نقد و بررسی LG X Cam؛ گوشی میان‌رده با دوربین بالارده

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
اصلی - نقد و بررسی LG X Cam

یکی از مهم‌ترین سیاست‌های ال‌جی در مورد گوشی‌های اقتصادی سال ۲۰۱۶ اش، استفاده از برخی از ویژگی‌های گوشی‌های پرچم‌دار در آن‌ها بود. برای مثال ال‌جی در گوشی X Screen از سری X، تمرکز خود را روی بخش نمایشگر گذاشت و از دو نمایشگر به هم چسبیده اما مجزا استفاده کرد. درست همان چیزی که در گوشی ال‌جی V10 دیده بودیم. دیگر ویژگی گوشی‌های هوشمند که برای کاربران اهمیت زیادی دارد، دوربین است. ال‌جی در گوشی دیگر خود از سری X به نام X Cam بیش از هر چیز دیگری روی دوربین آن کار کرده است و این گونه آن را از سایر هم‌رده‌های خود متمایز کرده است. این میان‌رده‌ی کره‌ای به دو حسگر دوربین مجهز است که یکی برای ثبت عکس‌های نرمال و دیگری برای ثبت عکس‌های واید طراحی شده است. در ما بقی قسمت‌ها، X Cam بسیار شبیه به دیگر گوشی‌های میان‌رده‌ی بازار است. جان کلام آن‌که ال‌جی X Cam‌ گوشی میان‌رده‌ای است که دوربین بالارده دارد. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید تا نگاهی دقیق به این گوشی ال‌جی داشته باشیم.

دوربین

۰۲ - نقد و بررسی LG X Cam

مهم‌ترین ویژگی ال‌جی X Cam دوربین آن است. بخش دوربین X Cam شباهت‌های زیادی به پرچم‌دار امسال ال‌جی یعنی LG G5 دارد. این میان‌رده‌ی کره‌ای به دو دوربین بر قاب پشتی مجهز شده است. یک حسگر آن ۵ مگاپیکسلی است و برای گرفتن عکس‌های Fish Eye طراحی شده است. این حسگر می‌تواند عکس‌هایی ۱۲۰ درجه‌ای بگیرد. این در حالی است که حسگر باکیفیت‌تر آن می‌تواند عکس‌های ۷۸ درجه‌ای بگیرد. حسگر دوربین معمولی X Cam، کیفیت ۱۳ مگاپیکسلی دارد. اما تنها مزیت دوربین دوم X Cam مربوط به ثبت عکس‌های واید در حالت معمولی نیست. این دوربین می‌تواند در حالت پانوراما هم عکس‌هایی واید و البته با طول بیشتری بگیرد. کیفیت عکس‌های گرفته شده با حسگر ۵ مگاپیکسلی کمی همراه با نویز است. اما حسگر ۱۳ مگاپیکسلی آن می‌تواند عکس‌هایی با رنگ طبیعی و جزئیات بالا بگیرد. دوربین دوم این میان‌رده را هم یک حسگر ۸ مگاپیکسلی تشکیل می‌دهد.

۰۱ - نقد و بررسی LG X Cam

دیگر ویژگی هیجان‌انگیز دوربین X Cam، قابلیت Popout است. ال‌جی در این حالت از چهار فیلتر Flasheye، B&W، Vingette و Lens blur استفاده کرده که می‌توان هم به‌صورت ترکیبی و هم به‌صورت مجزا از آن‌ها استفاده کرد. در این حالت، یک دایره در مرکز برنامه‌ی دوربین قرار می‌گیرد که تمام این فیلترها در پس زمینه (فضای خارج از دایره) اعمال می‌شود. البته می‌توان شکل Popout را هم تغییر داد و به جای دایره از قلب یا باکس مستطیلی هم استفاده کرد.

طراحی و ساخت

۰۳ - نقد و بررسی LG X Cam

طراحی گوشی ال‌جی X Cam کاملا به‌روز است و حس یک گوشی زیبا و خوش‌ساخت را به کاربر منتقل می‌کند. مهم‌ترین ویژگی‌ای که در زیبایی آن تأثیرگذار بوده، ضخامت و وزن کم آن است. این گوشی درست مانند آیفون ۶.۹ میلی‌متر ضخامت و وزنی کمتر از آیفون دارد. X Cam روی کفه‌ی ترازو، عدد ۱۱۸ گرم را نشان می‌دهد. شاید شما هم مانند ما وقتی‌که برای نخستین بار این گوشی را در دست بگیرد، خیال کنید که باتری در آن قرار ندارد. اما باید بگوییم که قاب پشتی این گوشی قابل تعویض نیست و همیشه باتری همراه آن است. X Cam واقعا گوشی سبکی است. غیر از ضخامت و وزن کم، X Cam گوشی خوش‌ساختی هم است. بدنه‌ی این گوشی از جنس پلاستیک است. اما پلاستیکی که ممکن است آن را با فلز اشتباه بگیرید! همچنین X Cam به دلیل لبه‌های گردی که دارد، گوشی خوش‌دستی به نظر می‌رسد و کار کردن با آن راحت است.

نمایشگر

۰۴ - نقد و بررسی LG X Cam

با وجود آنکه رزولوشن HD برای نمایشگر ۵.۲ اینچی گوشی‌های هوشمند کافی و وافی به نظر می‌رسد و مشکل خاصی در مورد تراکم پیکسلی پایین وجود ندارد، اما ال‌جی به استفاده از این مقدار رزولوشن در X Cam بسنده نکرده و از دقت تصویر بالاتر Full HD استفاده کرده است. این میزان وضوح تصویر در این گوشی مقرون‌به‌صرفه‌ی ال‌جی سبب شده تا عکس‌ها با جزئیات بیشتری نمایش داده شوند و نوشته‌ها شارپ تر به نظر برسند. نمایشگر این گوشی در زوایای دید مختلف عملکرد خوب و قابل قبولی دارد و کار با آن در زیر تابش آفتاب نسبتا راحت است. روی‌هم‌رفته ما به مشکلی در بخش نمایشگر ال‌جی X Cam برنخوردیم و کار با آن بسیار لذت‌بخش است.

سخت‌افزار و باتری

اگر تمام استفاده‌تان از گوشی هوشمند شامل مرورگری وب، خواندن کتاب، چک کردن شبکه‌های اجتماعی و اجرای چند بازی سبک می‌شود، X Cam دستگاه بسیار خوبی برایتان به‌حساب می‌آید. اما اگر انتظاری فراتر از آنچه گفته شد دارید، این میان‌رده ال‌جی محصول چندان مناسبی برایتان به‌حساب نمی‌آید. این میان‌رده‌ی کره‌ای به تراشه‌ی مدیاتک MTK6753، پردازنده‌ی هشت هسته‌ای Cortex-A53 و دو گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع DDR3  و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی مجهز است. همچنین ال‌جی X Cam از سریع‌ترین استاندارد شبکه‌ی ارتباطی موبایلی (شبکه‌ی ۴G) پشتیبانی می‌کند. شاید مهم‌ترین کمبود بخش سخت‌افزار این دستگاه مربوط به عدم پشتیبانی از قابلیت USB OTG است. ازاین‌رو، نمی‌توان فلش USB، موس یا کیبورد را به این دستگاه متصل کرد.

۰۵ - نقد و بررسی LG X Cam

شارژدهی X Cam کاملا امیدوارکننده است. این محصول می‌تواند با یک بار شارژ کامل بیش از یک روز شارژ نگه دارد. البته این میزان شارژدهی در میان سایر گوشی‌های میان‌رده چندان خاص به نظر نمی‌رسد و مابقی گوشی‌های میان‌رده نیز همین میزان شارژدهی را دارند. اگر اهل تماشای فیلم زیاد در گوشی خود هستید، باید بگوییم که X Cam می‌تواند با ۴ الی ۵ ساعت پخش ویدئوی ممتد، محصول خوبی برایتان باشد.

سیستم‌عامل

ال‌جی X Cam مانند دیگر گوشی‌های خانواده‌ی X از نعمت جدیدترین سیستم‌عامل اندروید یعنی مارشملو بهره می‌برد. اندروید ۶.۰.۱ برای این گوشی امکانات مختلفی مانند کنترل برنامه‌ها و حالت Energy-Saving به همراه داشته است. ال‌جی ظاهر اندروید مارشملو را با رابط‌کاربری اختصاصی خود بهبود و زینت بخشیده است. البته رابط‌کاربری X Cam تفاوت زیادی نسبت به اندروید استوک ندارد. به‌طوری‌که وقتی از گوشی نکسوسی به سمت این گوشی ال‌جی بروید، چندان سردرگم در میان رابط‌کاربری آن نخواهید بود.

۰۶ - نقد و بررسی LG X Cam

به‌طور پیش‌فرض، ال‌جی X Cam فاقد منوی برنامه‌ها یا App Drawer است. اما اگر شما هم مثل ما به وجود لیست برنامه‌ها در گوشی‌های اندرویدی عادت کرده‌اید و مایلید این گوشی هم از این قابلیت بهره ببرد، می‌توانید غیر از نصب لانچرها، با رفتن به بخش Update Center و به‌روزرسانی Home & app Drawer بخش منوی برنامه‌ها را به ایکس اسکرین اضافه کنید و از آن لذت ببرید. همچنین این تلفن هوشمند از ویژگی‌های قدیمی گوشی‌های ال‌جی نظیر دبل ناک (Double Knock) و ناک کد (Knock Code) هم بهره می‌برد.

۰۷ - نقد و بررسی LG X Cam

جمع‌بندی

ال‌جی X Cam به درد آن دسته از افرادی می‌خورد که می‌خواهند با هزینه‌ی نسبتا کم، صاحب گوشی هوشمندی شوند که دوربینی باکیفیت‌تر و متفاوت‌تر از سایر گوشی‌های اقتصادی بازار داشته باشد. این گوشی خوش‌قیمت ال‌جی دارای دو دوربین بر قاب پشتی است و می‌تواند علاوه بر ثبت عکس‌های باکیفیت و با روشنایی خوب، عکس‌های واید بگیرد. دیگر نکته‌ی مثبت این گوشی مربوط به طراحی آن است. X Cam از طراحی به‌روزی برخوردار است و در زمره‌ی گوشی‌های سبک و باریک قرار می‌گیرد. همچون دیگر گوشی‌های میان‌رده‌ی ال‌جی، X Cam از جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل اندروید بهره می‌برد و سخت‌افزار کارآمدی دارد. نمایشگر روشن و باکیفیت آن را هم باید به سایر نقاط قوت آن اضافه کرد.

Pros

  • بدنه باریک و سبک
  • اندروید مارشمالو
  • دوربین با دو سنسور ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی

Cons

  • ندارد

Digi_Buy_Label5

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۱ دیدگاه
  1. Avatar جاوید

    این گوشی آبروی ال جی رو برده هنوز به دوسال گارانتیش نرسیده باتریش خراب شد تازه فقط سه ماه بود خریده بودمش که تاچ ال سی خود به خود کاملا خرد شد و گارانتی هم قبول نکرد دوربینشم که افتضاحه همه چیو مات و زرد و‌آبرنگی نشون میده حیف از پولی که دادم واس این گوشی بیخود

  2. Avatar سحر

    ببخشید اگه گوشیمو روت کنم قابلیت فلش بازکردنو داره

  3. Avatar علی

    دلم واسه رفیقم سوخت .
    امروز این گوشی رو خرید با کلی زوق اومد که با دوربین ۶s من کل بندازه کلا نابود شد ????

    اخه من نمیدونم این چه سیاستیه ۱۰ تا دوربین بیکیفت رو بزاری رو گوشی مقرون به سرفه !!!
    بجای این عوام فریبی یه دوربین با سنسور درجه یک بزار لازمم نیست الکی مثال سونی ۶۰۰ مگا پیکسلش کنی (بازم عوام فریبی) یه دوربین ۱۲ \۱۳ بزن با سنسور خوب که عملا خوب باشه نه ظاهرا با دوتا بودنش ????????

  4. Avatar مجتبی

    Xcam میتونه موزیک ویدیو رو تو. تلویزیون پخش کنه؟؟

  5. Avatar حميدرضا

    سلام حسگر ان اف سی نداره؟

  6. Avatar سونیا

    من خریدم ولی از دوربینش راضی نیستم افتضاحه

    1. Avatar محمدی

      منم خریدم اصلا ازش راضی نیستم دوربین بی کیفیت و افتضاح با قدرت نرم افزاریی خیلی پایین

  7. Avatar r.sekret

    سلام ببخشید ایا گوشی ایکس کم فلش دوربین جلوداره؟

    1. Avatar محمد

      سلام.گوشی من XCamهست و کاملا ازش راضیم.دوربین جلوش فلاش نداره اما میتونم به جد بگم کیفیت دوربین و عکاسیش میتونه با یک دوربین حرفه ای مقایسه بشه.
      هرکی عاشق عکس حرفه ای گرفتنه،من گوشی xcam LG رو بهش پیشنهاد میکنم.

  8. Avatar 아리

    ببخشید کدوم آیفون ۶.۹ ضخامت داره؟

    1. Avatar shs77

      iPhone 6

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه