هویت خالق بیت‌کوین افشا شد

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

کرایگ رایت، مردی که پیش از این گمان می‌رفت مخترع پول دیجیتالی بیت‌کوین باشد، امروز به صورت عمومی ادعا کرد که واقعا خود او مسوول ساخت این پول دیجیتالی رمزنگاری شده است.

بیت‌کوین نوعی پول دیجیتالی و نوعی سیستم پرداخت است که از سال ۲۰۰۸ ایجاد شده و کاربران آن بدون هیچ واسطه‌ای می‌توانند به نقل و انتقال این پول بپردازند. بیت‌کوین‌ها از طریق فعالیت‌های استخراج (Mining) که فرایند پردازش تراکنش‌های بیت‌کوین است و نیاز به سخت افزار و کامپیوترهای قدرتمند دارد، حاصل می‌شوند.

2048x1536-fit_informaticien-craig-wright-soupconne-magazine-wired-etre-createur-monnaie-bitcoin

به گزارش شبکه بی بی سی، رایت دلایل مشخصی ارائه کرده که ادعای او را تایید می‌کنند. به عنوان مثال او از سکه‌های دیجیتالی‌ای استفاده کرده که صرفا در اختیار خالق بیت‌کوین بوده. از طرفی اعضای برجسته انجمن بیت‌کوین هم ادعای او را تایید کرده‌اند. جدای رمز و راز اینکه بیت کوین واقعا به چه شکل عمل می‌کند، بزرگترین معما درباره این واحد پول دیجیتالی آفریننده آن بود. آفرینش بیت‌کوین تا مدت‌ها به شخصی به نام ساتوشی ناکاموتو نسبت داده می‌شد. حال رایت اعتراف کرده که این نام، نام مستعار خود او بوده. ظاهرا دلیل این اعتراف و افشا کردن هویت واقعی هم تلاشی بوده برای حفاظت از حریم شخصی افراد نزدیک به کریگ رایت.

در حالی که به نظر می‌رسد شبکه بی بی سی اظهارات رایت را پذیرفته اما اکونومیست در این زمینه محتاط‌تر عمل کرده. این مجله جایی هم برای شک و تردید باز گذاشته و به این نکته اشاره کرده که هرگز ممکن نیست بتوان بدون هیچ شک و شبهه‌ای پذیرفت که خالق بیت‌کوین واقعا چه کسی بوده است. رایت به سهم خود تلاش بسیاری کرده تا نشان دهد به دنبال شهرت و تبلیغات نیست. او اعلام کرده مصاحبه کوتاهش با بی بی سی اولین و آخرین باری است که روبروی دوربین قرار می‌گیرد.

‌‌

منبع: The Verge

  کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه