌های موبایل Todoist پشتیبانی از فرمان‌های حرکتی برای انجام سریع‌تر فرمان‌هاست. برای مثال با لغزاندن انگشت روی هر وظیفه از سمت چپ به راست به‌سرعت می‌توانید آن را انجام‌شده اعلام کرده و از فهرست خارج کنید. لغزاندن انگشت از راست به چپ هم گزینه‌هایی را برای تغییر سریع زمان انجام وظیفه به فردا، هفته‌ی بعد، ماه بعد یا هر زمان دلخواه دیگر در اختیار شما قرار خواهد داد. اگر شما همکاران خود را دعوت کنید تا به وظایف یا پروژه‌های شما دسترسی داشته باشند، آن‌ها باید برای دریافت اکانت رایگان Todoist ثبت‌نام کنند ولی نیازی به خریدن اکانت پرمیوم نخواهند داشت. اگر از اپلیکیشن Todoist همراه با همکاران خود استفاده کنید قادر خواهید بود وظایفی را برای آن‌ها تعریف کنید و همچنین ممکن است آن‌ها وظایفی را برای شما تعریف کنند. همچنین برای هر وظیفه می‌توانید یک فایل آپلود کنید یا اطلاعات مرتبط را به‌صورت کامنت بیفزایید.

۰۵ - نقد و بررسی اپلیکیشن Todoist

اپلیکیشن Todoist همچنین راه‌های بسیار زیادی را برای فیلتر کردن وظایف در نظر گرفته است. می‌توانید وظایف را بر اساس اولویت، مسئول انجام یا زمان فیلتر کنید. همچنین قادر خواهید بود با ترکیب پارامترهای مختلف فیلترهایی سفارشی بسازید. در کل گزینه‌های شخصی‌سازی در اپلیکیشن Todoist بسیار خوب است به‌جز این‌که در iOS و Mac امکان شخصی‌سازی شمارنده‌ی آیکن (Badge Count) وجود ندارد؛ این عدد همیشه تعداد وظایف امروز و عقب‌افتاده را نمایش خواهد داد. یکی از ایرادات کوچک اپلیکیشن Todoist این است که اجازه نمی‌دهد وظایف را بر اساس حروف الفبا مرتب کنید. البته می‌توانید ترتیب فهرست‌ها را به‌صورت دستی به هر شکل دلخواهی تغییر دهید ولی این کار اگر تعداد وظایف یک لیست زیاد باشد کار زمان‌گیر و دشواری خواهد بود.

اپلیکیشن Todoist در زمینه‌ی اعلان‌های یاددآوری هم گزینه‌های خوبی دارد. علاوه بر اعلان‌های معمول اپلیکیشن امکان استفاده از ایمیل‌های یاددآوری، SMS و یادآوری بر اساس مکان هم در وجود دارد. به‌صورت پیش‌فرض اعلان‌های یادآوری در Todoist برای همه‌چیز فعال است ولی در بخش تنظیمات اپلیکیشن می‌توانید این موارد را ویرایش کنید. خوشبختانه اپلیکیشن Todoist برخلاف برخی از اپلیکیشن‌های مدیریت پروژه در حالت آفلاین یعنی بدون اتصال به اینترنت هم کار می‌کند. تغییراتی که در حالت آفلاین ایجاد کنید به‌محض برقرار شدن اتصال شما به اینترنت با سرویس ابری همگام‌سازی خواهد شد.

۰۶ - نقد و بررسی اپلیکیشن Todoist

یکی از امکانات بسیار جالب اپلیکیشن Todoist ابزاری است برای پایش و گزارش‌گیری میزان بهره‌وری در بازه‌های زمانی مختلف. این ابزار بر اساس کدهای رنگی اختصاص‌یافته به پروژه‌های مختلف نمودارهای را به شما نشان می‌دهد که مشخص می‌کنند پیشرفت شما در هر پروژه در روزهای اخیر چگونه بوده است. نگاهی سریع به این نمودارها می‌تواند اطلاعات مفیدی در مورد میزان نزدیک شدن شما به اهدافی که تعریف کرده‌اید در اختیارتان قرار دهد. همچنین از طریق این نمودارها می‌توانید متوجه شوید که معمولا بازدهی شما در چه روزهایی از هفته بیشتر است.

محدودیت‌های اکانت رایگان اپلیکیشن Todoist

به‌محض این‌که استفاده از اکانت رایگان اپلیکیشن Todoist را شروع کنید متوجه محدودیت‌های آن خواهید شد. کاربران رایگان اپلیکیشن Todoist امکان جستجو در میان وظایف را ندارند. هیچ لیبلی در اکانت رایگان در دسترس نیست و امکان آپلود کردن فایل و نوشته برای وظایف هم وجود نخواهد داشت. کاربران رایگان در زمینه‌ی یادآوری‌ها هم گزینه‌های مهمی نظیر ایمیل، SMS و یادآوری‌های مبتنی بر مکان را از دست می‌دهند. همچنین امکان افزودن وظیفه از طریق ایمیل و سینک کردن وظایف با اپلیکیشن تقویم اپل هم تنها در اختیار کاربران پرمیوم است. از دیگر محدودیت‌های اکانت رایگان Todoist می‌توان به پشتیبانی از تنها ۸۰ پروژه و ۱۵۰ وظیفه‌ی فعال در هر پروژه اشاره کرد. البته این ارقام اصلا کم نیستند ولی کاربران پرمیوم می‌توانند از آن هم فراتر رفته و ۲۰۰ پروژه با ۲۰۰ وظیفه‌ی فعال برای هر کدام از آن‌ها داشته باشند.

نتیجه‌گیری

۰۱ - نقد و بررسی اپلیکیشن Todoist

نسخه‌ی پرمیوم اپلیکیشن Todoist بدون شک یکی از بهترین و غنی‌ترین اپلیکیشن‌های مدیریت وظایف است که تابه‌حال دیده‌ایم. رابط کاربری این اپلیکیشن ساده و کاربردی است، از پلتفرم‌های بسیار زیادی پشتیبانی می‌کند و امکان استفاده از آن به‌صورت اشتراکی وجود دارد. ولی محدودیت‌های زیاد و فقدان برخی از امکانات بسیار مهم ممکن است کاربران نسخه‌ی رایگان را ناامید کند. از رقبای جدی این اپلیکیشن می‌توانیم به اپلیکیشن Any.Do و Wunderlist اشاره کنیم که در حالت رایگان امکانات و قابلیت‌های بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. بنابراین اگر به دنبال یک ابزار مدیریت پروژه‌ی جدی هستید و خود را برای پرداخت هزینه‌های سالیانه آماده کرده‌اید در دانلود اپلیکیشن Todoist تردید نکنید، ولی برای دریافت یک ابزار کاملا رایگان شاید بهتر باشد به سراغ دو اپلیکیشن دیگری که نام بردیم بروید.

Pros

  • پشتیبانی از پلتفرم‌های بسیار زیاد
  • رابط کاربری ساده و راحت
  • نمایش نمودارهای بهره‌وری
  • ابزارهای مناسب برای دسته‌بندی وظایف
  • پشتیبانی از فعالیت گروهی روی پروژه‌های مشترک
  • گزینه‌های متنوع برای تنظیم یادآوری
  • امکان فعالیت در حالت آفلاین

Cons

  • محدودیت‌های زیاد در نسخه‌ی رایگان

‌‌‌‌

دانلود از گوگل پلی

دانلود از کافه بازار

دانلود از اپ استور

دانلود از ویندوز استور

دانلود برای ویندوز

دانلود برای مک

Apple_WWDC2016_Banner200

E3_News

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۸ دیدگاه
  1. AMIN

    wunderlist تقریبا ۹۹ درصد چیزایی که میخوایید رو رایگان ارائه میده و تقریبا هیچی کم نداره

  2. amin

    برنامه wunderlist خیلی عالیو کامله و در حالت رایگان تقریبا همه چیزش فعاله.
    و در تمام پلت فرمها و به صورت کلود و افلاین هم کار میکنه و یاداوری هارو ایمیل میکنه و خیلی چیزای دیگه

  3. امین

    wunderlist
    any.do

    اولی رو خودم استفاده می کنم و خوبه.

  4. الهه

    مرسی از معرفی خوبتون

  5. ابراهیم

    دو سالی هست که از این نرم افزار استفاده می کنم، واقعاً جزء جدایی ناپذیر از زندگی روزانه ی من شده، البته باید از نرم افزار پیشنهادی دوستمون هم یه تستی بگیرم.

    1. af

      سلام
      میشه بگید که چجوری پرداخت اینترنتی انجام میدید؟!
      منم به این نرم افزار خیلی علاقه مند شدم و دوست دارم ازش استفاده کنم.
      لطفا اگه میشه به ایمیلم ارسال کنید. ممنون میشم.

  6. سعید

    از اپ wunderlist استفاده کنید بهتر از اینه.

  7. حسین

    برای پیشرفت برنامه نویسان ایرانی لطفا برنامه های ایرانی رو نقد کنید .

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه