کاربران کیبورد SwiftKey با مشکل درز اطلاعات شخصی‌شان مواجه شدند

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
SwiftKey

SwiftKey یکی از محبوب‌ترین صفحه‌کلیدهای موجود برای دستگاه‌های اندرویدی و همچنین با سیستم‌عامل iOS است که در حال حاضر روی بیش از سه میلیون دستگاه در سراسر دنیا نصب شده است.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این صفحه‌کلید مربوط به قابلیت پیش‌بینی متن می‌شود. این پیش‌بینی‌ها بر اساس باهم‌آیی کلماتی انجام می‌گیرند که پیش از این شما از آن‌ها استفاده کرده بودید. اما ظاهرا چندوقتی است این کار چندان هم دقیق صورت نمی‌گیرد؛ گروهی از کاربران گزارش داده‌اند SwiftKey کلماتی را پیش‌بینی می‌کند که هیچ ربطی به موضوع ندارد و در واقع در ادبیات خودشان جایی ندارد و احتمالا متعلق به دیگر کاربران است.

کاربران گزارش داده‌اند گاهی وقتی‌ به سایتی وارد می‌شوند، SwiftKey ایمیلی را در قسمت ورود به سایت پیش‌بینی می‌کند که متعلق به آن‌ها نیست.

ماجرا از این هم فراتر است و کاربران گزارش داده‌اند گاهی وقتی‌ به سایتی وارد می‌شوند، کیبورد SwiftKey ایمیلی را در قسمت ورود به سایت پیش‌بینی می‌کند که متعلق به آن‌ها نیست. حتی عده‌ای گفته‌اند تماس‌هایی را از شماره‌ی ناشناس دریافت کرده‌اند که با پیش‌بینی‌های کیبوردشان به این افراد پیشنهاد داده شده است.

به‌این‌ترتیب کاملا مشخص است که SwiftKey درگیر یک باگ بزرگ در سیستم‌ پیش‌بینی‌هایش شده است. شرکت SwiftKey  این موضوع را پذیرفته و به‌صورت رسمی اعلام کرده کار سرویس همگام‌سازی اطلاعات را متوقف کرده و پیش‌بینی ایمیل را هم کاملا حذف کرده است. این امکانات دست‌کم تا از میان رفتن کامل مشکلات موجود در دسترس نخواهند بود و به این ترتیب باید این انتظار را داشت که اطلاعاتی از زبان دستگاه شما هم موقتا در سیستم ذخیره نشود.

به هر روی، خوشبختانه آن‌طور که مسئولان SwiftKey می‌گویند این اتفاقات دامنه‌ی چندان گسترده‌ای نداشته‌ و به‌موقع برای رفع مشکلات اقدام می‌شود. البته آن‌ها از همه‌ی کاربران خواسته‌اند درصورت مشاهده‌ی هرگونه مشکل مشابه توسعه‌دهندگان را در جریان قرار دهند.

منبع: Ubergizmo

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه