نگاهی به پرفروش‌ترین‌های لپ‌تاپ‌های دیجی‌کالا – هشتم مهر ۱۳۹۴

۱ دی ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

در هشت‌امین روز از پاییز سال ۹۴، نگاهی به پرفروش‌ترین لپ‌تاپ‌های وب‌سایت‌های دیجی‌کالا در هفته‌ی گذشته می‌اندازیم.

رتبه‌ی پنجم: Lenovo Essential G5080

لپ‌تاپ‌های رده کاربری عمومی شرکت لنوو که با کد G شناخته می‌شوند، همواره جزو پرفروش‌ترین لپ‌تاپ‌ها در دیجی‌کالا هستند. دلیل این موضوع هم به ارزش خریدشان برمی‌گردد؛ در این لپ‌تاپ‌ها از امکانات و قابلیت‌های ویژه و لوکس خبری نیست ولی در عوض، سخت‌افزاری کاملا قدرتمندتر از مدل‌های هم قیمت خود دارند.

مدلی که رتبه‌ی پنجم دیجی‌کالا را به خود اختصاص داده است، از پردازنده‌ی مرکزی نسل پنجم Intel Core i5 (مدل ولتاژ پایین) در کنار ۸ گیگابایت رم، یک ترابایت هارددیسک و کارت گرافیک AMD Radeon R5 M230 با دو گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی استفاده می‌کند. با وجود چنین سخت‌افزاری، این مدل نزدیک به یک میلیون و هفت‌صد هزار تومان قیمت دارد. درست است که در این مدل خبری از صفحه‌نمایش Full HD یا ویندوز اوریجینال نیست، ولی در عوض، قدرت کافی برای انجام بیشتر محاسبات سنگین (حتی تا حدی، اجرای بازی و ویرایش ویدیو) را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. بنابراین، پرفروش بودن این لپ‌تاپ نشان می‌دهد که کاربران دیجی‌کالا اهمیت ویژه‌ای به عملکرد سخت‌افزاری دستگاه خود می‌دهند.

Lenovo Essential G5080 - I - 15 inch Laptop

Lenovo Essential G5080 – I – 15 inch Laptop

رتبه‌ی چهارم: Lenovo Essential G5045

برخلاف رتبه‌ی قبلی، مدل‌هایی از سری G که نام آن‌ها به عدد ۵ ختم می‌شود، بر مبنای پردازنده‌های شرکت AMD ساخته شده‌اند. مدلی که رتبه‌ی چهارم این لیست را کسب کرده، از پردازنده‌ی رده پایین AMD E1-6010، در کنار دو گیگابایت رم و ۵۰۰ گیگابایت هارددیسک استفاده می‌کند و بدون پردازنده‌ی گرافیکی مجزا است. اما چنین سخت‌افزار ضعیفی باعث شده تا این مدل تنها نزدیک به ۷۲۰ هزار تومان قیمت داشته باشد و به یکی از ارزان‌ترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار تبدیل شود. با توجه به عملکرد سخت‌افزاری‌اش، بهترین استفاده برای این لپ‌تاپ، مرورگری اینترنت، چک کردن ایمیل، گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی و نهایتا، کار با نرم‌افزارهای آفیس است. با توجه به اینکه G5045 توانسته عنوان چهارمین لپ‌تاپ پرفروش دیجی‌کالا را به خود اختصاص دهد، می‌توان نتیجه‌گیری کرد که درصد قابل‌توجهی از کاربران دیجی‌کالا، به دنبال لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت برای انجام این چنین مصارفی هستند.

Lenovo Essential G5045 - C - 15 inch Laptop

Lenovo Essential G5045 – C – 15 inch Laptop

رتبه‌ی سوم: Lenovo Essential G5030

G5030 با اینکه نزدیک به ۲۰۰ هزار تومان از G5045 گران‌تر است، ولی قدرت بیشتری (به خصوص قدرت پردازش گرافیکی) را ارائه می‌کند. این لپ‌تاپ از پردازنده‌ی Celeron استفاده می‌کند، ۴ گیگابایت رم دارد و به کارت گرافیک NVIDIA GeForce 820M با یک گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی مجهز شده است. این قدرت بیشتر باعث می‌شود تا علاوه بر کارهای اولیه، بتوان یک سری محاسبات سنگین‌تر مانند ویرایش عکس را هم به راحتی انجام داد. آمار پرفروش‌ترین‌های دیجی‌کالا نشان می‌دهد که برای اکثر کاربران، این میزان قدرت لازم بوده و ارزش بهای اضافه را دارد.

Lenovo Essential G5030 - F - 15 inch Laptop

Lenovo Essential G5030 – F – 15 inch Laptop

رتبه‌ی دوم: Lenovo Y5070 2015

سری Y50، بدون شک مقرون به‌صرفه‌ترین لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی موجود در بازار است و یکی از انتخاب‌های اصلی علاقه‌مندان به بازی‌های کامپیوتری به حساب می‌آید. با توجه به اینکه این مدل توانسته رتبه‌ی دوم پرفروش‌ترین لپ‌تاپ‌های دیجی‌کالا را به خود اختصاص دهد، احتمالا، درصد زیادی از کاربران دیجی‌کالا را گیمرها تشکیل می‌دهند. به علاوه، این موضوع بر همگان مشخص شده که برای داشتن یک لپ‌تاپ قدرتمند مخصوص بازی، نیازی به پرداخت هزینه‌ی بالای لپ‌تاپ‌های ساخت ایسوس یا MSI نیست.

Y50 مدل ۲۰۱۵، از پردازنده‌ی قدرتمند Core i7 4720HQ در کنار ۱۶ گیگابایت رم و کارت گرافیک قدرتمند NVIDIA GeForce GTX 960M با ۴ گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی استفاده می‌کند. به علاوه، این لپ‌تاپ جزو معدود مدل‌هایی است که به صفحه‌نمایش با دقت ۴K مجهز شده است.

Lenovo Y5070 2015 - A - 15 inch Laptop

Lenovo Y5070 2015 – A – 15 inch Laptop

رتبه‌ی اول: Lenovo ThinkPad E540

پس از لپ‌تاپ‌های رده عمومی و مخصوص بازی، لپ‌تاپی از سری صنعتی شرکت (مجددا!) لنوو، توانست عنوان پرفروش‌ترین لپ‌تاپ سایت دیجی‌کالا در هفته‌ی گذشته را به خود اختصاص دهد. دلیل اصلی این موضوع را می‌توان توازن در تمامی قسمت‌های این دستگاه دانست. E540 قیمت کاملا مناسبی دارد، به سخت‌افزار قدرتمندی مجهز شده، امکانات بالایی دارد و از بلندگوهای باکیفیت و بدنه‌ی خوش ساختی استفاده می‌کند. این مدل می‌تواند تقریبا نیاز هر نوع کاربری را برآورده کند. البته در هفته‌ی گذشته، E540 جزو پیشنهادهای شگفت‌انگیز دیجی‌کالا هم بوده و همین موضوع هم، یکی دیگر از دلایلی است که توانسته این مدل را به پرفروش‌ترین لپ‌تاپ دیجی‌کالا در هفته‌ی گذشته تبدیل کند.

Lenovo ThinkPad E540 - B - 15 inch Laptop

Lenovo ThinkPad E540 – B – 15 inch Laptop

اما نکته‌ای که در این لیست، توجه‌مان را جلب کرد، برند هر ۵ پنج لپ‌تاپ پرفروش بود. لنوو یک برند چینی است و برندهای چینی اصولا از محبوبیت‌های بالایی بین کاربران ایرانی برخوردار نیستند. ولی به نظر می‌رسد که لنوو توانسته با انتخاب قیمت‌های رقابتی، بازاریابی قوی و ارائه‌ی لپ‌تاپ‌های باکیفیت و متنوع برای نیازها و سلیقه‌های مختلف، این باور نادرست را اصلاح کند.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه