سونی: به این زودی‌ها خبری از ویتای جدید نخواهد بود

۶ مهر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

آخرین باری که سونی از یک پلی‌استیشن ویتای جدید صحبت کرد، به سال ۲۰۱۳ باز می‌گردد. سونی دو سال پیش مدلی جدید از ویتا را رونمایی کرد که کمی باریک‌تر از مدل اولی بود، برای همین هم به آن عموما Vita Slim گفته می‌شود. با این حال اگر در ذهن‌تان رونمایی از کنسول دستی جدیدی از سوی سونی را پیش‌بینی می‌کنید، بهتر است قید آن را بزنید.

مدیر استودیوهای سونی گفته است که فعلا قصد ساخت یک کنسول دستی جدید را ندارند.

«شوهی یوشیدا»، مدیر استودیوهای بازی‌سازی سونی، اخیرا در مصاحبه‌ای گفته است که فعلا قصد ساخت ویتای جدیدی را ندارند. ظاهرا این موضوع هم به دلیل محبوب بالای بازی‌های موبایل است. سونی می‌گوید که کنسول‌های دستی فعلا وضعیت رقابتی خوبی ندارند.

یوشیدا در پاسخ به این سوال که آیا می‌خواهند ویتای جدیدی بسازند یا نه گفته است: “سوال سختی است. مردم همه گوشی موبایل دارند و بازی کردن روی اسمارت فون‌ها خیلی راحت است. بیشتر بازی‌های اسمارت‌فون‌ها هم رایگان هستند، یا حداقل بازی کردن‌شان رایگان است.”

یوشیدا در ادامه‌ی پاسخ‌اش می‌گوید با اینکه معتقد است که بازی‌های موبایل هم سرگرم‌کننده هستند و هم طراحی‌های خوبی دارند، اما کلیدهای فیزیکی همه چیز را عوض می کنند.

با اینکه کنسول‌های دستی وضعیت خوبی را در کشورهای غربی سپری نمی‌کنند، اما ژاپن به‌طور عجیبی از دو کنسول Nintendo 3DS و پلی‌استیشن ویتا استقبال کرده است. فروش این دو کنسول به مقدار زیادی در ژاپن بالا است. بازی‌هایی هم که برای ویتا و ۳DS در ژاپن ساخته و عرضه می‌شوند فروش بالایی دارند.

منبع: UberGizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه