کنفرانس اپل: آی‌پد پرو معرفی شد

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

بعد از ماه‌ها که شایعات بسیار زیادی درباره آی‌پد پرو (iPad Pro) منتشر شده بود، اپل هم اکنون این محصول را به شکل رسمی معرفی کرد.

آی‌پد پرو را می‌توان مدل بزرگ‌تر آی‌پدهای قبلی دانست. تیم کوک مدیرعامل شرکت اپل دقایقی پیش این محصول را به نمایش درآورد. این محصول از یک صفحه نمایش ۱۲.۹ اینچی بهره می‌برد وضوح تصویر ۲۷۳۲×۲۰۴۸ پیکسل را با تراکم پیکسلی ۲۶۴ppi پیش روی کاربران قرار می‌دهد. اندازه آی‌پد پرو باعث شده که بتوان دو برنامه را در اندازه کامل و به شکل همزمان روی این محصول اجرا کرد. آی‌پد پرو که اندازه بزرگ‌تری دارد، هم‌وزن آی‌پد ایر ۲ است. همچنین اپل به این موضوع اشاره کرد که آن‌ها از تکنولوژی کامپیوترهای iMac با صفحه نمایش ۵K استفاده کرده‌اند تا بتوانند صفحه نمایش این محصول را بسازند.

1

این صفحه نمایش به شکلی طراحی شده که هم کیفیت بالایی داشته باشد و هم میزان باتری کمتری مصرف کند. برای این محصول از پردازنده A9X استفاده شده که براساس گفته‌های اپل ۱.۸ برابر سریع‌تر از پردازنده‌های به‌کار رفته در مدل‌های قبلی آی‌پد است. همچنین قدرت گرافیکی آی‌پد پرو دو برابر بیشتر از محصولات قبلی است و به همین دلیل می‌توان بازی‌های با کیفیت‌تری را برای این تبلت مشاهده کرد.

ایپد پرو از یک صفحه نمایش ۱۲.۹ اینچی بهره می‌برد وضوح تصویر ۲۷۳۲×۲۰۴۸ پیکسل را با تراکم پیکسلی ۲۶۴ppi پیش روی کاربران قرار می‌دهد.

همچنین برنام‌ها و بازی‌ها بسیار سریع‌تر روی این محصول اجرا می‌شوند. اپل به این موضوع اشاره کرد که محصول جدید آن‌ها از ۸۰ درصد تبلت‌هایی که در سال گذشته راهی بازار شدند، سریع‌تر عمل می‌کند. در قسمت گرافیک هم این تبلت از ۹۰ درصد آن‌ها بهتر است. با توجه به اطلاعات منتشر شده باتری آی‌پدپرو می‌تواند تا ۱۰ ساعت ویدیوهایی با کیفیت ۴K پخش کند. اپل چهار بلندگو برای این محصول در نظر گرفته که با توجه به قابلیت‌های سیستم عامل iOS 9 هر کدام آن‌ها می‌توانند به شکل جداگانه صدا تولید کنند. همچنین با توجه به نوع حالتی که تبلت را نگه داشته‌اید، نوع صدای بلندگوها تغییر می‌کند. این محصول ۶.۹ میلی‌متر ضخامت و نزدیک به ۷۱۲ گرم وزن دارد. این ضخامت و وزن با توجه به ابعاد و اندازه این محصول بسیار عالی است.

2

صفحه کلید جدید برای آی‌پد جدید
شرکت اپل در کنار معرفی از آی‌پد پرو چند لوازم جانبی مختلف را هم برای آن به نمایش در آورد. از جمله این محصولات می‌توان به یک صفحه کلید هوشمند اشاره کرد. اپل گفت که این صفحه کلید با هر محصولی که قبلا عرضه شده، متفاوت است. اپل این صفحه کلید را با صفحه کلیدهایی که مایکروسافت برای تبلت‌های Surface عرضه کرده، مقایسه کرد. این صفحه کلید با سه کانکتور به تبلت متصل می‌شود که دقیقا همانند شکل اتصال صفحه کلیدهای Surface به تبلت آن است.

7

در کنار این صفحه کلید یک قلم مخصوص به نام Pencil هم معرفی شد. در زمان استفاده از این قلم، صفحه نمایش با دقت بیشتری حرکات آن را شناسایی می‌کند. همچنین این قلم به یک سنسور فشار سنج مجهز شده که کاربران می‌توانند با فشار دادن آن کارهای مختلفی انجام دهند.
این قلم را می‌توان با استفاده از کابل لایتنینگ شارژ کرد. با ۱۵ ثانیه شارژ این قلم می‌توانید به مدت ۳۰ دقیقه با آن کار کنید. اپل برخی از برنامه‌های خودش مانند Mail و Note را به شکلی طراحی کرده که بتوان با این قلم در آن‌ها کار کرد.

8

نرم‌افزارهای کاربردی برای آی‌پد پرو
در ادامه کنفرانس، اپل از مایکروسافت دعوت کرد که برنامه‌های جدیدش را برای آی‌پد پرو به نمایش در بیاورد. مایکروسافت نسخه جدید برنامه آفیس را برای سیستم عامل iOS به نمایش در آورد که از قلم مخصوص این تبلت پشتیبانی می‌کرد. مایکروسافت برنامه PowerPoint را به نمایش در آورد و به وسیله قلم با این نرم‌افزار روی آی‌پدپرو کار کرد.
بعد از مایکروسافت شرکت Adobe هم بخش دیگری از برنامه‌هایش را برای آی‌پدپرو به نمایش درآورد. فتوشاپ جدید که برای iOS طراحی شده بود از قابلیت‌های بسیار خوبی بهره می‌برد. این برنامه با قلم آی‌پد پرو هم کار می‌کرد.

microsoft-ipadpro-office

ویژگی‌های سخت‌افزاری
درکنار معرفی سخت‌افزار به کار رفته در آی‌پد پرو مشخص شد که این تبلت از سنسور Touch ID بهره می‌برد و از شبکه LTE پشتیبانی می‌کند. این تبلت ۲ گیگابایت رم دارد و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در پشت آن قرار گرفته و یک دوربین HD هم برای جلوی آن طراحی شده است. این تبلت قرار است در آبان ماه و در رنگ‌های نقره‌ای، طلایی و خاکستری راهی بازار می‌شود. مدل ۳۲ گیگابایتی با قابلیت وای-فای با قیمت ۷۹۹ دلار و مدل ۱۲۸ گیگابایتی با قابلیت وای-فای با هم قیمت ۹۴۹ دلار به فروش خواهد رسید.

مدل ۳۲ گیگابایتی تبلت آی‌پد پرو با قابلیت وای-فای با قیمت ۷۹۹ دلار به فروش می‌رسد.

برای خرید مدل وای-فای و LTE با حافظه ۱۲۸ گیگابایت باید ۱۰۷۹ دلار هزینه کنید. همچنین باید به این موضوع اشاره کنیم که صفحه کلید و قلم طراحی شده برای آی‌پد پرو به همراه آن به فروش نمی‌رسند و کاربران باید آن‌ها را جداگانه خریداری کنند. قلم Pencil با قیمت ۹۹ دلار عرضه می‌شود و صفحه کلید با قیمت ۱۶۹ دلار قابل خرید خواهد بود.

10

در ادامه می‌توانید تصاویر بیشتری از این کنفرانس خبری را مشاهده کنید:

3 4 5 6 9

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۹ دیدگاه
  1. Avatar امیر نجمی

    طراحی بسیار زیبا،وزن کم،قدرت سخت افزاری نسبتا بالا و چند ویژگی دیگر این تبلت تحسین برانگیزه
    اما مشکل اینجاست که با این قیمت گذاری و عملکرد پایینی که نسبت به OSX در مک بوک و ویندوز در سرفیس داره،خریدار این دستگاه احتمالا خصوصیاتی اینچنینی داره:
    ۱-توان مالی بسیار بالا
    ۲-عدم شناخت و آگاهی از این محصول و محصولات هم قیمت
    ۳-دیده شدن لوگوی لاکچری اپل در حین کار در مجامع عمومی
    ۴-عشق پاک و بی حد و حصر به کمپانی اپل
    ۵-پایین بودن انتظار کاربر از عملکرد تبلت و سیستم عامل

  2. Avatar امیر حسین

    یه سوال داشتم اگه این ایپد ۷۹۹دلار باشه که هست بعد بیاد ایران چند تومن میشه؟

  3. Avatar مهدی

    iSurface
    احتملا اپل چند وقت دیگه به خاطر کپی کاری از ماکروسافت شکایت میکنه :/

  4. Avatar ali sobhani

    اپل همه اش تکراریه قلمش جدیده که کپی از نوت پرو کیبوردش کپی از سرفیس

  5. Avatar حامد

    من یک از طرفدارای همیشگی اپل بودم و هستم

    ولی واقعیت رو باید گفت که این وسیله با این قیمت هیچ جایگاهی درستی نداره
    بیشتر شبیه یه اسباب بازی میمونه تا یه وسیله کاربردی
    بخاط این که با این قیمت میشه یا مک بوک با یه قلم نوری خرید و از برنامه فتوشاپ واقعی لذت برد
    در حالی که با این تبلت فقط میشه کارای سطحی انجام داد و نه پیشرفته از طرفی هم یه تقلید ناشیانه از سرفیس ماکروسافته !

    نکته مهم اینه از اولم آیپد با قیمت پایین عرضه شده بود تا توجه همه رو بخودش جذب کنه . وسیله ای که با قیمت مناسب کارایی های بسیار خوب و بامزه ای رو داشت و تمام قد در مقابل ایفون وا میساد
    ولی این ایپد جدید با این قیمت نجومی و بدون هیچ حرف جدیدی فقط برا گرفتن پول از مردم طراحی شده

    شرکت اپل رو اورده به چپاول مردم و رو به سیاست پول بدست آوردن به هر قیمتی شده
    به هر طریق میخواد پول بدست بیاره و از هر طریقی داده ها مردم از اثر انگشت تا حسابای بانکی رو … تو دیتا بیساشون دارن ذخیره میکنن

    از اپل بشدت باید ترسید

    1. Avatar شهروند

      بنظر نمیرسه طرفدار اپل باشی با این حرفات. بلکه بیشتر بنظر طرفدار اندروید و سامسونگ هستی.برادر من ،حامد عزیز، سالهاست که حریم خصوصی دیگه معنایی نداره. از اپل نترس از همه ساخته های دست بشر بترس. حتی اگه دنیای مدر ن رو بزاری و بری یه غاری در دوردستها پیدا کنی. با کامپیوتر و موبایل و هرچی گجته قهر کنی ،باز هم کنترلت میکنن. کافیه به بالای سرت نگاه کنی . شبها نورشان بهتر قابل روئیته.
      و اینکه خیال میکنی اپل مردم رو چپاول میکنه، غلطه عزیزم. غلطه. دنیای تجارت میدان بزرگیه برای رقابت و کسی می مونه که بتونه از ابزارهای تجارت بهتر استفاده کنه. از کجا معلوم دو فردای دیگه یه شرکت تازه نیاد و اپل رو پشت سر نذاره ؟

  6. Avatar غضنفر

    حتما یه نگه دارنده برای قلمش هم تولید می کنن کهه ۹ دلاره مثلا…

    اگه بخواد جدا باشه، همیشه نگران گم شدنش باید بود 😀

  7. Avatar امیر

    من شنیدم قلم و کیبورد هم داره . قلم و کیبوردش رو با خودش میفروشن یا باید پول اونا رو هم دوباره داد ؟ راستی قیمت خودش چقدره ؟

  8. Avatar محمد

    خیلی کوتاه گفتین ودر مورد سخت افزارش چیزی نگفتین !

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه