پس از اجرای طرح رجیستری چه بر سر گوشی‌های قاچاق می‌آید؟

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

تا آنجا که می‌دانیم در حال حاضر وارد مراحل نهایی اجرای آزمایشی طرح رجیستری موبایل شده‌ایم. در واقع ورود به مراحل نهایی اجرای آزمایشی این طرح در حالی رخ می‌دهد که پس از تجربه‌های ناموفق در گذشته بلاخره مدتی است که این موضوع با جدیت ‌بیشتری در حال پیگیری است و ظاهرا این بار قرار است واقعا اجرایی شود.

حال در آخرین خبرهای مربوط به این طرح سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا گفته است که تعیین تکلیف گوشی‌های قاچاق موجود در بازار پس از اجرای طرح «رجیستری» انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم خورشیدی سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا، اجرای طرح شناسه‌دار کردن گوشی را تنها مربوط به گوشی‌هایی دانست که از این پس وارد بازار ایران می‌شوند و گفت: گوشیهای موجود در بازار نیز تعیین تکلیف می‌شوند. او از مطالعه شیوه‌ای برای تعیین تکلیف گوشی‌های وارداتی قاچاق که هم اکنون در بازار موبایل وجود دارند خبر داد.

اینفوگرافی:

همه‌ی آن‌چه باید از طرح رجیستری موبایل بدانید.

خورشیدی با بیان اینکه طرح رجیستری گوشی‌های موبایل مربوط به گوشی‌هایی است که پس از اجرای موفقیت آمیز این طرح، وارد کشور می‌شوند اضافه کرد: در مرحله بعدی طرح ثبت و شناسه‌دار کردن گوشی های وارداتی، موضوع تعیین تکلیف گوشی‌های وارداتی قاچاق را در دستور کار قرار می دهیم. او با اشاره به برخی اخبار مبنی بر اینکه بعضی از برندها به دلیل نداشتن نمایندگی در ایران در شبکه مخابراتی کشور ثبت نشده و یا از مدار خارج می‌شوند، اظهار داشت: هنوز در ارتباط با گوشی‌هایی که تا قبل از اجرای طرح رجیستری وارد بازار شده‌اند، تصمیم نهایی گرفته نشده است.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه در طرح ثبت و شناسه‌دارکردن گوشی‌های وارداتی، در صورتی که این گوشی‌ها بخواهند وارد شبکه شوند و از شبکه خدمات بگیرند، باید شناسه‌دار شوند، ادامه داد: این گوشی‌ها در ابتدای ورود به کشور ثبت می‌شوند و درصورتی که به ثبت نرسند و به صورت قاچاق وارد شوند، در شبکه اپراتورهای موبایل قابل شناسایی نخواهند بود. خورشیدی با تاکید براینکه این طرح هنوز وارد مرحله اجرایی نشده است و در مرحله آزمایشی قرار دارد، اضافه کرد: گوشی‌هایی که هم اکنون در بازار وجود دارند و حتی اگر به شکل قاچاق وارد شده‌اند، مشمول این طرح نمی‌شوند و فعلا تصمیم قطعی برای این دسته از گوشی‌ها در کارگروه ساماندهی بازار موبایل و ثبت و شناسه‌دار کردن گوشی، گرفته نشده است. وی تاکید کرد: اینکه شیوه‌ای تعیین شود که وضعیت گوشی‌های قاچاق موجود در بازار ساماندهی شود، در دست مطالعه است. سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: ممکن است سازوکارهایی تعریف شود که در مراحل بعدی رجیستری، متناسب با قابلیتهای فنی این پروژه، امکان ثبت گوشی‌های قدیمی قاچاق و یا شناسایی آنها، به این سیستم اضافه شود اما فعلا در این ارتباط تصمیم گیری قطعی نشده است.

telegram_ad2_1

‌‌

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۰ دیدگاه
  1. محمد

    یکی از نقاط ضعف سیستم همتا مناطق آزاد هست و اطلاع رسانی درست نمیشه. من گوشیمو با کد رجیستری در منطقه آزاد کیش خریدم
    و الان که برگشتم متوجه شدم گوشی فقط تو منطقه آزاد فعال هست
    متاسفانه به فروشنده دسترسی ندارم و برای فعال کردن گوشی باید حتما پاسپورت و مهر خروج زیر سی روز داشته باشم، در حالی که اصلا از کشور خارج نشدم و پاسپورت هم ندارم.هیچ راه دیگری هم برای فعال کردنش نیست و فقط نزدیک دو میلیون تومان پولمو دور ریختم.
    به هیچ وجه از کیش گوشی نخرید چون فقط همونجا کار میکنه، این در مورد باقی مناطق آزاد هم صدق میکنه

  2. خبات

    میشه imei گوشیها رو عوض کرد. این طرح یا اصلا اجرا نمیشه یا با شکست مواجه میشه

  3. هادی

    اصلا نمیشه عملی بشه
    میدونید چقدر گوشی تو بازار هست ؟در ضمن بازار سیاه درست میشه واسه تعویض کد IME
    میبینید طرف گوشیش تو مخابرات نوکیا ۱۱۰۰ ثبت شده اما آخرین مدل سامسونگه 😀

  4. محمدرضا

    گوشی سامسونگ خریدمs7 .شبکه رو شناسایی نمیکنه.بنظر من این طرح ریجستری اجرا شده که اینجوری شده

    1. Felt time

      سیمکارتت باید تعویض بشه مشکل از طرح ریجسترى موبایلت نیست چون من تازه iPhone 7 گرفتم ب همچین مشکلی بر نخوردم و الان دارم ازش استفاده میکنم.

  5. علی

    ولی یکی از دوستام میگفت یه اس ۶ اج خریده بوده که به همین دلیل توسط اپراتور های داخلی قابل شناسایی نبوده و بخاطر همین مجبور شده اونو بفرسته تهران!
    مطمئنین این طرح هنوز اجرا نشده؟!

    1. هادی

      بله هنوز اجرا نشده

  6. A

    کسی میدونه حداقل تا کی این طرح به طور کامل اجرا نمیشود؟
    اگه کسی از خارج کشور بیاد ایران باید چکار کنه؟

    1. Felt time

      ببین مسوؤلین نمیان براى این موضوع زمان تعیین کنن این طرح بدون هیچ خبری إجرائی میشه پس هر کار داری زمانو از دست نده و انجام بده برا اون کسایی ک از خارج میان میتونن با رومینگ سیمکارت اون کشور بدون دردسرى استفاده کنن

  7. مهدی

    باالاخره الان میشه گوشی بدون گارانتی خرید علی الخصوص ایفون.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه