نقد و بررسی یوگا تب ۳ پرو؛ هم تبلت و هم ویدیو پروژکتور

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه

ادامه‌ی کاهش فروش تبلت‌ها در دنیا سبب شد تا سازندگان مجبور به فکر ابتکاری برای احیای این نوع فرم‌فکتور شوند. مایکروسافت، اپل، گوگل و سامسونگ هر یک با به کار بردن ایده‌ای خاص در تبلت‌های خود توانستند به نحوی موقعیت خود و آمار فروش محصولاتشان را بهبود ببخشند. در حقیقت ماهیت ایده‌ی این نوع محصولات تا حد زیادی شبیه به هم است. اکثر تولیدکنندگان تبلت‌ها متفق‌القول هستند که راه نجات تبلت‌ها، ترکیب آن‌ها با دستگاه‌های دیگر است. حال سازندگان بزرگ تبلت‌ها هر یک با ترکیب محصول خود با دستگاهی دیگر، می‌خواهند انقلابی در خط تولید تبلت‌های خود به راه بیندازند.

تبلت‌های هیبریدی توانسته‌اند با پیشرفت‌هایی که در طول چند سال اخیر داشته‌اند، محبوبیت زیادی بین مردم بدست بیاورند؛ دستگاه‌هایی که می‌توانند علاوه بر تبلت، کارایی محصولات دیگر را هم داشته باشند. همان‌طور که می‌دانید چند سالی می‌شود که شرکت مایکروسافت در این تلاش به سر می‌برد تا دو دنیای تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها را باهم گره بزند و مرز بین این دو فرم‌فکتور را از بین ببرد. یا به‌عنوان‌مثال سامسونگ با تولید گلکسی ویو به دنبال آن است تا بر مرز تبلت‌ها و تلویزیون‌ها حرکت کند. حال در راستای نهضت تبلت‌های هیبریدی به پا شده، شرکت لنوو از محصولی کاملا نوآورانه و متفاوت رونمایی کرد که می‌تواند هم به‌عنوان تبلت و هم به‌عنوان ویدیو پروژکتور ایفای نقش کند.

بدون شک باید تبلت «یوگا تب ۳ پرو» (Yoga Tab 3 Pro) را بهترین و خلاقانه‌ترین تبلت لنوو تاکنون بدانیم. این محصول دقیقا مصداق جاه‌طلبی‌های شرکت لنوو است. لنوو در تب ۳ پرو سعی کرده تا طراحی منحصربه‌فرد و کیفیت ساخت مرغوبی که پیش‌ازاین در خط تولید تبلت‌های یوگای خود به‌کار برده بود را ادامه دهد و آن را به‌طور قابل‌توجهی بهبود بخشد. از همه‌ی این موضوعات مهم‌تر، تب ۳ پرو دارای ویژگی‌هایی است که شبیه آن را در کمتر تبلتی می‌توان پیدا کرد. ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌های منحصربه‌فرد این تبلت دوست‌داشتنی می‌توان به قابلیت استفاده به‌عنوان ویدئو پروژکتور، قابلیت AnyPen (برای طراحی و یادداشت‌برداری با هر قلم) و گواهینامه‌ی IP21 (مقاومت جزئی در برابر قطرات آب) اشاره کرد. درنهایت باید بگوییم که یوگا تب ۳ پرو بهترین و برجسته‌ترین تلاش لنوو برای متفاوت جلوه دادن برند خود در زمینه‌ی تبلت‌ها است. اما بیایید تا با بررسی تبلت یوگا تب ۳ پرو ببینیم که آیا این تلاش لنوو کافی و قابل‌قبول بوده است یا خیر.

     ‌‌    ‌‌

طراحی و ساخت

لنوو تغییرات زیادی در طراحی تبلت یوگا تب ۳ پرو نسبت به نسل گذشته‌ی خود ایجاد نکرده است. اما با این‌ وجود می‌توان گفت که طراحی و کیفیت ساخت این محصول بی‌نظیر و مثال‌زدنی است. مثل گذشته ما شاهد تبلتی خوش‌ساخت و باکیفیت از سوی شرکت چینی لنوو هستیم که قابلیت حمل‌ونقل نسبتا آسانی دارد. البته همان‌طور که می‌دانید تبلت‌های سری یوگای این شرکت به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که بهتر است آن‌ها را روی پایه نگه‌دارنده قرار دهید تا در دست. بدیهی است که به دلیل وزن نسبتا زیاد (۶۶۷ گرم) و اندازه‌ی بزرگی که تب ۳ پرو دارد، کار با آن در طولانی‌مدت کمی سخت خواهد بود.

تبلت یوگا تب ۳ پرو

دیگر ویژگی خاص تبلت‌های یوگا، پایه‌ی نگه‌دارنده‌ است که به‌وسیله‌ی آن شهرت زیادی پیدا کرده‌اند. این پایه‌ی فلزی بر قاب پشتی دستگاه قرار گرفته و در زوایای مختلفی قابل تنظیم است. همچون نسل‌های گذشته‌ی تبلت یوگا، به کمک پایه‌ی نگه‌دارنده می‌توانید تب ۳ پرو را در چهار حالت استاندارد استفاده کنید. اما پایه‌ی نگه‌دارنده‌ی این محصول یک تفاوت کوچک نسبت به نسل قبلی خود پیدا کرده است.

پایه تبلت یوگا

برای باز کردن این پایه دیگر نیاز نیست تا از همان ابتدا بخش استوانه‌ای را به سمت پایین بکشید، بلکه می‌توانید با فشردن دکمه‌ای روی قاب پشتی، قفل این پایه را آزاد کنید و آن را به سمت پایین بکشید. قاب پشتی این محصول متشکل از دو عنصر فلز و پلاستیک است. همان‌طور که مشخص است جنس عمده‌ی قاب پشتی این محصول پلاستیک شبیه چرم و باقی قسمت‌های آن (بخش استوانه‌ای و اسپیکر) فلزی است.

همان‌طور که می‌دانید استوانه‌ی مخصوص باتری، به امضایی برای تبلت‌های سری یوگای لنوو تبدیل شده است. این قسمت، سنگینی نسبتا زیادی دارد و اندکی تعادل وزنی دستگاه را به هم زده است. در بخش پایین نمایشگر این تبلت، چهار بلندگو JBL با فناوری دالبی قرار گرفته که می‌تواند صدایی بسیار بلند و شفاف تولید کند. واقعا شنیدن موزیک و تماشای ویدیو در این تبلت هیجان‌انگیز است.

حاشیه های یوگا تب ۳ پرو

حال بیایید تا با هم نگاهی به لبه‌های دستگاه داشته باشیم. بر لبه‌ی سمت چپ، کلیدهای روشن/خاموش و تغییر صدا به همراه درگاه microUSB قرار گرفته است. در طرف مقابل و در سمت راست بخش استوانه‌ای تبلت، جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا و کلید روشن کردن ویدیو پروژکتور وجود دارد. در زیر پایه‌ی نگه‌دارنده، با درپوش کوچکی روبرو خواهیم شد که شیارهای سیم‌کارت (میکروسیم) و کارت حافظه‌ی microSD در آن تعبیه شده‌اند.

لنوو تب ۳ پرو، دارای ویژگی منحصربه‌فردی است که آن را از عموم تبلت‌های بازار متمایز می‌کند. این دستگاه به یک لنز ویدیو پروژکتور روی بخش استوانه‌ای مجهز شده که به‌راحتی می‌توان با چرخش پایه‌ی نگه‌دارنده، آن را در زوایای مختلف تنظیم کرد.

ویدیو پروژکتور

در همین ابتدا باید به این موضوع اشاره کنیم که ویدیو پروژکتور این تبلت نمی‌تواند تصاویر شارپ و روشنی مانند ویدیو پروژکتورهای عادی تحویل شما دهد. ازاین‌رو باید سطح انتظارتان را از این ویژگی حسابی تعدیل کنید. روی‌هم‌رفته باید گفت که وجود ویدیو پروژکتور به‌عنوان یک قابلیت اضافی در تبلتی در این بازه‌ی قیمتی کاملا رضایت‌بخش است.

در حقیقت می‌توان وجود پسوند پرو (Pro) در این تبلت را به خاطر لنز ویدیو پروژکتور توجیه کرد؛ چراکه اصلی‌ترین و مهم‌ترین تفاوت بین تبلت یوگا تب ۳ و تب ۳ پرو در همین قابلیت ویدیو پروژکتور است.

ویدیو پروژکتور در تبلت یوگا

اگر بخواهید محتوای ویدیویی موردعلاقه‌ی خود را از طریق ویدیو پروژکتور و از فاصله‌ی حدودا دو متری روی پرده یا دیوار پخش کنید، تصویری به اندازه‌ی ۷۰ اینچ و با کیفیت ۴۸۰p و روشنایی حدود ۵۰ لومنز مشاهده خواهید کرد. لازم به ذکر است که برای نهایت لذت از این قابلیت می‌بایست محیط تاریکی را فراهم کنید. علاوه بر تمام ویژگی‌های مثبت این تبلت می‌بایست گواهینامه‌ی IP21 را هم به آن اضافه کنیم. یوگا تب ۳ پرو می‌تواند تاحدی در برابر نفوذ آب از خود مقاومت نشان دهد. درمجموع ما به دلیل مرغوبیت و حس خوبی که یوگا تب ۳ پرو در دست داشت، طراحی و کیفیت ساخت آن را تحسین می‌کنیم.

     ‌‌‌   ‌‌

نمایشگر

با توجه به نمایشگر بزرگ و باکیفیتی که لنوو یوگا تب ۳ پرو دارد، می‌توان آن را تبلتی ایده‌آل برای تماشای ویدیو دانست. این محصول به یک نمایشگر ۱۰٫۱ اینچی با دقت تصویر QHD (معادل با ۱۶۰۰ × ۲۵۶۰) مجهز شده و دارای نسبت تصویر ۱۶ به ۱۰ است. به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای می‌توان گفت که نمایشگر تب ۳ پرو از نمایشگر اکثر رقبای خود شارپ‌تر و باکیفیت‌تر است. نمایشگر این تبلت تراکم پیکسلی بالای ۲۹۹ پیکسل بر هر اینچ را ارایه می‌دهد که این مقدار از نمایشگر تبلت‌های گلکسی تب S2 و آیپد ایر ۲ هم بیشتر است. البته ناگفته نماند که نمایشگر تبلت تب S2 سامسونگ رنگ‌ها را کمی شاداب‌تر (البته اغراق‌آمیزتر) نشان می‌دهد. اما خب، کیفیت رنگ‌های تب ۳ پرو تا حد زیادی نزدیک به ایده‌آل است و می‌تواند به‌راحتی رضایت شما را جلب کند. حداکثر میزان روشنایی و کنتراست صفحه ‌نمایش این تبلت عالی است. همچنین به لطف بهره‌مندی نمایشگر این تبلت از فناوری IPS، زوایای دید نمایشگر آن بسیار مطلوب است. درمجموع ما عملکرد کلی صفحه‌نمایش این تبلت را رضایت‌بخش ارزیابی می‌کنیم.

نمایشگر تبلت یوگا تب ۳ پرو

اما تبلت یوگا تب ۳ پرو به‌غیراز نمایشگر خیره‌کننده، داری قابلیت ویژه‌ای به نام AnyPen است که آن را کاربردی‌تر از سایر تبلت‌های بازار کرده است. به کمک این قابلیت کاربران می‌توانند با هر نوع قلمی (مانند مداد یا خودکار) با این تبلت کار کنند؛ قابلیتی که پیش‌ازاین ما شبیه آن را در فبلت سونی اکسپریا Z الترا دیده بودیم.

    ‌‌

سخت‌افزار

لنوو یوگا تب ۳ پرو به تراشه‌ی قدرتمند اینتل اتم مدل x5-Z8500 مجهز شده است. همچنین یک پردازنده‌ی چهار هسته‌ای با حداکثر فرکانس ۲٫۲۴ گیگاهرتزی در کنار یک رم دو گیگابایتی از نوع DDR3 این پردازنده را همراهی می‌کند. این تبلت در اجرای برنامه‌های معمول اندرویدی و کارهای روزمره، عملکرد بسیار روان و قابل قبولی دارد. اما عیار واقعی این دستگاه در اجرای بازی‌ها و برنامه‌های سنگین مشخص خواهد شد. یوگا تب ۳ پرو توانست در این بخش هم سربلند بیرون بیاید. دلیل و مدرک این حرف ما می‌تواند نتایج بدست آمده از یوگا تب ۳ پرو در بنچ‌مارک‌‎های مختلف باشد. این محصول توانست در آزمون AnTuTu نمره‌ی ۷۶۳۴۳ را بدست آورد و عملکردی مشابه با بهترین گوشی‌های سال ۲۰۱۵ یعنی اچ‌تی‌سی One M9 و سونی اکسپریا Z5 داشته باشد.

یوگا تب ۳ پرو

ما برای اطمینان بیشتر از عملکرد کم‌نقص این محصول، آن را با بنچمارک‌های دیگر نظیر Geekbench 3 آزمودیم. تب ۳ پرو در بخش تک‌هسته‌ای این بنچمارک امتیاز ۹۹۳ و در بخش چندهسته‌ای امتیاز ۳۲۳۶ را بدست آورد که کاملا رضایت‌بخش است. اما در عین پاسخگویی بسیار سریع این تبلت، ما شاهد مکث‌های گاه و بی‌گاه در حین کار با منوها و بخش‌های مختلف محیط سیستم ‌عامل یوگا تب ۳ پرو بودیم که البته قابل‌چشم‌پوشی هستند.

دیگر مشکلی که ما در حین کار با این تبلت برخوردیم، مربوط به قابلیت مالتی‌تسکینگ (چند وظیفه‌ای) بود. تب ۳ پرو به دلیل حافظه‌ی رم نسبتا کمی که دارد، نمی‌تواند در اجرای چند برنامه به‌صورت همزمان عملکرد خیره‌کننده‌ای از خود برجای گذارد.

یوگا تب ۳ پرو در یک مدل و با حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایتی عرضه شده که خوشبختانه به دلیل بهره‌مندی این تبلت از شیار کارت حافظه‌ی microSD می‌توان حافظه‌ی آن را تا ۱۲۸ گیگابایت دیگر اضافه کنید. لنوو این تبلت خود را به Wi-Fi و قابلیت Hot Spot، بلوتوث نسل ۴٫۰ وGPS مجهز کرده است. در ضمن در این تبلت امکان استفاده از شبکه‌های مخابراتی ۳G ،۲G و ۴G وجود دارد. شایان ذکر است که تبلت یوگا ۳ پرو فاقد قابلیت مکالمه‌ی تلفنی است.

 ‌‌‌‌   ‌‌‌‌‌‌

باتری

مطمئنا شما هم از شارژدهی باتری تبلت یوگا تب ۳ پرو شگفت‌زده خواهید شد. طول عمر باتری این تبلت واقعا خیره‌کننده است و می‌توانید با یک بار شارژ کامل، ساعت‌ها به تماشای ویدیوی موردعلاقه‌ی خود بپردازید. این تبلت می‌تواند در حالت استندبای (آماده‌باش) تا بیش از ۴۹ روز (معادل با ۱۱۷۶ ساعت) شارژ نگه دارد.

باتری تبلت یوگا

همچنین در آزمون‌های گرفته‌‌شده از این تبلت مشخص شد که یوگا تب ۳ پرو از عموم تبلت‌های بازار شارژدهی بهتری دارد. این تبلت می‌تواند با روشنایی ۵۰ درصدی نمایشگر، به مدت ۱۲٫۸ ساعت به پخش ویدیوی HD در حالت Airplane بپردازد. این دستگاه به یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۱۰۲۰۰ میلی‌آمپرساعت مجهز شده که به‌وسیله‌ی کاربر قابل جدا شدن نیست.

 ‌‌‌‌   ‌‌

سیستم‌عامل و دوربین

اندروید نسخه‌ی ۵٫۰ موسوم به لالی‌پاپ به همراه رابط ‌کاربری چشم‌نواز لنوو برای این تبلت در نظر گرفته شده است. در حقیقت استفاده از رابط‌کاربری در کنار سیستم‌عامل اندروید با موافقان و مخالفان مختلفی همراه است. عده‌ای تنها به دنبال تجربه‌ی اندروید خالص در دستگاه‌‌های خود هستند و اصالت را به همه‌چیز ترجیح می‌دهند. عده‌ای هم بر این باورند که استفاده از رابط‌های کاربری می‌تواند فضای سیستم‌عامل را حسابی جذاب کند. همچنین رابط‌‌های کاربری‌ امکان شخصی‌سازی زیادی را به کاربر می‌دهند. ناگفته نماند، با تغییراتی که لنوو در سیستم‌عامل یوگا تب ۳ پرو به وجود آورده، تعدادی از ویژگی‌های نرم‌افزاری این تبلت، شباهت خود را به اندروید خالص از دست داده‌اند. اپ سوییچر یا همان لیست برنامه‌های در حال اجرای تب ۳ پرو هرگز شبیه به آن چیزی که در نکسوس ۹ وجود دارد، نیست. یا نوار اعلان‌ (نوتیفیکیشن) این تبلت هرگز تداعی‌کننده‌ی تبلت‌های نکسوس نخواهد بود. درمجموع نه می‌توان مطلقا وجود رابط‌ کاربری را رد یا آن را تایید کرد. بلکه همه‌چیز به سلیقه و نیاز شما برمی‌گردد.

سیستم عامل

این رابط‌کاربری نسبت به نسخه‌های پیشین خود بهینه‌تر و کم‌‍‍‌‍‌نقص‌تر شده و کندی خاصی در حین کار با آن به چشم نمی‌خورد. در برخورد اول با این رابط‌ کاربری، مطمئنا متوجه امکانات و ویژگی‌های نرم‌افزاری جذاب آن خواهید شد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این رابط‌ کاربری می‌توان به قابلیت دو پنجره‌ای اشاره کرد.

مهم‌ترین تغییر نرم‌افزاری‌ای که یوگا تب ۳ پرو نسبت به نسل گذشته‌ی خود یعنی یوگا تب ۲ داشته، مربوط به حذف منوی برنامه‌ها از صفحه‌ی اصلی است. به نظر می‌رسد که شرکت لنوو هنوز در مورد استفاده یا عدم استفاده از این قابلیت در تبلت‌های خود به نظر قطعی نرسیده است، چراکه لنوو در برخی تبلت‌های سال ۲۰۱۵ خود از منوی برنامه‌ها استفاده کرده و در برخی دیگر از این قابلیت چشم‌پوشی کرده است.

لنوو از دو دوربین ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی در این تبلت‌ استفاده کرده است. دوربین اصلی در جای عجیبی تعبیه شده و روی پشت بخش استوانه‌ای قرار گرفته است. عکس‌های ۱۳ مگاپیکسلی گرفته‌شده با دوربین اصلی این تبلت قابل‌قبول و کار راه‌انداز است. البته کیفیت عکس‌های گرفته‌شده تنها در شرایط نوری مساعد، خوب به نظر می‌رسند. هرچقدر محیط تاریک‌تر باشد، نویز بیشتری در تصویر وجود خواهد داشت. از مهم‌ترین ویژگی‌های دوربین اصلی تب ۳ پرو می‌توان به حالت عکاسی پانوراما و HDR و فیلم‌برداری با کیفیت Full HD اشاره کرد.

 ‌‌‌‌   ‌‌‌

بهترین تبلت اندرویدی برای تماشای فیلم

یوگا تب ۳ پرو بهترین تبلت اندرویدی برای تماشای ویدیو است؛ چه بخواهید به‌صورت فردی و چه به‌صورت گروهی و به همراه دوستان خود فیلم ببینید. همان‌طور که گفتیم جذاب‌ترین ویژگی این تبلت، وجود لنز ویدیو پروژکتور روی بدنه‌ی آن است. علاوه بر این نمایشگر بزرگ و خیره‌کننده، اسپیکرهای استریوی و طول عمر بالای شارژ باتری این محصول سبب شده تا یوگا تب ۳ پرو دستگاهی ایده‌آل برای فیلم دیدن باشد.

یوگا تب ۳ پرو

درنهایت باید بگوییم که اگر به دنبال دستگاه ویدیو پروژکتور سبکی هستید که با آن بتوانید در محیط کار یا دانشگاه به ارایه‌ی محتواهای مختلف بپردازید یا در خانه‌ی خود به همراه اعضای خانواده فیلم تماشا کنید، لنوو جایگزینی کاملا خاص و منحصربه‌فردی ارایه کرده است. اما فراموش نکنید که ویدیو پروژکتور یوگا تب ۳ پرو بهترین نیست و کیفیت خارق‌العاده‌ای ندارد. اما به‌عنوان یک ویژگی اضافه‌شده به یک تبلت، کاملا قابل‌قبول است.

     ‌‌‌   ‌‌‌   ‌‌

Pros

  • قابل استفاده به‌عنوان ویدیو پروژکتور
  • دارای پایه‌ی نگهدارنده و قابل تنظیم در ۱۸۰ زاویه‌ی مختلف
  • مقاومت جزئی در برابر نفوذ آب (گواهینامه‌ی IP21)
  • مجهز به چهار بلندگوی JBL با تکنولوژی Dolby Atom
  • دارای تکنولوژی AnyPen برای استفاده از هر نوع قلم
  • سخت‌افزار قدرتمند
  • کیفیت ساخت مطلوب
  • نمایشگر بزرگ و باکیفیت
  • دارای شیار سیم‌کارت و پشتیبانی از شبکه‌های ۳G‌ و ۴G

Cons

  • وزن نسبتا زیاد

‌‌

خرید محصول از دیجیکالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۸ دیدگاه
  1. Avatar abolfazl

    سلام
    بعد از منتشر شدن این نقد و بررسی من تبلت رو از دیجی کالا خریدم، خواهش دارم ازتون که بررسی هاتون دقیق تر باشه، چون نرم افزار این تبلت به قدری بهینه نیست که حتی ساده ترین برنامه ها رم بعد ی مدت هنگ میکنه، اصلا معلوم نیست واس خودش تو پس زمینه داره چ پردازش هایی انجام میده، برای مدیریت ضعیف نرم افزاری این تبلت میتونیم اینو مثال بزنم ک یک فیلم تبلیغاتی تو بازی ۲۰۰ مگابایتی sky Fore دیدم که بهم سکه بده، مثل همه بازی های امروزی، اپلیکیشنی که تبلیغ شد برام جذابیت داشت، وقتی یک ثانیه به گوگل پلی هدایت شدم و برگشتم دیدم که بازی دوباره داره لود میشه و اون سکه هایی که به عنوان پاداش دیدن اون فیلم باید بهم میداده پریده، این بزرگ ترین مشکل این تبلته و با بقیه چیزاش میشه کنار اومد.
    البته من همیشه کار های سنگینی مثل تایپ تو اپلیکیشن ورد، PS touch و … با تبلت انجام میدم و قبل این هم سامسونگ گلکسی تب اس ۲ داشتم که اونم هنگ میکرد ولی خیلی کوتاه و موقتی بود ولی این تبلت با کار های سنگین مداوم واقعا اذیتتون میکنه.
    ممنون میشم کامنتمو منتشر کنید چون این مورد رو به اضافه خیلی چیزای دیگه تو سایت اصلی دیجی کالا منتشر کردم و متاسفانه تایید نشد.

  2. Avatar آریا

    سلام متاسفانه اینچ ۸ برنامه ها و عکسه یا فیلمهارو خود به خود پاک میکند، کمکم کنید ممنون میشم

  3. Avatar haanaa

    سلام خیلی خوبه فقط میشه بگین لوازم جانبیشو از کجا باید تهیه کنم
    یه سوال دیگه اونم اینکه ایا همه ی تبلت های یوگا قابشون بهم میخوره؟

  4. Avatar Ali

    لنوو واقعا کیفیت محصولاتس فوق‌العادس

  5. Avatar محمد صالح اعلا

    قیمتش خیلی تُندِس دادا …

  6. Avatar محمد

    سلام اول جا داره از شما و دیگر همکارانتون یه تشکر ویژه بکنم به خاطر اخباری که میزارید
    خواستم یه پیشنهادی بکنم و اون اینه که این اخبار رو به صورت صوتی هم بذارید تا ما هم در زمانمون صرفه جویی کنیم و هم بتونیم به کارای دیگه مون هم برسیم و اینجوری افراد بیشتری هم به این خبراتون سر میزنن
    من خودم به شخصه موقعه ای یه اخباری رو باز میکنم می بینم طولانی هست لینکشو یه جا ذخیره میکنم که بعدا وقت داشتم یه سر بهش بزنم ولی هیچ وقت نشده که وقت داشته باشم لطفا این خبراتونم به صورت صوتی اخر خبرتون بزارید

  7. Avatar ميثم

    احتمالا وقتی که بعنوان پروژکتور ازش استفاده بشه احتمالا باید مصرف باتریش خیلی بره بالا

  8. Avatar سامان

    خیلی تبلت خوبیه… واقعا لنوو با این تبلت گل کاشت
    فقط تنها مشکلش قیمت زیادشه. امیدوارم که هرچی سریعتر دیجی کالا قیمتش رو تعدیل کنه.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه