۴ نکته‌ی مهم که در شارژ گوشی‌مان رعایت نمی‌کنیم

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

اغلب افراد از باتری گوشی‌های هوشمندشان شکایت می‌کنند که به سختی یک روز دوام می‌آورد. اما در واقع مقصر اصلی تاحدودی خود کاربر است زیرا با نحوه‌ی درست شارژ کردن گوشی آشنا نیست.

باتری گوشی‌های هوشمند هم می‌تواند دچار استرس شود که در نهایت منجر به کوتاه شدن عمر آنها می‌شود. با رعایت این نکته‌ها می توانید از بروز این مشکل جلوگیری کنید.

عده‌ی زیادی از کاربران این باور را دارند که شارژ کردن گوشی برای مدت اندکی می‌تواند به باتری صدمه بزند. این دسته از افراد فکر می‌کنند که باتری گوشی حتما باید خالی شود تا آن را شارژ کنند. اما این باور کاملا اشتباه است.

در وب‌سایتی به نام Battery University شرح داده شده که باتری‌های لیتیومی به کار رفته در گوشی‌های هوشمند «استرس» خاص خود را دارند. درست مثل انسان‌ها، استرس پی در پی می‌تواند به عمرباتری گوشی شما در دراز مدت آسیب بزند.

اگر می خواهید باتری گوشی‌تان را در شرایط خوبی نگه دارید، باید تغییراتی در شارژ کردن گوشی‌تان ایجاد کنید.

وقتی که شارژ گوشی کامل شد، آن را از پریز برق بکشید

متصل ماندن گوشی به برق آن هم در حالی که شارژ دستگاه کامل شده در دراز مدت به باتری صدمه می‌زند. وقتی که شارژ گوشی به ۱۰۰ درصد می‌رسد، در حالت اتصال به برق، ذره ذره شارژ می‌شود تا در ۱۰۰ درصد بماند. این باعث می‌شود باتری در شرایطی با استرس بالا قرار گیرد که به نوبه‌ی خود مواد شیمیایی درون آن را فرسوده می‌کند.

سعی کنید گوشی خود را ۱۰۰ درصد شارژ نکنید

براساس وب‌سایت Battery University، “احتیاجی نیست لیتیوم به طور کامل شارژ شود، البته بهتر است که کامل شارژ نشود. زیرا ولتاژ بالا در باتری استرس ایجاد می‌کند که به فرسوده شدن آن در دراز مدت منجر می‌شود.”

هر وقت که می‌توانید گوشی خود را به برق وصل کنید

اینکه گوشی خود را در طول روز هر از گاهی به برق وصل کنید، بسیار بهتر از این است که بگذارید شارژ آن خالی شده تا آن را برای یک مدت طولانی شارژ کنید.
بهترین حالت این است که گوشی خود را پس از کم شدن ۱۰ درصد از باتری آن، شارژ کنید. بدیهی است که این کار برای بسیاری از کاربران میسر نیست؛ بنابراین هر وقت که می‌توانید گوشی خود را به برق وصل کنید. این را بدانید که چند بار وصل کردن گوشی‌تان به برق در طول روز هیچ مشکلی ندارد. این کار نه تنها باعث می‌شود باتری برای مدت طولانی‌تری عملکرد بهتری داشته باشد، بلکه آن را در شرایط خوب نگاه می‌دارد.

نگذارید گوشی‌تان داغ شود
باتری گوشی‌های هوشمند به حرارت حساس هستند. به همین دلیل بهتر است قاب گوشی خود را به هنگام شارژ جدا کنید؛ به خصوص اگر قاب گوشی‌تان عایق گرما است. اگر در هوای گرم بیرون هستید، گوشی خود را بپوشانید تا از باتری آن محافظت کنید.

منبع: Battery Univeristy

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۸ دیدگاه
  1. Avatar محمد مهدی

    با سلام
    من یه سوال داشتم آیا شارژ کردن گوشی با پورت USB کامپیوتر آسیبی به باتری گوشی وارد می کنه یا نه با تشکر

  2. Avatar علیرضا

    عاشققققتم دیجد کالا مرسی

  3. Avatar محمدعلی

    سلام
    در رابطه با این موضوع که شما می فرمایید باید گوشی را هر موقع شد به برق وصل کنید این درست نیست زیرا باعث حافظه دار شدن باتری می شود.بهتراست در رابطه با این موضوع بیشتر تحقیق کنید.
    در رابطه با میزان شارژ و دشارژ باتری های لیتیوم -یون نیز به این صورت است که میزان شارژ و دشارژ باید بین ۳۵% تا ۸۵% باشند .اما این مقادیر نیز برای دخیره ساز های انرژی ظرفیت بالا و صنعتی میباشد و در رابطه با این نوع باتری ها نیازی به رعایت این امر نیست .

  4. Avatar حمید .د

    عالی بود.لطفا به انتشار مطلب مفید همچنان ادامه دهید.

  5. Avatar مجازنما

    من قبلا شنیده بودم بهتره شارژ باطری رو بین ۴۰ تا ۹۰ نگهداریم همیشه.

    1. Avatar Behzad

      ۴۰ تا ۸۰ 🙂

  6. Avatar mosam

    عالی بود

  7. Avatar ترانه

    مفید بود. ممنون

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه