پیام خطای ۵۳ ؛ مشکل جدید کاربران آیفون

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
Broken iPhone

به‌تازگی خبرنگار سایت The Guardian که آیفون خودش را برای تعمیر به تعمیرگاه غیر رسمی اپل برده بود، با مشکل پیام خطای ۵۳ مواجه شده و دیگر نمی‌تواند از گوشی خودش استفاده کند.

تعمیر آیفون توسط تعمیرکار‌های غیررسمی، باعث می‌شود که گوشی با پیام خطای ۵۳ روبه‌رو شود و دیگر نمی‌توان از آن استفاده کرد.

شرکت اپل به‌تازگی با یک ماجرای جدید روبه‌رو شده و آن هم Error 53 است. این پیام خطا زمانی روی آیفون نمایان می‌شود که کاربران گوشی خودشان را برای تعمیر به فروشگاه‌های غیر رسمی می‌برند. این مشکل به تازگی برای خبرنگار سایت The Guardian رخ داده و فروشگاه رسمی اپل هم به او گفته که باید گوشی را تعویض کند.

البته این اولین‌باری نیست که پیام خطای ۵۳ روی گوشی‌های آیفون دیده می‌شود. این مشکل از زمان عرضه‌ی iOS جدید به وجود آمد و در ماه آوریل گذشته هم سر و صدای زیادی به راه انداخت. زمانی که گوشی با چنین پیام خطایی مواجه می‌شود، هیچ کاری نمی‌توان با آن انجام داد و باید آیفون را برای فروشگاه رسمی اپل ارسال کرد.

شرکت اپل در واکنش به مشکل پیام خطای ۵۳ گفته که این موضوع به واسطه‌ی بررسی‌های امنیتی که روی آیفون با بروزرسان‌های جدید نصب می‌شوند به وجود آمده است. از آنجایی که هر کدام از گوشی‌های آیفون یک حالت مخصوص برای Pair کردن اطلاعات سنسور تشخیص اثر انگشت با چیپ‌های داخلی دارند، روش‌های متفاوتی هم برای خارج کردن این اطلاعات وجود دارد که اگر به درستی و توسط فروشگاه‌های رسمی اپل انجام نشوند، گوشی باپیام خطای ۵۳ مواجه می‌شود.

اپل می‌گوید: “از آنجایی که امنیت اطلاعات کاربران بسیار مهم است، اگر آیفون توسط تعمیرکارهای غیررسمی درست شود، گوشی با پیام خطای ۵۳ مواجه می‌شود. سنسور تشخیص اثر انگشت همیشه اطلاعاتش را با قسمت‌های مختلف بررسی می‌کند و اگر مشکلی در این قسمت‌ها وجود داشته باشد، گوشی از کار می‌افتد. این اقدام امنیتی برای این است که اطلاعات شخصی کاربران در اختیار افراد ناشناس قرار نگیرند. اگر کاربران با این مشکل روبه‌رو شدند، پیشنهاد می‌کنیم با قسمت پشتیبانی اپل تماس بگیرند.”

Broken iPhone

‌‌‌‌‌‌‌

البته گزارش‌هایی هم از نقاط مختلف دنیا منتشر شده که پیام خطای ۵۳ مربوط به موضوعات امنیتی و مشکل در سیستم تشخیص اثر انگشت نیست. در اطلاعات منتشر شده، گفته شده فردی یک گوشی آیفون از فروشگاهی در دبی خریداری کرده که صفحه نمایش آن به دلیل ترکی که روی آن وجود داشت، تعویض شده و پس از بروزرسانی به iOS 9 با پیام خطای ۵۳ روبه‌رو شده است. اپل در واکنش به این موضوع هم گفته که در برخی موارد تعمیر صفحه نمایش هم می‌تواند باعث بروز چنین پیامی شود. در حال حاضر هیچ راهی برای از بین بردن این پیام خطا وجود ندارد و گوشی‌ها را باید برای فروشگاه‌های رسمی اپل ارسال کرد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: The Verge

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۱ دیدگاه
  1. Avatar بهروز

    بنده حدود یک ساله که LG G2 دارم و از این مشکلات قطع شدن آنتن و منفجر شدن باتری و خطاهایی مثل خطای ۵۳ رو ازش ندیدم . یه جورایی آدم میترسه از محصولات اپل استفاده کنه . به نظر من آدم باید از محصولات شرکت هایی مثل سامسونگ (با ۷۳ سال تجربه) و ال جی (با ۵۳ سال تجربه) استفاده کنه . بالاخره تجربه گزینه ی مهمی هستش که اپل ۳۹ ساله هنوز به طور کامل اون رو بدست نیاورده …
    جدیدا هم یک باگ بزرگ در گوشی های اپل پیدا شده و خبرش رو جدیدا در دیجی کالا منتشر کردن . با توجه به این خبر اگر تاریخ دستگاه هایی که از تراشه‌های ۶۴ بیتی استفاده می‌کنند (مثل iPhone 5s و بالاتر) رو از حالت تنظیم اتوماتیک خارج کنیم و تاریخ دستگاه مورد نظر رو روی اول ژانویه ۱۹۷۰ تنظیم کنیم و بعد گوشی رو خاموش و روشن کنیم دستگاه معروف و پرطرفدار اپل برای همیشه با شما خداحافظی میکنه و با توجه به همین موضوع خطای ۵۳ دیگه نمیتونید اون رو تعمیر کنید !

  2. Avatar قائم

    پولشو اونا میگیرن بعد شما طرفداری شون میکنید؟!

  3. Avatar (Ali S (asobhani99@gmail.com

    سلام اپلی ها
    با مشکل جدید خوش میگذره؟:)

  4. Avatar سیب کرم خورده

    والا خیلی زور داره هم پول زیاد بدی هم هروز یه گندی از گوشی که خرید کردی بشنوی ههه
    اپل دیگه آخرای کارشه مثل سیب کرم افتاده

  5. Avatar Sooroosh

    اقدام خوبیه واسه امنیت

  6. Avatar آرش

    قابل توجه اپل پرستان داخلی !!!!!!!!!!!!!!!
    که دارن با سیب گاز زده ژست روشنفکرمآبانه میگیرند!!!!
    بفرما تحویل بگیر!!!!!!!!

  7. Avatar ali samsung

    به به میبنم طرفدارای اپل این دفعه سکوت دلخراشی کردن مگه اپل بهترین گوشی جهان نیس؟؟؟هه

  8. Avatar مهدي

    الان گوشی های اپل فقط همین یه مشکل ممکنه براش بوجود بیاد ولی مشکلات گوشی های دیگه اینقدر زیاده که بیان نمیکنند.

    1. Avatar علی جوادی

      مشکل آنتن دهی با گرفتن گوشی در دست چپ و راست…هنگ کردن آیپد زیر شارژ…هنگ کردن آیفون ۶ بعد از آپدیت به ios6.2به بالا…انفجار پیاپی در هند و آمریکا در هنگام شارژ…هاله ی صورتی رنگ در حاشیه ی عکس در مدل ۵s و هزاران مورد دیگه رو نمیدونم من خواب دیدم یا تو دی جی کالای عزیز خوندم…خخخخخخخخ

      1. Avatar بهروز

        جدیدا هم یک باگ بزرگ در گوشی های اپل پیدا شده و خبرش رو جدیدا در دیجی کالا منتشر کردن . با توجه به این خبر اگر تاریخ دستگاه هایی که از تراشه‌های ۶۴ بیتی استفاده می‌کنند (مثل iPhone 5s و بالاتر) رو از حالت تنظیم اتوماتیک خارج کنیم و تاریخ دستگاه مورد نظر رو روی اول ژانویه ۱۹۷۰ تنظیم کنیم و بعد گوشی رو خاموش و روشن کنیم دستگاه معروف و پرطرفدار اپل برای همیشه با شما خداحافظی میکنه و با توجه به همین موضوع خطای ۵۳ دیگه نمیتونید اونر و تعمیر کنید !

  9. Avatar اشکان

    خیل هم خوب.
    ممنونم اپل!!!!!!

  10. Avatar Hamid

    مگه مجبوری اپل بخری؟ خوب برو یه گوشی درست و حسابی بخر،

    1. Avatar یه واقع بین

      چی؟
      نکنه سامسونگ با اون گوشیای مسخرش.

      1. Avatar علی جوادی

        نه همین اپل مسخره رو بخرین که حتی واسه ی تعمیر گوشی بنجلش باید پول به گماشته های خودشون بدین…از عکسهای انتخابی هم خیلی خوشمون اومد…در مجموع یک رسال نمی ارزه این گوشی ساز چینی…با تشکر ویژه از نویسنده ی عزیز و ممنون میشم نظرم ثبت بشه

      2. Avatar علیرضا

        تنها چیزی که آیفون داره کلاسه
        وگرنه سری نوت بهترینه
        از هرکسی هم که هر دوتا گوشی رو باهاشون کار کرده بپرسی همینو میگه

    2. Avatar رضا

      والا

    3. Avatar عرفان

      همیشه باید یه نفر باشه که زیر اخبار اپل از اپل بد بگه…

      1. Avatar (Ali S (asobhani99@gmail.com

        همیشه یه نفر اینکارو تو پیج سامسونگ میکنه

    4. Avatar سيد على

      داداش من این یعنی امنیت محض.
      دیگه هیچ ios 9 تعمیرى نیست

      1. Avatar (Ali S (asobhani99@gmail.com

        آها گرفتم شما میگی امنیت یعنی گوشی اجازه وصل شدن هیچ دیوایسی رو نده

      2. Avatar کورش

        دیگه هیچ تعمیری هم برای ios9 نیست !
        خراب شد بنذاز دور یکی دیگه بخر (>-<)

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه