هزینه ۱٫۳ میلیون دلاری FBI برای رمزگشایی از آیفون سن‌برناردینو

۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

احتمالا تا به حال در جریان مناقشه میان شرکت اپل و FBI قرار گرفته‌اید. اپل درخواست FBI برای شکستن قفل آیفون ۵c متهم حادثه سن‌برناردینو را رد کرد و پس از یک دعوای حقوقی، FBI اعلام کرد که خود موفق به رمزگشایی از این گوشی شده است. گرچه خبرها حاکی از آن است که در این آیفون چیز به درد بخوری پیدا نشده اما طبق یک محاسبه که خبرگزاری رویترز انجام داده هزینه شکستن قفل گوشی آیفون مورد بحث در حدود ۱٫۳ میلیون دلار از آب درآمده است. البته باید این نکته را بدانید که این رقم یک رقم رسمی نیست و از نظرات جیمز کامی رییس سازمان FBI استنباط شده است.

2

جیمز کامی وقتی از او درباره میزان هزینه این سازمان جهت شکستن قفل این آیفون پرسیده بودند گفته بود هزینه آن بسیار سنگین بوده. هزینه‌ای بیش از درآمد او در سال‌های باقی مانده (۷ سال و ۴ ماه) از شغل‌اش در سمت رییس FBI. خبرگزاری رویترز هم براساس میزان درآمد سالانه جیمز کامی و زمان باقی مانده از ریاست او بر سازمان FBI رقمی به دست آورده که در حدود ۱٫۳۴ میلیون دلار اعلام شده است. اگر این محاسبه را درست در نظر بگیریم باید گفت چنین رقمی برای باز کردن قفل یک گوشی آیفون که تازه چیزی هم در آن نبوده که به کار پلیس بیاید واقعا رقم بالایی است. در عین حال این را هم باید اضافه کرد که این راه ‌‌حل گران‌قیمت برای شکستن قفل آیفون صرفا به درد باز کردن قفل آیفون ۵c می‌خورد. موضوعی‌ای که این هزینه را بیش از پیش گران جلوه می‌دهد.

‌‌

منبع: Ubergizmo
کانال تلگرام دیجی کالا مگ

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar وحید

    سلام
    آیفونی که در ماجرای تیراندازی سن‌برناردینو توسط پلیس ضبط شده یک دستگاه iPhone 5c هست و شما به اشتباه نوشتید iPhone 5s و البته منبع یعنی UberGizmo هم به اشتباه نوشته iPhone 5s.
    ماجرای iPhone 5s کاملا متفاوت بود و متعلق به یک قاچاقچی به نام Jun Feng هست که معامله شیشه انجام می‌داده و اخیرا دستگیر شده اما آیفونی که در تیر‌اندازی سن‌برناردینو از سید فاروق ضبط شده یک دستگاه ۵c بوده.
    لطفا اصلاح کنید.

    1. فرهنگ حشمتی فرهنگ حشمتی

      سلام. ممنون از توجه‌تون.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه