چرا استیو جابز رفتار بدی با کارمندان داشت

۱۹ مهر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
جابز

ارون سورکین، فیلم‌نامه نویس «استیو جابز»، درباره‌ی رویکرد بحث‌برانگیز بنیان‌گذار اپل به مدیریت صحبت می‌کند.

علیرغم انتقادات زیادی که به سبک مدیریت مستبدانه‌ی استیو جابز وارد می‌شود، همه هم‌عقیده هستند که جابز می‌دانست چگونه به اهداف‌اش دست یابد.

یکی از چشمگیرترین ویژگی‌های رویکرد جابز به مدیریت این است که هیچ‌کس، حتی نزدیک‌ترین همکاران‌اش، از انتقادهای ناراحت‌کننده‌ی او در امان نبود. «ارون سورکین» (Aaron Sorkin) برای نوشتن فیلم‌نامه‌ی «استیو جابز» به کارگردانی «دنی بویل» (Danny Boyle)، تحقیقاتی درباره‌ی زندگی جابز انجام داد. نکته‌ای که در این تحقیقات توجه سورکین را جلب کرد، این بود که جابز در اکثر مواقع از تهدید و ایجاد هراس استفاده می‌کرد تا بیشترین بازدهی را از کارکنان اپل بگیرد.

در جریان یک میزگرد، به میزبانی نیویورک تایمز، سورکین اشاره کرد که سبک مدیریت جابز دقیقا در تضاد با رویکرد بویل قرار دارد؛ (سورکین، بویل را “حامی و مشوق” توصیف کرد) اگرچه هر دوی آنها مهارت فوق‌العاده‌ای در انگیزه دادن به همکاران‌شان داشتند. سورکین گفت: “من حتی تصورش را هم نمی‌توانم بکنم که شخصی را با رفتار تند و خشن مجبور کنم کارش را به نحو احسن انجام دهد.”

پس چرا جابز بر رفتار ظالمانه با کارمندان اصرار داشت؟ منطقی‌ترین پاسخ این است که روش جابز همیشه جواب می‌داد، بدون اینکه کسی از او دلخور شود یا کینه‌توزی کند. سورکین با سبک مدیریت جابز مخالف است؛ اما وقتی دید تعداد زیادی از کسانی که خشم رییس‌شان را تجربه کرده‌ بودند، از او به نیکی یاد می‌کردند، شگفت‌زده شد: “همه‌ی کسانی که با آنها صحبت کردم، یک تجربه‌ی نه چندان خوشایند با استیو داشتند، اما با این وجود، آنها با اشتیاق راجع به او صحبت می‌کردند و می‌گفتند که استیو باعث پیشرفت آنها شد.”

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Inc

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. Avatar ali

    اگر رفتار مستبدانه داشت تو عکس جلو تر از همه می ایستاد…

  2. Avatar steve & bill

    امروز ۱ آبانه !
    فیلم استیو جابز کی میاد ؟؟؟
    قرار بود ۲۷ مهر بره رو پرده سینما و ۱ آبان برای اکران عمومی بشه !
    چی شد پ؟:(

  3. Avatar عبداله رضوی

    به طرز لباس پوشیدن و مدل موی اینها دقت کنید…!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ببینید چقدر ساده و به دور از نقاب هستند…
    و چقدر خودشان هستند…..!!!

  4. Avatar محسن

    “چرا استیو جابز رفتار بدی با کارمندان داشت؟”
    الان این مثلا مقاله بود یا ….؛ چه نتیجه ای میشه از ش گرفت؟
    حداقل کاش یه تیتر مناسب تر براش انتخاب میکردید چون اصلا به “چرا” پاسخی داده نشد!

    1. Avatar حمید

      ببین در واقع نشون میده اینکه کارمنداشو تهدید میکرده بهتر کار میکردن و منظور کلی مقاله این بوده که اگه این سختگیری ها نبود الان اپل اول نبود.

  5. Avatar Susanne

    ای کاش نکات کلیدی هر مقاله ای رو با های لایت و بولد کنید که کاربران با نگاهی سریع با اصل مطلب آشنا شوند(تیتر کافی نخواهد بود) و در صورت جالب بودن هر نکته به مطالعه جزییات بپردازد.
    سپاس از وقت شما

    1. Avatar RetriCa

      منم کاملا موافقم…!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه