هر آنچه از HTC One M10 می‌دانیم

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

تنها چند روز تا آغاز سال ۲۰۱۶ میلادی باقی مانده و کم‌کم باید برای معرفی نسل بعدی گوشی‌های «پرچم‌دار» (Flagship) آماده شویم. طبق روال هر سال، احتمالا در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶، شاهد معرفی نمایندگان شرکت‌های محبوب، یعنی سامسونگ، HTC و هواوی خواهیم بود. شرکت HTC مدل بعدی گوشی One M9 را (احتمالا) با نام One M10 معرفی خواهد کرد. تا به امروز شایعات زیادی پیرامون گوشی رده‌بالای بعدی HTC منتشر شده که در ادامه قصد داریم تا به جمع‌بندی این شایعات بپردازیم. با دیجی‌کالا مگ همراه شوید.

نام

اواسط سال جاری میلادی،  شایعاتی منتشر شد که نشان از نام جدیدی برای پرچم‌دار بعدی HTC می‌داد. ابتدا این‌طور گفته شد که قرار است این گوشی HTC O2 نامیده شود ولی چند ماه شایعات جدیدی مبنی بر انتخاب نام HTC Perfume دیده شد. در این میان، صحبت‌هایی هم از HTC One X9 گفته شد. البته هیچ‌کدام از این شایعات، منبع موثقی نداشتند و درنهایت ممکن است، HTC از همان نام محتمل One M10 استفاده کند.

طراحی و ساخت

متاسفانه هیچ شایعه یا تصویری در رابطه با طراحی One M10 لو نرفته است. احتمالا تیم طراحی HTC، امنیت ویژه‌ای برای لو رفتن ظاهر این گوشی در نظر گرفته است.

HTC_One_M10_Rumor_Review_01

ولی موضوعی که مشخص است، One M10 از بدنه‌ای تماما فلزی (احتمالا آلومینیوم استفاده شده در صنایع فضایی) بهره خواهد برد.

حسگر تشخیص اثرانگشت

با توجه به اینکه آخرین گوشی‌های رده‌بالای HTC یعنی One A9 و One M9 Plus از حسگرهای تشخیص اثرانگشت استفاده می‌کردند، One M10 هم قطعا به این حسگر مجهز خواهد بود. متاسفانه هنوز مشخص نیست که آیا حسگر تشخیص اثرانگشت One M10 هم روی کلید Home قرار می‌گیرد یا به پشت گوشی منتقل خواهد شد.

بلندگوها

بلندگوهای نمادین BoomSound، همواره یکی از مزیت‌های اصلی پرچم‌داران شرکت HTC به دیگر گوشی‌های رده‌بالا بوده‌اند. بنابراین دلیلی وجود ندارد که این بلندگوها در One M10 هم وجود نداشته باشند. با اینکه HTC روند طراحی بلندگوها را در One A9 تغییر داد، ولی همچنان به‌احتمال زیاد، One M10 هم از بلندگوهای BoomSound استفاده خواهد کرد.

صفحه‌نمایش

شایعات مربوط به نمایشگر One M10 به دو دسته‌ی کلی تقسیم می‌شوند: بخشی از این شایعات اشاره به نمایشگری ۶ اینچی دارند و بخشی دیگر معتقدند که One M10 هم مثل One M9 و One M8، از صفحه‌نمایشی ۵ اینچی استفاده خواهد کرد. به‌علاوه، بعید است که HTC به سمت پنل AMOLED برود و همچنان شاهد پنل LCD باشیم.

HTC_One_M10_Rumor_Review_02

پس از دو سال استفاده از دقت Full HD، انتظار می‌رود که صفحه‌نمایش One M10 (جدا از سایز) از دقت QHD یعنی ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل استفاده کند.

تراشه

در طی چند سال اخیر، پرچم‌داران HTC از تراشه‌های رده‌بالای ساخت شرکت کوالکام استفاده کرده‌اند و One M10 هم از این قاعده مستثنی نخواهد بود. همان‌طور که بارها در شایعات مختلف مشخص شده بود، One M10 از جدیدترین و قوی‌ترین تراشه‌ی این شرکت یعنی Snapdragon 820 استفاده خواهد کرد. طبق نتایج آزمون‌های مشخص شده، تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰، سریع‌ترین تراشه‌ی ساخته شده برای دستگاه‌های موبایل است و برخلاف مدل سال گذشته (اسنپدراگون ۸۱۰)، مشکل گرم شدن بیش‌ازحد هم ندارد. مدل ۸۲۰ که با معماری ۱۴ نانومتری ساخته شده، تقریبا دو برابر سریع‌تر از اسنپدارگون ۸۱۰ است. چنین قدرتی باعث خواهد شد تا One M10 به قدرتمندترین گوشی مبتنی بر سیستم عامل اندروید تبدیل شود.

نرم‌افزار

از سال ۲۰۰۹ تابه‌حال، HTC از رابط کاربری انحصاری و پرطرفدار Sense استفاده می‌کند و دلیلی هم برای تغییر این رابط کاربری در One M10 وجود ندارد.

HTC_One_M10_Rumor_Review_03

طبق آخرین شایعات منتشر شده، این گوشی به‌طور پیش‌فرض از سیستم عامل اندروید نسخه‌ی ۶.۱ به همراه نسخه‌ی هشتم از رابط کاربری Sense استفاده می‌کند.

دوربین

متاسفانه، یکی از نقاط ضعف پرچم‌داران HTC در سال‌های گذشته، دوربین آن‌ها بوده است. شکست فناوری «التراپیکسل» (UltraPixel) که دیگر مشخص شده و HTC هم مجدد وارد رقابت «مگاپیکسل» شد.

هنوز شایعه‌ای در مورد دوربین One M10 منتشر نشده ولی احتمالا برای این گوشی، دوربینی با حسگر ۱۶ مگاپیکسلی به همراه لرزش‌گیر اپتیکال تصویر (OIS) و لنزی با دیافراگم باز در نظر گرفته خواهد شد.

HTC One M10 (یا هر نام دیگری که دارد) در جریان مراسم MWC 2016 در بهمن‌ماه معرفی خواهد شد.

HTC_One_M10_Rumor_Review_04

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳۶ دیدگاه
  1. Avatar Mozhgan

    منم گوشیام همیشه اچ تی سی بوده الان هم HTC One e 9dual plus دارم وخیلی ازش راضیم دوربینشم محشره

  2. Avatar پوریا

    سلام من شخصا رازی دارم پایین ترین مدل اچ تی سی رو داشته باشم اما سامسونگ دستم نگیرم

  3. Avatar سيد هادي

    دیزایر ۶۰۰ اچ تی سی داشتم. G4 ال جی گرفتم ،بخدا به کلی ضرر فروختم بازرفتم دنبال همون اچ تی سی، انگار از شاسی بلند چینی سوارمزدا۲ میشی.

  4. Avatar فرشاد

    کسی که با رابط کاربری htc کار کرده باشه میفهمه که چقد لذت بخشه این رابط
    به یقین میگم که سامسونگ و نه ایفون هیچکدوم همچین رابط کاربری فوق العاده ای ندارن

  5. Avatar maryam

    امیدوارم قیمتش زودتر اعلام بشه

  6. Avatar کیانوش

    HTC مگه هنوز گوشی میزنه ؟

    1. Avatar علی

      هه هه هه خندیدم

  7. Avatar ali

    من طرفدار Apple و Huawei هستم

    ولی باید بگم از این گوشی واقعا خوشم اومد(ظاهرش) و گوشیای htc عالین

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه