کروم‌بوک‌های سامسونگ، پاسخ گوگل به آیپد پرو است

۱۸ دی ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

سامسونگ دیروز رسما از اولین کروم‌بوک‌های خود رونمایی کرد. سامسونگ اولین کروم‌بوک‌های دنیا را ساخته است که به صورت پیش‌فرض، از نرم‌افزارهای اندرویدی پشتیبانی می‌کنند. دو کروم‌بوک سامسونگ که Chromebook Pro و Chromebook Plus نام گرفته‌اند، با یک قلم عرضه می‌شوند. مدل Chromebook Plus قرار است در ماه بهمن با قیمت ۴۵۰ دلار وارد بازار شود. مدل Chromebook Pro هم که پردازنده‌ای قوی‌تر را روی خودش جای خواهد داد، قیمتی بالاتر خواهد داشت و در سال ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد.

گوگل و سامسونگ با همکاری یکدیگر این کروم‌بوک‌ها را ساخته‌ند. این دو دستگاه صفحه‌ای ۱۲.۳ اینچی دارند با وضوح ۲۴۰۰ در ۱۶۰۰ پیکسل دارند. حافظه‌ی اصلی آن‌ها هم ۴ گیگابایت است و حافظه‌ی ذخیره‌ای برابر با ۳۲ گیگابایت دارند. تنها تفاوت بین مدل Pro و Plus، پردازنده‌ی داخل آن‌ها است؛ در حالی که مدل Plus یک پردازنده‌ی ARM دارد، مدل Pro با پردازنده‌ی Intel Core M3 عرضه خواهد شد. سامسونگ می‌گوید که هر دو مدل، هشت ساعت باتری خواهند داشت.

Samsung-Chromebook-2

کروم‌بوک‌های سامسونگ بدنه‌ای کاملا فلزی دارند و ضخامت آن‌ها در حالت بسته، کمی بیشتر از یک سانتی‌متر است.

Samsung-Chromebook-4

می‌توان با استفاده از قلم روی این دو کروم‌بوک، روی صفحه نوشت، اسکرین‌شات گرفت یا به عنوان یک نشانگر لیزری از آن‌ها استفاده کرد. اگر کمی دقت کنید، می‌بینید که این قلم، همان قلم Galaxy Note 5 است که کلیدش برداشته شده. قلم کروم‌بوک‌ها در کنارش قرار داده می‌شوند.

منبع: The Verge

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. میروحید کماکلی

    سلام . تشکز از سایت خوبتون .
    من تصمیم دارم “AMSUNG Galaxy Chromebook Laptop CORE I5” را خریداری نمایم.
    معمولا به دیوایس و گجت های جدید علاقه دارم .
    اما سمی ترین و ناامید کننده ترین موضوع در تهیه این نوع از محصولات لوکس این هست که، معمولا شرکت های تولید کننده در مسیر رقابت با شرکت های دیگر باعث از بین رفت پول مشتری ، بی اعتمادی و در نهایت مهاجرت مصرف کننده به برند های دیگر می شوند. مانند این شعار و یا متن تبلیغ :: ((کروم‌بوک‌های سامسونگ، پاسخ گوگل به آیپد پرو است))
    خوب که چی، تولید یه نوکیا ۱۰۲۰ دیگه چه کمکی میکنه آخه . من دیدم آیپد پرو چه توانایی هایی داره و در زمینه طراحی واقعا مهشره، شما رو تقریبا از دنیای پشت میز و رایانه جدا می کنه، قشنگ رو کاناپه لم بده و با قلم مثل چوب دستی جادوگری طراحی کنید.
    حتی سه یورفیس بوک عملکرد خیلی بهتری داره (رقابتی در مسیر مصرف کننده گان سیستم عامل ویندوز و نرم افزارهای تحت ویندوز) و حتی امکان نصب دیگر سیتم عامل ها.
    در نهایت مشتری کروم بوک بعد پرداخت مبلغ ۶۰۰ الی ۱۰۰۰ دلار فقط می تواند از سیتم عامل کروم و یا شاید لینوکس استفاده نماید.
    امکان نصب سیتم عامل ویندوز به صورت رمی بر روی این دیواس وجود ندارد.
    این ادامه همان طنابی است که شرکت ماکروسافت برای پایین رفتن از چاه به نوکیا هدیه داده است.
    شرکت سامسونگ می توانست تبلت و لبتاپ های (کروم بوک) خود را به شکل (ّFree OS) تولید نماید و مشتری خود در مورد سیتم عامل تصمیم گیری نماید.

  2. امیر

    چقدر خوبه
    هر چند با این قیمت دلار واقعا دور از دسترس هست.
    کاش یه عکس از کیبورد اش هم میزاشتید

  3. Alireza

    رسما آینده ای تو ایران نداره این نوع لپ تاب . اینترنت پر سرعت میخواد که متاسفانه تو ایران یک رویا حساب میشه 🙂

  4. hamed

    این نسخه از سیستم عاملشو که اندروید داره، نمیشه دانلود کرد؟؟؟

    1. Alireza

      نه دوست عزیز فکر نکنم چون سیستم عامل کرومیوم که مخصوص این نوع لپ تاب هاست هنوز که هنوزه توسط گوگل به صورت رسمی عرضه نشده برای نصب تو سایر دستگاه ها و بعضی از توسعه دهنده ها به صورت دستی این سیستم عامل رو پورت کردن . بنابراین فکر نکنم گوگل میلی به عرضه این سیستم عامل برای سایر دستگاه ها داشته باشه …

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه