آیفون بعدی ممکن است چهره‌ی صاحبش را تشخیص دهد

۴ اسفند ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

طبق گزارش‌هایی که به تازگی منتشر شده، اپل شرکت RealFace را خریده است؛ این شرکت، در زمینه‌ی امنیت سایبری فعالت می‌کند و یکی از قوی‌ترین تکنولوژی‌های شناسایی چهره را ساخته است.

شرکت RealFace در سال ۲۰۱۴ کار خودش را به عنوان یک استارتاپ امنیتی در حوزه‌ی تکنولوژی شروع کرد. نرم‌افزار این شرکت، که خیلی‌ها آن را انقلابی می‌نامند، از تکنولوژی‌های هوشمندی برای شناسایی افراد و ورود آن‌ها به موبایل‌های‌شان استفاده می‌کند. اطلاعات دقیقی از معامله‌ی اپل در دست نداریم، اما شنیده‌ایم که اپل برای خرید RealFace چند میلیون دلاری پرداخت کرده است.

ممکن است شرکت RealFace را با اپ قدیمی که مدت‌ها پیش ساخته بود بشناسید. این شرکت یک اپ به اسم Pickeez ساخته بود که با استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره، از بین چند عکسی که گرفته بودید، بهترین را به صورت خودکار انتخاب می‌کرد. در حال حاضر اپ Pickeez دیگر برای دانلود وجود ندارد.

RealFaceApp

اپل در چند وقت اخیر، شرکت‌های مختلفی را خریداری کرده است؛ شرکت‌هایی مثل Anobit، سازنده‌ی فلش مموری و شرکتی مثل PrimeSense که سنسور اسکن سه‌بعدی می‌سازد. اپل هم‌چنین در سال ۲۰۱۵ شرکت Linx را خرید که در زمینه‌ی تکنولوژی‌های عکسبرداری فعالیت می‌کند.

شاید اپل بخواهد از تکنولوژی تشخیص چهر، در آیفون بعدی‌اش استفاده کند. اما مطمئن هستیم که این شرکت، چیز جدیدتری را در مقایسه با رقبا ارایه خواهد کرد؛ چون تکنولوژی تشخیص چهره مدت‌ها است که روی گوشی‌های اندرویدی متعددی وجود دارد.

منبع: Phone Arena

telegram_ad2_1

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar ح.م

    من اولین گوشیم اسمش htc desire 500 بد و این قابلیت رو داشت!

  2. Avatar همایون

    اپل خسته نشه یه وقت؟؟؟ این که روی نسخه های قبلی اندروید بود

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه