نینتندو چه خوابی برای گیمرها دیده؟ همه‌ی آنچه باید از Switch بدانید

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

دو روز پیش شرکت نینتندو پس از کلی شایعه و حرف و حدیث کنسول بازی جدیدش را معرفی کرد. این کنسول که تا قبل از این با عنوان Nintendo NX شناخته می‌شد با نام «سویچ» (Switch) راهی بازار می‌شود. کنسولی که با تمام محصولات نینتندو و هر کنسول بازی که تا حالا راهی بازار شده تفاوت دارد. یک محصول هیبریدی که نقش کنسول دستی و کنسول خانگی را ایفا می‌کند. همچنین باید به این موضوع اشاره کنیم که این محصول کاتریج می‌خورد و از دیسک پشتیبانی نمی‌کند. چنین ویژگی‌هایی باعث شده که محصول جدید نینتندو کمی عجیب باشد. پس تصمیم گرفتیم به نکته‌هایی اشاره کنیم که احتمالا درباره‌ی این محصول نمی‌دانید:

کنسولی برای همه

نینتندو تصمیم گرفته کنسولی راهی بازار کند که همه‌ی زمینه‌های بازی کردن را شامل شود. کنسولی برای تکنفره بازی کردن، کنسولی کوچک که بتواند جایگزین بازی‌های موبایلی شود، کنسولی برای بازی‌های خانوادگی و کنسولی برای بازی‌های چند نفره که می‌تواند عنوان‌های مختلفی را اجرا کند. در حقیقت این کنسول به شکلی ساخته شده که می‌توان آن را به پنج شکل مختلف بازی کرد.

در حالت اول این دستگاه یک کنسول خانگی استاندارد است که به تلویزیون متصل می‌شود و یک کنترلر مخصوص دارد و می‌توان روی آن بازی‌هایی مانند Zelda را تجربه کرد. در حالت دوم می‌توانید کنترلرهای این دستگاه را کنار کنسول اصلی قرار دارد و آن را به یک دستگاه قابل حمل تبدیل کرد. انگار که دارید با یک تبلت بازی می‌کند.

nintendo_switch_1

در حالت بعدی می‌توانید این کنسول را روی هر جایی که می‌خواهید قرار دهید و از کنترلرهایی که برای آن طراحی شده استفاده کنید. مثل اینکه یک صفحه نمایش کوچک جلو خودتان قرار داده‌اید و با آن بازی می‌کنید.

nintendo_switch_2

اگر هم دوست داشتید می‌توانید سویچ را روی جایگاه اصلی خودش قرار دهید و از آن همانند یک کنسول خانگی استفاده کنید که کنترلرهای استانداردی هم دارد.

nintendo_switch_3

برای بازی کردن چند نفره هم این دستگاه گزینه‌ی مناسبی به حساب می‌آید. می‌توانید کنترلر این کنسول را به دو قسمت تقسیم کنید و در حالتی که خود کنسول را روی میز گذاشته‌اید و به آن نگاه می‌کنید با دوستا‌ن‌تان مشغول بازی کردن شوید.

nintendo_switch_4

نینتندو به این موضوع اشاره کرده که گیمرها می‌توانند یک بازی را در حالت‌های مختلف تجربه کنند. فرقی نمی‌کند در چه حالتی از Switch استفاده می‌کنید، یک بازی را بدون کاهش کیفیت مشاهده خواهید کرد. در واقع این کنسول بیش از پیش به پلتفرم NVIDIA Shield شبیه است.

کنترلرهای جدیدی که Joy-Con نام دارند

شرکت نینتندو کنترلرهای جدیدی که برای این کنسول طراحی کرده که Joy-Con نام دارند. کنترلرهایی که می‌توان آن‌ها را به دو قسمت تقسیم کرد. در حقیقت هر قسمت چهار دکمه و یک آنالوگ را پیش روی گیمرها قرار می‌دهند و می‌توان از هر تکه به عنوان یک کنترلر مجزا استفاده کرد.

slack-imgs-1.com.0

یک کنترلر استاندارد هم وجود دارد

البته اگر بخواهید مانند یک کنسول استاندارد از این دستگاه استفاده کنید، نینتندو یک کنترلر استاندارد برای این محصول در نظر گرفته که شباهت بسیار زیادی به کنترلرهای کنسول Xbox One دارند. این کنترلر با نام Switch Pro Controller شناخته می‌شود و همانند یک کنترلر کلاسیک عمل می‌کند.

switch-controller-1

بازی‌هایی که روی کارتریج عرضه می‌شوند

کنسول جدید نینتندو از دیسک پشتیبانی نمی‌کند و بازی‌های آن روی کارتریج عرضه می‌شوند. کارت‌های حافظه‌ای در بالای بدنه‌ی تبلت مانند این کنسول قرار می‌گیرند.

nintendoswitch_cartridge

۴۸ شرکت برای سویچ بازی می‌سازند

در حالی که کنسول Wii U نتوانسته بود نظر بازی‌سازان را به سمت خودش جلب کند، شرکت نینتندو با معرفی سویچ به این موضوع اشاره کرد که ۴۸ توسعه‌دهنده‌ی مختلف برای این پلتفرم جدید بازی می‌سازند. شرکت‌هایی مانند EA، Bethesda، Capcom، Activision و Ubisoft از جمله نام‌های بزرگی هستند که برای سویچ بازی می‌سازند.

Nintendo_Switch_6.0.0

تا این لحظه شش بازی بزرگ برای سویچ معرفی شده

هنوز نمی‌دانیم که چه بازی‌هایی برای این کنسول ساخته می‌شوند اما در تریلری که در زمان معرفی آن دیدم شاهد چند عنوان مختلف مانند The Legend of Zelda،‌ Mario Kart، Super Mario، Splatoon،‌ The Elder Scrolls 5: Skyrim و NBA بودیم.

switch-2-eb941e25-17a5-417d-b2df-90e777457741

تاریخ عرضه

هنوز تاریخ عرضه و قیمت این محصول مشخص نشده است. تنها می‌دانیم که نینتندو گفته کنسول سویچ را اواخر اسفند ماه یا اوایل فروردین ماه راهی بازار می‌کند.

‌‌‌‌‌

telegram_ad2_1

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۴ دیدگاه
  1. Avatar سیروس

    نینتندو بازی هاش برا اکثر برای تمام سلایق و سنین هستش …حرفه ای و نیمه حرفه نداره.
    سونی و ماکروسافت هم ازین دست بازی ها خانوادگی یا سرگرم کننده رو دارن ولی تعدادشون کمه.
    نینتندو اکثر بازیهاش خارج از بحث گرافیک و تک سلیقگی بعضی ها…واقعا سرگرم کننده و متنوع هستش.

  2. Avatar یاسر

    بسیار خلاقانه. آفرین به نینتندو.

  3. Avatar امین

    با وجود اینکه در تریلر شاهد اسکایریم بودیم ولی انتشار این بازی برای سوییچ از طرف بتسدا تایید نشده

  4. Avatar ?

    یعنی امکان داره حتی رقیب خوبی برای ps4 هم باشه؟????

  5. Avatar آرلن

    Nintendo واسه بچه ها کنسول میسازه و کارش هم خوبه . ولی برای یه گیمر حرفه ای و نیمه حرفه ای اصلا این کنسول جالب نیست

  6. Avatar محمد

    سلام می خواستم یک کنسول خوب بخرم قرار بود ps4 بخرم ولی این رو که دیدم خوشم اومد ولی زمان پشتیبانی هم برام مهم است خواستم ببینم این دستگاه اندازه ی ps4 اپدیت میشود لطفا جواب دهید

    1. Avatar mohandes

      بدون شک و تردید ps4 رو بخر

  7. Avatar امیر محمد

    خدایا تو ایران بیاد بازی هاشم بیاد قیمتشم خوب باشه حتما می خرمش

  8. Avatar Alireza.A

    خیلی کنسول جالبیه من که خیلی ازش خوشم اومده.با تشکر از اقای نوردوست مقاله خیلی خوبی بود.

  9. Avatar سام

    ۴۸ شرکت برای سویچ بازی می‌سازند

    دغدغه همینه

    همه اولش میگند بعد زیرش می زنند.

    میترسم بگیرم بعد مثل ویتا بشه و تو انتطار این و آن بمونیم اصلا حس خوبی نیست

  10. Avatar محمدعلي بهراميان

    یک کنسول برای کسانی که گیم پلی جذاب و تفریحات دورهمی را به کیفیت بالای بازی ترجیح می دهند ، نینتندو باری دیگر اصل بازی کامپیوتری رو حفظ کرد .

  11. Avatar Amir kazemi

    لطفا جواب بدین قیمتش چند هست ممنون
    آیا بازی هایی مثل call of duty ویا بازی gta v5 برای آن منتشر می شود با تشکر

    1. هنوز هیچی مشخص نیست.

  12. Avatar ho3ein.Mz

    “بینظیر “

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه