همه‌ی آنچه در کنفرانس رونمایی از آیفون SE گذشت

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

در حالی که دو سالی است اپل به ساخت گوشی‌های بزرگ‌تر روی آورده، این کمپانی دیشب از یک آیفون چهار اینچی رونمایی کرد. آیفون SE با اینکه صفحه‌ای کوچکتر از آیفون ۶ و ۶s دارد، اما سخت‌افزارش در مقابل این دو گوشی کم نمی‌آورد. در کنار این گوشی جدید، اپل از یک آیپد پرو کوچکتر و یک بند اپل واچ هم رونمایی کرد. به صورت خلاصه تمام اتفاقات کنفرانس دیشب اپل را برای‌تان جمع‌آوری کرده‌ایم.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

آیفون SE

آیفون چهار اینچی اپل، در حالی که پردازنده‌ی A9 و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی آیفون ۶s را در خود جای داده، ظاهری کاملا شبیه به آیفون ۵s دارد. اپل می‌گوید که کاربران زیادی هنوز از آیفون ۵s استفاده می‌کنند و آیفون SE را برای آن‌ها ساخته‌اند. اطلاعات کامل از آیفون SE را از مطلب‌اش بخوانید.

iPhone-SE

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

قضایای اپل و FBI

تیم کوک بدون مقدمه کنفرانس را با صحبت درباره‌ی قضایای حقوقی‌شان آغاز کرد. مدیرعامل اپل گفت که نمی‌خواستند وضعیت به اینجا برسد و مقابل دولت‌شان قرار بگیرند. با این حال، کوک می‌گوید که در مقابل داده‌های کاربران‌شان مسوولیت دارند و باید از اطلاعات آن‌ها محافظت کنند. امشب قرار است اولین دادگاه اپل درباره‌ی این موضوع در کالیفرنیا برگزار شود.

Apple-FBI

‌‌‌‌‌‌

قابلیت‌های جدید iOS 9.3

آیفون‌ها و آیپدهایی که به نسخه‌ی ۹.۳ سیستم عامل iOS بروزرسانی شوند، می‌توانند نور صفحه نمایش‌شان را با توجه به زمان روز تنظیم کنند. امکان قفل‌گذاری اپ Notes با استفاده از حسگر اثر انگشت هم فراهم خواهد شد. قابلیت‌های جدیدی هم به اپ‌های Apple Health، CarPlay و Apple News در این بروزرسانی اضافه می‌شوند. بروزرسانی‌های امنیتی مختلفی هم در iOS 9.3 جای داده شده‌اند.

iOS-9

‌‌‌‌‌

مدل کوچکتر آیپد پرو

اپل به غیر از آیفون، آیپدش را هم کوچکتر کرد. مدل کوچکتر آیپد پرو، دقیقا از نظر سخت‌افزاری شبیه به آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی است، اما یک صفحه نمایش ۹.۷ اینچی دارد. این آیپد از کیبورد و قلم آیپد پرو پشتیبانی می‌کند و در رنگ صورتی هم عرضه می‌شود. اطلاعات کامل آیپد پرو ۹.۷ اینچی را از مطلب‌اش بخوانید.

Tiny-iPad-Pro

‌‌‌‌‌

کاهش قیمت اپل واچ

هنوز هم اپل واچ جدیدی در کار نیست، اما اپل از یک بند جدید برای ساعت هوشمندش رونمایی کرده است. بند جدید اپل واچ، ۵۰ دلار قیمت دارد و جنس‌اش نایلون است. در کنار این بند نایلونی، رنگ‌های جدیدی هم برای بندهای اسپورت و چرم اپل‌واچ معرفی شد. اپل هم‌چنین قیمت اپل واچ را از ۳۵۰ دلار به ۲۹۹ دلار کاهش داد.

Apple-Watch

‌‌‌‌‌

Siri در اپل تی‌وی

در جدیدترین نسخه‌ی سیستم عامل tvOS، منشی هوشمند اپل هم به ست‌تاپ باکس این شرکت اضافه شده است. می‌توانید از Siri بخواهید تا برای‌تان فیلمی پیدا کند یا اینکه حتی پسوردهای‌تان را به او دیکته کنید. با توجه به اینکه تا به امروز بیش از ۵ هزار اپ برای اپل تی‌وی عرضه شده، اپل هم‌چنین امکان فولدربندی اپ‌ها را هم در این ست‌تاپ باکس فراهم کرده است. هم‌چنین با بروزرسانی به tvOS 9.2 می‌توانید به تمام تصاویر iCloud و حتی عکس‌های Live روی تلویزیون دسترسی داشته باشید.

Siri-Apple-TV

‌‌‌‌

اهداف محیط زیستی

اپل این هدف را برای خودش گذاشته است تا تمام کارخانه‌های‌اش با سوخت تجدیدپذیر کار کنند. این شرکت در کنفرانس دیشب‌اش گفت که در حال حاضر ۹۳ درصد کارخانه‌های‌اش از منابع تجدیدپذیر استفاده می‌کنند. اپل هم‌چنین رباتی به اسم «لایم» (Liam) را به نمایش گذاشت که می‌تواند آیفون‌ها را طوری از هم باز کند که بتوان قطعات‌شان را بازیافت کرد.

Liam-Robot

‌‌‌‌‌‌‌

منبع‌: The Verge

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۱ دیدگاه
  1. Avatar محمد رحمتی

    قطعا اپل با تولید گوشی iphone se یخ کار هوشمندانه کرد
    بازار گوشی های میانه بازار رو به دست خواهد گرفت
    حالا این وسط میمونه چند اط نظرایی که دوستان میگن و جواب هاشون
    ۱.اول این که دوستان میگن با رم ۱۶ گیگی و فیلبرداری ۴k ایفون خراب کاری کرد
    جواب این هست که فیلم برداری ۴k نوعی بازی میباشد که در تمامی برندها مشاهده میشه و چیز مهمی به حساب نمیاد و میتونید موقع فیلم برداری به فول اچ دی یا ۲k عوض کنید که حافظه پر نشه
    ۲.این که میگن طراحی عوض نشده و بقیه گوشی رو دستت ببین میگن که ۵ اس داره و نمیفهمن چی خریدید و ….
    جواب این که شما اگه برای نمایش گوشیتون و پز دادن گوشی میخرید به هیچ وجه سمت اپل نیاید چون گوشی هایی با طراجی زیباتر از اپل وجود داره
    من خودم ایفون ۵ اس دارم و چون علاقه ای به فبلت ها ندارم گوشی ایفون ۶ خودم رو به همسرم دادم و باز ۵ اس خودم رو ۶ ماهه دستم میگیرم چون واقعا باهاش حال میکنم
    ۳.دوستان میگن همون ایفون ۵ رو داده بیرون و برگشته به ۴ سال پیش و از این قبیل ایرادات
    در جواب باید بگم که پردازنده ۵ اس خیلی قوی میباشد همین الان،این در حاله که iphone se پردازندش ۳ برابر اقون ۵ اس میباشد و پردازنده گرافیکیش هم سه برابر قوی تره
    دوربین این گوشی از ۸ مگا به ۱۲ مگا که برابر با iphone 6 s هست.یعنی این که قدرت عکس برداری برابر و حتی قویتر از پرچم دار های تمامی برندهاست
    این مقایسه دوربین ها تو اینترنت خیلی زیاده که حتما ببینید.تنها دوربین پرچم داری سونی قویتر از دوربین پرچم دار اپل بود
    البته بگم که سامسونگ s7 در این مقایسه نبود چون که شما زمان رونمایی از گوشی رو هم دقت کنید
    یک سال و نیم پیش از ایفون ۶ رو نمایی شد در حالی که s7 1 ماه نشده و داره هر ۲ ماه یه گوشی جدید میده بیرون و اپل هر دو سال یک گوشی میده بیرون که تا ۴ سال این گوشی صاحب خودش رو ارضا میکنه و تو هیچ زمینه ای اعم از اجرای سنگین ترین بازی ها و … صاحب خودش رو تنها و لنگ نمیزاره
    به نظر من اپل با تولید ایفون se وارد بازار میان رده شده و به زودی خیلی ها از این بازار خارج میشن یا حد اقل کمرنگ میشن
    اگر اپل رو در این بازار در نظر نگیریم هواوی ام ۸ از همه میان رده ای ها بهتره
    با ارزوی سالی خوب و زیبا و پر پول برای همتون

  2. Avatar امين

    قطعاً برای منی که گوشی جمع و جور لازم داشتم و از ۵ هم خسته شده بودم زمان عرضه ۶ راهی برای ارتقاع نبود ولی به اجبار ۶ رو خریدم اون زمان و همیشه به دنبال یه ۴ اینچی فریم فلزی میگشتم برای گوشی کار و همیشه همراه چون ۶ رو نمیشه تو جیب شلوار مخصوصاً جین گذاشت، با ارائه این سری دوباره تصمیم گرفتم یه ۴ اینچی قوی بگیرم ولی دلخور از این که طراحیش رو تغییر ندادن تا حس گوشی جدید رو داشته باشیم?

  3. Avatar علیرضا شوکت

    آیفون SE بازگشت به عقب نیست……!
    این محصول بازاریابی و استراتژی قوی اپل رو ثابت می کنه.
    برای تصاحب بازار.
    برای همه گیر شدن محصولات اپل.
    برای سود بیشتر.
    برای ارزشمندتر شدن برند اپل.

    به نظر من هیچ مشکلی با تکرار و بازگشت این سیاست ( ۴ اینچ بودن صفحه نمایش ) وجود نداره.
    آیفون ۵S گوشی خوب و خوش دستی بود که با این مدل جدید ارتقا پیدا کرد.

  4. Avatar Next is Now

    تولید آیفون ۴ اینچی که بازگشت به عقب بود، آیپد پروی کوچکتر هم که تعریف پرو رو از بین برد

    1. Avatar saber

      هه هر چی باشه از سامی جونت بهتره !

      1. Avatar Cyanogen

        من خودم طرفدار برند خاصی نیستم خودم آیپد ایر٢ دارم گوشیم سونی هست یک گوشی سامسونگ هم دارم مادرم نوکیا لومیا داره در کل همه مارک ها را داریم اینو گفتم که بگم ما طرفدار برند خاصی نیستیم …. اما امسال سامسونگ از همه شرکت ها بهتر عمل کرد

      2. Avatar Ali S

        واقعا هیچ دلیل و مدرکی و هیچ علمی در نظرتون مشاهده نکردم!
        سامسونگ از خیلی جهات از اپل بالاتره شما حالا نمیخواید قبول نکنید.

  5. Avatar Cyanogen

    اپل با این کارش صد در صد ضرر میکنه حداقل یک تغییری میداد نسبت به ۵s چون هر کسی باشه میره یک مدل دیگه میخره مخصوصا اونایی که ۵s داشتن

    درضمن آیپد پرو از نظر من فرقی با ایر٢ نداره و هنوز هم ایر٢ به صرفه تره چون اپل عادت داره تا چند سال از محصولاتش پشتیبانی کنه … باز حالا آیپد را میشه گفت بهبود داشته ولی خدایی se ارزش خرید نداره ظاهرش قدیمیه و خیلی از افراد از این که دیگران فکر کنن گوشی ۵s دارن نمیرن سمتش و ۶ ya 6s میگیرن که مشخص بشه آیفون جدید دارن !

    ارادتمند شما مدیر ارشد فارسروید

    1. Avatar علیرضا شوکت

      ” …….که مشخص بشه آیفون جدید دارن! ”
      منطقی ترین نظر کارشناسی سال نود و پنج 🙂
      الان یه سخت افزار خیلی خوب در دو کالبد قرار داده شده ۶S و SE.
      اینجوری حتی کسایی که بخاطر اندازه آیفون های جدید هنوز آیفون های قدیمی شون رو استفاده می کنن (‌مثل خود من! ) راحت تر می تونن تصمیم بگیرند.
      آیفون SE ( تقریبا ) همون سخت افزار ۶S رو داره با قیمت بسیار مناسب ۴۹۹$ برای مدل ۶۴GB…….!
      آیفون ۵C جالب نبود چون هم سخت افزار خوبی نداشت و هم قیمتش کم نبود!
      این مدل ساخته شده تا همه رو راضی کنه و سود زیادی برای اپل بدست بیاد.

    2. Avatar فرید

      شما دیکه چرا
      بسیار حرکت هوشمدانه ای از طرف اپل بود قطعا سود خواهد کرد

    3. Avatar .jahanabad.

      متاسفانه همه مث شما فک نمیکنن و ایفون رو به خاطر کلاس و تجملات نمیخرن…و نمیخوان نشون همه بدن که بله من هم ایفون دارم..یا اینکه ۵اس با اس ای فرقی نداره…قدیمیه و کلاس نداره…اتفاقا خیلی هم به صرفه هست و ۱۰۰ درصد ارزش خرید رو داره…۲۵۰ دلار کم نیس ..!!!!
      همه چیش از ۶ بهتره…همه چیش…۱۵۰ دلار هم ارزونتره…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه