مداد آی‌پد پرو، حرف‌های استیو جابز را نقض نمی‌کند

۲۲ شهریور ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

یکی از جالب‌ترین محصولاتی که در کنفرانس هفته‌ی گذشته‌ی اپل معرفی شد، تبلت عظیم‌الجثه‌ی آی‌پد پرو بود. علاوه بر مشخصات سخت‌افزاری جذاب (که احتمالا تا به این لحظه، چند ده باری آن‌ها را در سراسر اینترنت خوانده‌اید)، اپل دو لازمه‌ی جانبی برای تبلت جدید خود معرفی کرد؛ داک کیبورد و قلم هوشمند. این دو باعث خواهند شد تا آی‌پد پرو بتواند به رقیب مستقیم (دستگاهی مشابه) سرفیس پرو ۳ مبدل شود. اما از این مباحث که بگذریم، اضافه شدن «مداد اپل» (Apple Pencil) به این تبلت، یکی از مباحثی بوده که به موضوعی برای تمسخر اپل تبدیل شده است.

اگر به یاد داشته باشید، استیو جابز در زمان معرفی اولین آیفون، از لزوم به همراه داشتن یک قلم برای استفاده از گوشی‌های هوشمند آن زمان، ابراز نارضایتی کرد و این موضوع را مهم‌ترین ایراد آن‌ها دانست. حال که اپل برای آی‌پد پرو، یک قلم هوشمند معرفی کرده است، باعث شده تا رسانه‌های مختلف به تمسخر سیاست‌های این شرکت بپردازند و این موضوع را خلاف صحبت‌های استیو جابر بدانند.

اما بیایید کمی دقیق‌تر به این موضوع نگاه کنیم. ایرادی که استیو جابز در زمان معرفی اولین آیفون در مورد قلم‌های استایلوس مطرح کرد، مربوط به ابزاری برای استفاده‌ی روزمره از گوشی‌های هوشمند بود. در زمان گوشی‌هایی با صفحه‌نمایش مقاومتی، چاره‌ی دیگری به جز استفاده از قلم نبود. به همین دلیل، برای هر بار استفاده از گوشی، می‌بایست که قلم گوشی از جایش خارج شود. جمله‌ی معروف استیو جابز هم به همین موضوع اشاره کرد: «هر بار باید آن را از جایش خارج کنید و دوباره در آنجا قرار دهید و در نهایت آن را گم خواهید کرد.». بله کاملا درست است، در شرایطی که مجبور باشید برای تمامی کارهای گوشی خود به قلم محتاج باشید، کار کردن با آن لذت‌بخش نخواهد بود و حرف استیو جابز کاملا صحیح است.

اما حالا بیایید از زاویه‌ی دیگری به مفهوم قلم هوشمند بنگریم: تصور کنید که دستگاه شما «نیازی» به قلم هوشمند برای اجرای وظایف روزمره ندارد ولی هنگامی که به دقت بیشتر (طراحی، نقاشی، …) نیاز داشته باشید، بتوانید همانند یک مداد از آن استفاده کنید. قطعا طراحی با یک مداد نوک تیز بهتر از این خواهد بود که انگشتان خود را به رنگ آغشته کرده و بر روی کاغذ نقاشی کنید. اینجا دقیقا همان جایی است که طراحان شرکت سامسونگ (برای سری گلکسی نوت)، مایکروسافت (برای سرفیس) و اپل برای آی‌پد پرو، به این فکر افتادند تا مفهوم قلم را دوباره زنده کنند.

اینکه آیا اپل در ساخت آی‌پد پرو از محصولات شرکت‌های مختلف (به خصوص مایکروسافت سرفیس پرو) الهام گرفته است، جای خود دارد ولی قطعا تبلت عظیم‌الجثه‌ی این شرکت، صحبت‌های استیو جابز را نقض نمی‌کند.

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar محمد

    من ایپد ۴دارم یعنی میشه روش از این مداد استفاده کنم؟؟؟

  2. Avatar سهیل

    قلم گلکسی نوت هرگز گم نخواهد شد، چون به سیستمی مجهز هست که محض اینکه بدون قلم صفحه را قفل کنید یا با گوشی راه بیوفتید به شما هشدار میده که ممکنه قلم رو گم کنید.
    در ضمن قلم سامسونگ برای نوت برداری، مدیریت کار های روزمره، انجام کار های Multi Tasking و… فوق العادست
    و امکانات قلم اپل با سامسونگ قابل مقایسه نیست.

  3. Avatar ارشاد

    خوشحالم که به این موضوع اشاره کردید. 🙂 ممنون از شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه