احتمال حذف منوی اپلیکیشن در Android N

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

به نظر می‌رسد که گوگل می‌خواهد در نسخه‌ی به‌روزرسانی سیستم عامل اندروید که به‌زودی با نام Android N عرضه می‌کند، طرح جدیدی برای دسته‌بندی اپلیکیشن‌های موجود روی دستگاه کاربر ارایه بدهد. این طرح، در صورت اجرایی شدن، برای کاربری آسان‌تر اپلیکیشن‌ها صورت خواهد گرفت و احتمالا در نسخه‌ی جدید اندروید شاهد آن خواهیم بود.

سیستم عامل‌های اندروید و iOS هرکدام شیوه‌ی متفاوتی برای نمایش اپلیکیشن‌ها به کاربر دارند. در دستگاه‌های iOS تمام اپ‌ها روی صفحه‌ی اصلی هستند و کاربر این امکان را دارد که آن‌ها را فولدر-بندی کند تا منظم‌تر قرار بگیرند. اما در سیستم‌عامل اندرویدی تمام اپ‌ها از طریق وارد شدن به منو قابل دسترس هستند.

اما با توجه به ویدیوهایی که اخیرا گوگل روی صفحه‌ی توییترش در بخش گوگل‌مپ منتشر کرده، گمان می‌رود که می‌خواهد تغییراتی در این ویژگی موجود در سیستم عامل‌های اندرویدی ایجاد کند. در این ویدیوها خبری از منوی اپلیکیشن‌ها نیست و به نظر می‌رسد که حالا گوگل می‌‌خواهد اپ‌ها را مانند iOS روی صفحه‌ی اصلی نمایش بدهد و منو را کلا از سر راه بردارد.

البته «حذف منو» در Android N تنها یک احتمال است که تا به این لحظه از طرف هیچ منبع رسمی‌ای تایید نشده. اما علاوه بر گوگل، سامسونگ و ال جی هم اقدام مشابهی را انجام داده‌اند؛ این شرکت‌ها هم در گوشی‌های‌شان گزینه‌ای را به طور انتخابی در اختیار کاربر قرار داده‌اند تا در صورت تمایل، واسط منو را برای دسترسی به اپ‌ها حذف کنند.

منبع: Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar شایان

    خدا کنه اینجوری نشه

  2. Avatar Next is Now

    نبود گزینه منو یعنی از بین رفتن دسکتاپ و بک گراندهای اون که خیلی آزار دهنده ست، امیدوارم این طور نشه

  3. Avatar احسان

    خیلی بد میشه اگه این کارو بکنن.

  4. Avatar علی جوادی

    خدا کنه اینطور نشه که حالم بد میشه…وقتی به رابط کاربری گوشیهای هوآوی و اپل نگاه میکنم بدم میاد…باید گزینه ی منو باشه وگرنه بدترین حالت ممکنه

    1. Avatar sadegh

      راستش منم قبل از اینکه گوشی هواوی بگیرم همین فکرو میکردم اما وا قعا داشتن منو باعث سردر گمی من میشد اما حالا دیگه دنبال یه برنامه تو منوی شلوغ نمیگردم به نظرم خیلی خوبه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه