کنسول NES سی ساله شد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

کنسول NES یکی از محبوب‌ترین دستگاه‌‌های بازی بود که نینتندو راهی بازار کرد. خیلی از بازی‌کننده‌ها با عنوان‌های این کنسول خاطره دارند و بسیاری از بازی‌هایی که امروز شاهد عرضه‌ی نسخه‌های مختلف آن هستیم، برای اولین‌بار روی این کنسول عرضه شدند. امروز سالگرد ۳۰ سالگی این کنسول بازی است.

امروز تولد ۳۰ سالگی کنسول NES است که در کشور ما به نام میکرو شناخته می‌شد.

کنسول بازی NES یا Nintendo Entertainment System که در کشور ما به نام میکرو معروف شده بود، در تاریخ ۲۶ مهر ماه سال ۱۳۶۴ در کشور آمریکا راهی بازار شد. این کنسول در آن زمان با ۱۷ بازی عرضه شد که یکی از آن‌ها عنوان دوست داشتنی Super Mario Bros یا قارچ خور بود. در کنار این بازی عنوان‌های دیگری مانند Hogan’s Alley و Stack Up راهی بازار شده بودند.
در ادامه می‌توانید تصاویری از بازی‌هایی که برای این کنسول ساخته شده بود را مشاهده کنید. بسیاری از این بازی‌ها می‌توانند خاطرات گذشته را برای کاربران زنده کنند.

این کنسول در کشور ماه هم بسیار محبوب بود و افراد زیادی با این پلتفرم به دنیای بازی‌های کامپیوتری وارد شدند. اگر شما هم خاطره‌ای از این کنسول و بازی‌های آن دارید با ما در میان بگذارید.

منبع: Engadget

دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. Avatar ساسان

    من هنوز موندم چطوری با اون تفنگه اردک هارو میزدیم!!!؟؟؟؟ سیتمش چطور بود

    1. Avatar سهیل

      واقعا.
      فکر نکنم کسی جوابشو گرفته باشه

    2. Avatar امیرحسین

      سلام
      من در مورد طرز کار اون تفنگه پرسیدم …
      اگه دقت کرده باشین توی تلوزیون در حالی که بازی در حال اجرا بود همه ی تصویر رنگی بود ؛ یعنی به رنگای آبی و سبز و قهوه‏‏ ای و …
      و تنها نقطه ی سفید توی تصویر همون پرنده بود که وقتی ما با فشار دکمه تفنگ حسگر بسیار سادشو فعال میکردیم و سمت پرنده می گرفتیم رنگ سفید از توی عدسی توی لوله تفنگ رد میشد و بازی واکنش نشون میداد … به همین سادگی!!!

  2. Avatar فلورآنس

    چه روز های شیرینی و دوست داشتنی بود روز های کودکی … یادش به خیر …
    گاهی وقت ها با دیدن این نوستالژی ها یه بغض قشنگی گلوی آدم رو می گیره و برای چند لحظه احساس می کنی که به اون دوران برگشتی …
    از نویسنده نهایت تشکر رو دارم که این احساس درون من زنده کرد

  3. Avatar جواد

    یادش بخیر ! من دو تا از همین دستگاه ها رو خراب کردم!

  4. Avatar مسعود

    بعضی وقتا آدم فکر میکنه که سرعت تکنولوژی چقدر زیاد شده. اون موقع ها من فکر میکردم که این دیگه آخرشه و غیرممکنه که چیز جدیدتر بیاد بازار. بعد یه مدت پلی استیشن و بعد ایکس باکس و ….. خدا میدونه چندسال دیگه چه چیزهای عجیب و غریب دیگه ای میاد توی بازار

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه