پیام خطای ۵۳ اپل را به دادگاه کشاند

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
ُError 53 iPhone

«پیام خطای ۵۳» (Error 53) که در چند روز گذشته سر و صدای زیادی به راه انداخته، اپل را راهی دادگاه کرده و مشکل جدیدی برای این شرکت به وجود آورده است.

دادگاهی در شهر سیاتل فکر می‌کند که اپل در بروز مشکل پیام خطای ۵۳ نقش داشته است.

پیام خطای ۵۳ مشکلی است که کاربران آیفون در چند روز گذشته با آن روبه‌رو شده‌اند. این مشکل زمانی به وجود می‌آید که آیفون‌های خراب توسط فروشگاهی به جز اپل تعمیر شده باشند. زمانی که این پیام خطا روی گوشی به نمایش در می‌آید، کاربران دیگر نمی‌توانند از آیفون خودشان استفاده کنند و گارانتی، تمام فایل‌ها و عکس‌های کاربران برای همیشه از بین می‌روند.

این مشکل بیشتر در گوشی‌های آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس دیده شده است. کاربران گوشی را توسط فروشگاه‌های غیر رسمی تعمیر کرده‌اند و پس از اینکه آیفون‌های خودشان را به iOS 9 بروزرسانی کردند با این پیام خطا مواجه شده‌اند. در این حالت گوشی به دلایل امنیتی اجازه‌‌ی دسترسی کاربر به اطلاعات را نمی‌دهد و خاموش می‌شود. شرکت اپل در بیانیه‌ای گفته افرادی که به این مشکل دچار شده‌اند، باید با بخش پشتیبانی شرکت تماس بگیرند.

Broken-iPhone-1

آیفون‌هایی که توسط فروشگاه‌های غیر رسمی اپل تعمیر شوند، با پیام خطای ۵۳ مواجه می‌شوند.

‌‌‌‌‌‌

این مشکل که اعتراض کاربران را به همراه داشته، شکل جدی‌تری به خودش گرفته است. به‌تازگی دادگاهی در شهر سیاتل کشور آمریکا، تحقیقاتی را درباره‌ی این موضوع آغاز کرده است. این دادگاه بر این باور است که مشکل پیام خطای ۵۳ توسط خود اپل به وجود آمده تا کاربران مجبور شوند گوشی‌های خودشان را برای تعمیر به فروشگاه‌های رسمی اپل ببرند و مبلغ بیشتری بپردازند.

در بیانیه‌ی این دادگاه گفته شده:” احتمال دارد که اپل در به وجود آمدن پیام خطای ۵۳ نقش داشته باشد تا کاربران مجبور شوند گوشی‌های خودشان را برای تعمیر به فروشگاه‌های رسمی این شرکت ببرند. در حالی که کاربران در یک فروشگاه غیر رسمی می‌توانند با پرداخت مبلغی بین ۵۰ تا ۸۰ دلار صفحه نمایش گوشی خودشان را تعویض کنند، فروشگاه‌های رسمی اپل برای این‌کار ۱۲۰ دلار از مشتریان پول می‌گیرند.”

اگر دادگاه اپل را در مورد پیام خطای ۵۳ مجرم بشناسد، تمام افراد زیان دیده از این اتفاق خسارت دریافت خواهند کرد. به نظر می‌رسد که مبلغ خسارت آن‌قدر زیاد است که افراد می‌توانند یک آیفون جدید برای خودشان خریداری کنند. همچنین پس از مجرم شناخته شده اپل در این زمینه، کاربران می‌توانند به صورت شخصی هم از اپل شکایت کنند.

‌‌‌‌‌‌

منبع: Apple Insider

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۲ دیدگاه
  1. Avatar سامانه پیام کوتاه

    اصلا خوب نیست
    اپل دیگه شورشو در آورده

  2. Avatar علیرضا

    سلام به همگی دوستان
    من عمرا اپل نمیخرم وقتی نه گارانتیش تو کشورم هست و نه سازنده اش با کشورم رابطه داره و نمیخوام هم رابطه داشته باشه چون دستش به خون خیلی از جوون هامون آلوده اس .
    از طرفی سیستم عاملش بدردم نمیخوره کارایی که با اندروید انجام میدم عمرا با IOS بشه انجام داد فقط افرادی که مشکل شخصیتی دارن با خرید اپل میخوام درستش کنن .
    فقط تنها حسن اپل امواج SAR اش هست که رتبه اوله از نظر امنیتی هم برا ما ایرانی ها مهم نیست که امنیتش بالاست و غیره منطقی باشیم تا حالا یه گوشی اندرویدی نام ببرید که امنیتش پایین بوده و اطلاعاتش به سرقت رفته باشه؟
    درباره این اخطار هم بگم دوستم بعد از آپدیت گوشی با همین اخطار روبرو شد در صورتی که گوشی رو آک خریده و هیچ تعمیری نشده و این میتونه یه سیاست کثیف باشه .
    یه تیزر در مورد اپل دیدم که شرکت اپل به تمامی فایل ها و موقعیت گوشی هاش دسترسی داره اینم یه نوع جاسوسی هست امنیت کجا بود که اطلاعات تون کلا دست اپله و با فروش اطلاعات سود کسب میکنه در جای از این تیزر شرکت میتونست دوربین تک تک اپل ها رو فعال کنه و ازشون سو استفاده کنه اینم امنیت اطلاعات تون دست دشمن مون هست.

    من اپل نخواهم خرید چون آمریکای کثیف دشمنی خونی ماست.

  3. Avatar علی جوادی

    جالبه که دنیا شکایت داره از این موضوع ولی اپل پرستان ایرانی ازش حمایت میکنن…اگه کسی بخواد اطلاعات رو به سرقت ببره با ریکاوری میشه برگردوند…روشهای زیادی هست که حافظه رو به برد دیگه متصل کنن…من تو پست قبلی گفتم انگیزه ی اپل فقط سرکیسه کردن مشتری بوده که حرفم داره ثابت میشه…اپل همه چیز رو پول میبینه و از این روش مشتری رو هم بنده و مطیع خودش کرده…ورشکستگی این کمپانی متقلب نزدیکه…ممنون از مطلب زیباتون

    1. Avatar sepehr

      متقلب همیشه سامسونگ بوده. هیچ کمپانی به اندازه اپل به مشتریاش احترام نمیذاره. من جودم htc دارم . اپل پرست خخخ!!!!

      1. Avatar علی

        اره معنی احترامم فهمیدیم?

      2. Avatar (Ali S(asobhani99@gmail.com

        جای کلید پاور،فبلت ،قلم ،نوار نوتیفیکیشن، قاب شارژ کننده،کیبورد ios، شارژر وایرلس اپل واچ، ظاهر مکبوک ها،ریموت کنترل لمسی اپل تی وی،تنظیمات آیپد ها از گلکسی تب s ،مولتی ویندو،آیکون های تنظیمات ،گالری آیپد پرو،بسته بندی، گرد شدن لبه ها،نحوه ی تماس، imessage، نحوه تماس،هدفون، افزایش تراکم پیکسلی در ۶ پلاس، ضبط کننده صدا ،تعویض بند ها در اپل واچ ،شارژر،اپلیکیشن note،کد گذاری و امنیت و…. کپی های اپل از سامسونگ
        شما اگه مدرک واسه حرفاتون ندارید من دارم حالا ببینید متقلب کیه

    2. Avatar hamed

      یکی از این روشهای زیاد ریکاوری از روی ایفون رو معرفی کنید لطفا؟!
      بنده همه رو امتحان کردم.. موفق نشدم!

      1. Avatar علی جوادی

        شما اگه تعمیرات موبایل دارین چرا از من میپرسین؟؟؟
        یک باکس میخواد و یک برد آیفون مشابه…شده که میگم…
        جالبه تو هر پست اقای sepehr طرفداری اپل رو میکنه اینجا شده طرفدار اچ تی سی…
        اولا اگه اچ تی سی حرفی واسه گفتن داشت که این نمیشد حال و روزش…دوما من نمیگم و تمام دنیا میگن که تنها چیزی که اپل واسش ارزش قائل نیست;مشتری هست و بس…
        خواهشا سرچی بکنین و ماجرای گند زدن تیم کوک برای عکاسی با آیفون۶S در صفحه توییتر شخصیشون رو مطالعه کنین که طرفداران اپل چه کنایه هایی به تیم کوک زدن که مجبور شدن عکس رو پاک کنن…اگه در جریان باشین پاک کردن مطلب در توییتر بدترین راه حله که نکردنش بهتر از کردنشه…
        با تشکر از اقای نوردوست عزیز

  4. Avatar وحيد

    من با این سیاست موافقم
    چون بنظر م یجور از دزدی های احتمالی جلوگیری میشه
    اگه تعمیر گاه های غیر رسمی ببریم احتمال دزدیده شدن و جا به جا شدن قطعات داخلی خیلی زیاد میشه
    یکی از دوستان میگه آیپد مینی که داشت رو برای تعویض نمایشگرش به یه تعمیرگاه برده
    که میگه حسگر اثر انگشتش رو زدن خراب کردن و یه چیز دیگه اش رو نمی دونم چی بوده برداشتن
    کلید کم و زیاد کردن صداشو از کار انداخته بودن
    با این سیاست لااقل از کاملا درست شدن اطمینان داریم
    هرچند که ممکنه واسه ما تو ایران یکم گرون تموم بشه

  5. Avatar سجاد

    به نظر من که اپل کاملا کار درستی کرده و با این سخت گیری هاش کار رو به جایی خواهد رسوند که دزدهای محترم دیگه قید دزدیدن آیفون رو یزنند اینو وقتی گوشیتون رو بدزدند و پیدا نشه چون بردن خوردش کردند و قطعاتش رو جداگانه فروختند میفهمید!
    توی ایران اگه کسی این مشکل پیش اومده براش میتونه با قسمت ساپورت اپل chat کنه و بعد با پست DHL گوشی رو بفرسته به امارات یا ترکیه که کشورهای نزدیک ما هستندیا اگر امکانش رو داشت بده مسافر ببره براش.چون گارانی و خدمات شما از روی سریال گوشی تعیین میشه برای ما هم مشکلی نخواهد بود استفاده از این خدمات به شرط اینکه گوشی به نمایندگی مجاز اپل رسونده بشه.
    ولی این رو در نظر داشته باشید که اپل موظف نیست به ما خدماتی بده در اصل چون ایران توی لیست کشورهاش نیست و قانونا گوشی ای به ایران نمیفرسته که حالا شما عزیزان بخواهید متهمش کنید به سخت گیری. خودش در کشور هایی که گوشی میفروشه بهترین خدمات پس از فروش رو هم ارایه میده.

    1. Avatar علی جوادی

      بازی دادن مشتری های چشم و گوش بسته خیلی خوبه!!!!!
      نه اینکه ما ایرانی ها تو گوشیمون نقشه ی گنج کارائیب داریم;خوب گند کاریهای این شرکت متقلب رو ماست مالی میکنن و دلیل قانع کننده برای خودشون میارن که دنیا بفهمه خندش میگیره…

    2. Avatar (Ali S(asobhani99@gmail.com

      این دوستمون چه ذوقی داره که ایران در لیست اپل نیست! باشه شما با مشکل خوشگلت خوش باش ما داریم از کیفیت بالای سامسونگ لذتمونو میبریم.خدمات پس از فروششم دیدیم که بعد از انفجار گوشیاش حتی شکایت مشتری رو ثبت هم نکرد . هرشرکتی موظفه به کسی که گوشیاشو میخره ،خدمات بده و اپل هم تافته جدا بافته نیست دوست عزیز

  6. Avatar علی

    اینا سیاست کثیف اپل که همه چیزو انحصاری می خواد کنه

    1. Avatar دوست

      اتفاقا این چنین شیوه و سیاست اپل عالیه چون برای محصولاتش ارزش قائله کسی محصولی رو میخره یعنی فروشنده باید وفاداری شو به مشتری ثابت کنه ایران که نیست حسن قلی تقی مش فلان نظر بدن ببر پیش فلانی ارزون حساب میکنه نمایندگی نمی خواد ببری و… چند دقیقه خودتو جای تولید کننده بزار محصول تولیدی می کنی توقع داری محصولتو فقط مشتری مصرف کننده که پول بابت محصولت داده استفاده کنه نه هر فردی دیگه در امور تعمییر و غیره که مربوط به خودت میشه دخالت کنه

  7. Avatar حسین مندلاوی

    این خطا فقط برای ایفونهای که کلید هوم یا سنسور اثر انگشت تعویض کردند رخ می دهد واپل برای افزایش ضریب امنیتی گوشیهایش این خطا را اضافه کرده که در صورت مفقود شدن گوشی امکان باز کردن قفل اثر انگشت با تعویض کلید هوم وسنسور اثر انگشت سخت یا نا ممکن کردند .

    1. Avatar Pooya

      اگر این چیزی که شما میگین درست باشه که به نظرم خوبه و منطقیه… ولی اگر شامل قطعات دیگر هم بشه که دیگه…

  8. Avatar دانیال

    اگه با پول خسارت دوباره آیفون بخرن که وا مصیبتا..

  9. Avatar Pooya

    واقعا این جور سیاست های کثیف حالم و بهم میزنه!
    الان توی ایران کسی هست این مشکل براش پیش اومده باشه؟

    1. Avatar Taha

      بله دوست عزیز
      برای یکی از دوستان نزدیک من
      دقیقا همین ارور و میده
      بهتره قبل از حرف زدن و متهم کردن یکی از معتبرترین سایت های کشور تحقیق کنی
      مجبور نیسی درمورد چیزی ک نمیدونی نظر بدی

      1. Avatar Amin

        چی میگی؟!!!

      2. Avatar Pooya

        من که نفهمیدم شما راجع به چی صحبت میکنی؟ یا اشتباهی به کامنت من پاسخ دادین یا اشتباه منظور من رو متوجه شدین!

    2. Avatar پوریا

      اصن پیش هم بیاد کاری نمیتونه بکنه چون تو ایران دستش به جایی بند نیست!
      این میتونه یه نوع اطلاع رسانی باشه بره دوستانی که تعویض صفحه نمایش دارن دیگه بروز رسانی انجام ندن.
      تازه این اول مشکلاته چون خریداره گوشی دست دوم بی خبر با اولین بروزرسانی باید با گوشی خدافظی کنه.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه