نوکیا دوربین واقعیت مجازی Ozo را با قیمت ۶۰ هزار دلار عرضه خواهد کرد

۱۰ آذر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
ozo

نوکیا می‌خواهد با دوربین واقعیت مجازی Ozo به قیمت ۶۰ هزار دلار به اوج بازگردد. این دوربین در جریان رویدادی در لس آنجلس رونمایی شد.

معرفی این دوربین فرصتی برای نوکیا است تا بتواند جایگاه برتری در این صنعت نوظهور داشته باشد.

شرکت نوکیا در تیر ماه از یک دوربین واقعیت مجازی بالارده رونمایی کرد که برای ثبت ویدیوی ۳۶۰ درجه طراحی شده است. بازار واقعیت مجازی به چنین محصولی واقعا نیاز داشت. هنرمندان به‌طور مداوم محتوای واقعیت مجازی تهیه می‌کنند؛ محتواهایی که اکثرا با ترکیب و ادغام دستگاه‌های مختلف با یکدیگر ساخته شده‌اند. پیش از Ozo، هیچ دستگاهی به عنوان یک ابزار عالی و مناسب برای فیلم‌برداری‌ با تکنولوژی واقعیت سینمایی و تلویزیونی معرفی نشده و مورد توجه قرار گرفته نبود.

حالا نوکیا ساعاتی پیش، در جریان رویدادی در لس آنجلس از این دستگاه حرفه‌ای رونمایی کرد که با ارزش۶۰ هزار دلار، قیمت بسیار بالایی دارد. بدیهی است که این دوربین برای کاربران عادی نیست و شرکت‌های بزرگ رسانه‌ای و تهیه‌کنندگان فعال در حوزه‌ی تولید محتوای صوتی و تصویری را هدف قرار داده است. معرفی این دوربین فرصتی برای نوکیا است تا بتواند جایگاه برتری در این صنعت نوظهور داشته باشد، همان‌طور که در سال‌های گذشته در صنعت گوشی پیشگام بود.

«رمزی هایداموس» (Ramzi Haidamus) مدیر شرکت نوکیا می‌گوید: “وقتی من در سپتامبر (شهریور) سال ۲۰۱۴ میلادی به این شرکت ملحق شدم، از من خواسته شد تا استراتژی جدیدی پیش روی نوکیا بگذارم.” پس از اینکه او نگاهی به پروژه‌های آزمایشی تیم این شرکت انداخت، نمونه‌ی اولیه‌ی دوربین Ozo توجه‌اش را جلب کرد. او گفت که در آن زمان Ozo مثل یک موش آزمایشگاهی بود. اما دقت تصویربرداری سه بعدی و صدابرداری‌اش، حتی در آن مرحله، خارق‌العاده بود. او به موفقیت پروژه‌ی اوزو ایمان داشت.

ramzi

یک ویژگی که Ozo را از دیگر دوربین‌های واقعیت مجازی ۳۶۰ درجه متمایز می‌کند، این است که هنگام فیلم‌برداری محتوا را به صورت زنده در نمایشگر واقعیت مجازی نمایش می‌دهد.

وقت‌شناسیِ هایداموس را برای معرفی این محصول نباید دست کم بگیریم. عرضه‌ی این محصول در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ شروع خواهد شد، درست زمانی که دستگاه‌های واقعیت مجازی متنوعی در بازار وجود خواهد داشت، مثل کاردبورد و Gear VR گوگل، پلی‌استیشن VR و «آکیولس ریفت» (Oculus Rift). بدون شک محتوای بسیار زیادی با استفاده از این دوربین تولید خواهد شد و نوکیا هم همه‌ی پلت‌فرم‌ها و دستگاه‌ها را پشتیبانی خواهد کرد.

یک ویژگی که Ozo را از دیگر دوربین‌های واقعیت مجازی ۳۶۰ درجه متمایز می‌کند، این است که هنگام فیلم‌برداری محتوا را به صورت زنده در نمایشگر واقعیت مجازی نمایش می‌دهد. در صحنه‌های فیلم‌برداری سینما و تلویزیون، این یک لازمه‌ی اساسی است. کارگردانان باید آنچه را که ثبت می‌کنند، هم‌زمان در مانیتور تماشا کنند. اما در تکنولوژی واقعیت مجازی این کار ممکن نبود. چون اتصال تصاویر به یکدیگر نیاز به پردازش زمان‌بر دارد و تهیه‌کنندگان محتوای واقعیت مجازی باید مدتی طولانی پس از فیلم‌برداری صبر می‌کردند تا آنچه را ثبت کرده‌اند، ببینند. اما دوربین Ozo این مشکل را حل می‌کند و به سازندگان فیلم این امکان را می‌دهند که محتوای ثبت شده را هم‌زمان ببینند.

سرمایه‌گذاری نوکیا برای دوربینی که قیمت بسیار زیادی دارد، کمی بلندپروازانه به نظر می‌رسد، اما مشخص است که این شرکت یک نیاز و خلا پیدا کرده که آن را برای سرمایه‌گذاری مناسب می‌داند. هایداموس تاکید می‌کند که: “به خاطر بسپرید که این تیم برای برگشتن به اوج اشتیاق زیادی دارد. پس از تلفن، این اولین محصول شرکت نوکیا به حساب می‌آید و اعضای تیم می‌خواستند عملکردشان بهتر از همیشه باشد.”

منبع: VB

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه