گوگل حسگر کنترل قند خون می‌سازد

۷ آبان ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

چند سالی می‌شود که بخش «لایف ساینس» (Life Science) گوگل (یا بهتر است بگوییم آلفابت) که مشغول کار روی پروژه‌های مربوط به دیابت بوده است. اکنون هم این شرکت اطلاعات مربوط به پروژه‌ی جدیدی را منتشر کرده است.

لایف ساینس، یکی از زیرمجموعه‌های آلفابت، قصد دارد در همکاری با شرکت دکس‌کام حسگری بسازد که میزان قند خون بدن را زیر نظر می‌گیرد.

گوگل در همکاری با «دکس‌کام» (DexCom) قصد دارد یک حسگر اینترنتی به اندازه‌ی یک باند پانسمان بسازد تا به مردم برای زیر نظر گرفتن میزان قند بدن‌شان کمک کند. دکس‌کام یک شرکت تثبیت‌شده با تخصص در زمینه‌ی تولید سیستم‌های نظارت بر قند خون است. دکس‌کام حسگرها را خواهد ساخت و لایف ساینس هم کوچک‌سازی این دستگاه را به عهده خواهد داشت.

محصولی که این دو شرکت به کمک یکدیگر می‌خواهند تولید کنند، قرار است هزینه‌ی کمی داشته و یک بار مصرف باشد، به اینترنت متصل شود و میزان قند خون بدن را به‌طور دقیق اطلاع دهد. دکس‌کام می‌گوید هدف‌اش این است که استانداردهای جدید برای کنترل قند خون معرفی کند و تست‌های انگشتی کنار گذاشته شود. این محصول برای دیابت‌های نوع ۱ و ۲ طراحی شده است.
یکی دیگر از مزایایی که لایف ساینس برای این محصول به همراه آورده، تحلیل داده‌های گوگل محسوب می‌شود. دکس‌کام می‌گوید این همکاری باعث می‌شود که این دستگاه‌ها از داده‌هایی که جمع‌آوری می‌کنند، بهتر استفاده کنند. هدف استفاده از حسگرها این است که مردم بتوانند در مورد اطلاعاتی که به دست می‌آورند، دست به اقدامات لازم بزنند و بهتر بتوانند دیابت خود را کنترل کنند.
همکاری لایف ساینس با دکس‌کام یکی از دو قراردادهای این شرکت برای کنترل دیابت است. سال گذشته لایف ساینس با شرکت دارویی «نووارتیس» (Novarits)، قراردادی بست تا لنزهای چشمی را که میزان قند خون را تحت نظر می‌گیرند، وارد بازار کند.
لایف ساینس جزو اولین شرکت‌هایی است که از تغییرات تشکیلاتی گوگل سود می‌برد. «لری پیج» (Larry Page)، یکی از بنیان‌گذاران گوگل، به لایف ساینس به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه‌ی آلفابت اشاره می‌کند.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه