پایان عمر فلش در مرورگرها

۲۱ فروردین ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

به‌روزرسانی بعدی مرورگر اج شرکت مایکروسافت به شکل خودکار با تشخیص آگهی‌ها و انیمیشن‌ها جلوی اجرای فلش ادوبی را می‌گیرد. این اتفاق منجر به کاهش مصرف انرژی و افزایش سرعت بالا آمدن صفحات می‌شود. این امکان تابستان امسال در قالب به روزرسانی سالانه مایکروسافت برای ویندوز ۱۰ عرضه خواهد شد.

البته این ویژگی جدید، بازی‌ها و ویدیوهایی را که از اهداف و فعالیت‌های مرکزی یک صفحه باشند به طور خودکار پخش خواهد کرد و توقف پخش فلش منحصر به محتواهایی خواهد بود که جنبه حاشیه‌ای دارند.

‌‌

flash-2

مرورگرهای کروم و سافاری هم پیش از این دست به اقداماتی مشابه زده بودند. شرکت گوگل سال گذشته با افزودن گزینه توقف خودکار هوشمند به مرورگر خود و اپل با معرفی چنین گزینه‌ای در حالت ذخیره انرژی سافاری، همین راه را طی کردند. مرورگر موزیلا فایرفاکس هم چندی پیش به دلیل نگرانی‌های امنیتی موقتا اجرای فلش را مسدود کرده بود.

اقدام مایکروسافت در کنار تصمیم سازندگان سایر مرورگرها و تلاش برای جایگزینی قابلیت‌های HTML5 به جای فلش ادوبی، احتمالا باعث شتاب دادن به روند مرگ فلش خواهند شد،  برنامه‌ای که با وجود حفره‌های امنیتی متعدد هنوز با سخت‌‌جانی به کار خود ادامه می‌دهد. حتی سازنده‌ی فلش، شرکت ادوبی هم به منسوخ شدن این برنامه اشاره کرده و خواستار توقف استفاده از آن شده است.

‌‌

منبع: The Verge

  کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه