کامپیوتر خود را به راحتی سر هم کردن لگو ارتقا دهید

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

ساخت و جمع‌آوری یک کامپیوتر دلخواه و شخصی‌سازی شده به لطف پروژه‌هایی مثل «پروژه‌ی آرا» گوگل در حال محبوب شدن است. شرکت ایسر هم امروز ایده‌ای از ساخت یک کامپیوتر ساده را ارایه کرده است. کامیپوتری که ایسر از آن رونمایی کرد، Revo Build نام دارد و از بلوک‌های مکعبی‌شکل ساخته شده است. ساختار این کامپیوتر به‌گونه‌ای است که می‌توان با افزودن بلوک‌های بیشتر روی آن، قابلیت‌های‌اش را بیشتر کرد.

شرکت ایسر در راستای رویداد IFA امسال، از کامپیوتری رونمایی کرده که از بلوک‌هایی تشکیل شده است. هر کدام از این بلوک‌ها قابلیتی به کامپیوتر اضافه می‌کنند.

قطعه‌هایی مربعی شکل از لگو را تصور کنید که روی هم سوار می‌شوند و ایده‌ی کامپیوتر Revo Build را متوجه می‌شوید. ایسر قطعه‌هایی که روی این کامپیوتر سوار می‌شود را «بلوک» نامیده است. قرار است این بلوک‌ها فعلا قابلیت‌هایی مثل حافظه‌ی بیشتر، بلندگو، کارت گرافیک، ویدیو پروژکتور و هم‌چنین میکروفون را شامل شوند. ایسر می‌گوید که بلوک‌های بیشتری هم خواهد ساخت، اما حرف بیشتری درباره‌ی آن‌ها نمی‌زند.

Acer-Cool-PC-3Acer-Cool-PC-1 Acer-Cool-PC-2

بلوک اصلی این کامپیوتر یک مکعب با ابعاد ۱۲ سانتی‌متر است. این کامپیوتر قدرت چندان زیادی هم ندارد؛ پردازنده‌اش یک اینتل پنتیوم یا سلرون است؛ طوری که حتی اگر هم قطعه‌های‌اش را با استفاده از بلوک‌ها ارتقا دهید، باز هم چیز زیادی نصیب‌تان نمی‌شود. این کامپیوتر می‌تواند تا ۸ گیگابایت حافظه‌ی RAM داشته باشد. هنوز هم معلوم نیست که بلوک کارت گرافیک‌اش قرار است چه کارتی را در خود جای دهد.

این کامپیوتر سه ورودی USB 3.0، یک خروجی HDMI و یک خروجی DisplayPort دارد.

ایسر از قیمت بلوک‌ها حرفی نزده، اما گفته است که می‌خواهد کامپیوتر اصلی Revo Build را تا مهر ماه با قیمت ۲۰۰ یورو در اروپا، خاورمیانه و آفریقا عرضه کند.

شرکت Razer هم قبلا ایده‌ای مثل کامپیوتر جدید ایسر را ارایه داده بود. با این حال ایده‌ی Razer که Project Christine نام داشت، فقط در حد طرح باقی ماند.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه