اپل سرعت تولید آیفون را کاهش می‌دهد

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
آیفون

براساس خبری که در وال استریت ژورنال منتشر شده، اپل از تامین‌کنندگان‌اش خواسته که سرعت تولید را کاهش دهند.

سفارش‌های کمتر از طرف اپل به این معنی است که آن تامین‌کنندگان به اندازه‌ی قبل به نیروی کار احتیاج ندارند.

حتی قبل از آغاز سال نوی میلادی بسیاری از تحلیلگران پیش‌بینی کردند که آیفون برای اولین بار پس از سال‌ها با کاهش میزان فروش مواجه می‌شود. حالا شاید پیش‌بینی آنها درست باشد. در گزارش جدیدی از یک خبرگزاری معتبر، ادعا شده که اپل سرعت تولید آیفون را کاهش داده چرا که احتمالا انتظار دارد بر خلاف سال گذشته میزان فروش‌اش کمتر باشد.

وال استریت ژورنال به نقل از “سه منبع نزدیک به زنجیره‌ی تامین اپل” ادعا می‌کند که این شرکت به تامین‌کنندگان‌اش در چین اعلام کرده که سرعت تولید را پایین بیاورند. سفارش‌های کمتر از طرف اپل به این معنی است که آن تامین‌کنندگان به اندازه‌ی قبل به نیروی کار احتیاج ندارند.

به نظر می‌رسد این ادعاها تا حدودی حقیقت دارند چرا که «فاکس‌کان» (Foxconn)، بزرگ‌ترین تامین‌کننده‌ی اپل، از طرف دولت چین ۱۲ میلیون دلار دریافت کرده تا میزان کاهش نیروی کار را در تاسیسات عظیم‌اش به حداقل برساند.

البته هنوز معلوم نیست که اپل امسال تا چه حد با کاهش فروش آیفون مواجه خواهد شد. این موضوع یا به دلیل افزایش محبوبیت رقیبان اپل بوده یا علت آن کاهش تقاضا برای دستگاه‌های رده‌بالا در بازار است. تحلیلگران مورد دوم را علت اصلی می‌دانند.

بر هیچ‌کس پوشیده نیست که منبع درآمد اصلی اپل در سال‌های گذاشته آیفون بوده است. بنابراین، کاهش فروش این دستگاه قطعا تاثیر زیادی بر سرمایه‌ی این شرکت خواهد گذاشت. البته که چند سه ماهه‌ی بدون رونق به معنی شکست یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان نخواهد بود، اما اپل باید استراتژی‌هایش را متناسب با بازار تغییر دهد تا کاهش میزان فروش ادامه نداشته باشد.

منبع: WSJ

CES_2016_Slider_Final

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۲ دیدگاه
  1. Avatar رضا

    اقا نوید چرا اطلاعات غلط میدید…
    ا ولا هنوز کلی زمان مونده تا عرضه ایفون جدید که احتمالا بخواد یک همچین کاری برای عرضه ایفون جدید بکنه. ثانیا هر موقع ایفون جدید اماده بشه شروع به ساخت اون میکنه و ظرفیت تولید را به ایفون جدید اختصاص میده نه اینکه کلا سی چهل درصد تولیدش را کاهش بده که Foxconn مجبور به اخراج کارکنانش بشه. از طرفی سهام شرکت اپل میتونه نماد خوبی باشه چون سرمایه گذارا سریع مشکلات را درک میکنن و سرمایه هاشون را در صورت مشکل خارج میکنند. ثالثا شرکت اپل الان همون شرکت که گفتید هشتصد میلیاردی نیست شده پونصد میلیاردی و این کاهش در اثر همین مشکلات و ناامیدی سرمایه گذاران از اینده اپل هست. در واقع کسی دیگه مثل گذشته به اینده اپل امیدوار نیست. در ظرف چند ماه گذشته حدود سی درصد ارزش شرکت سقوط کرده و روند کاهش ارزش اپل ادامه داره.

  2. Avatar نوید

    دوستان اشتباه نکنین به همین سادگی این کاهش رو تفسیر نکنین اپل به نوعی داره بازار رو برای فروش ایفون هفت اماده میکنه و نیمیخواد بازارو اشباع کنه که با فروش ایفون هفت دوباره سود هنگفتی به دست بیاره.شرکت ۸۰۰ میلیارد دلاری اپل مطمئنا برنامه ی خاصی رو مد نظر داره.بازاریابای این شرکت و دست کم نگیرین این عقب نشینی تاکتیکی هست منتظر اعجاز اپل باشین

  3. Avatar سامان

    یعنی اپل هم داره سقوط می کنه یا اینکه می خواد جنس هاش رو گرونتر از این بفروشه!!!

  4. Avatar عسل

    باید قیمت ها رو کاهش بدهند

  5. Avatar رضا

    قابل پیش بینی بود، چون در سری جدید هیچ چیز با ارزش از نظر نو اوری و خلاقیت دیده نشد. حس گر فشار هم قبلا در لپ تاپهای اپل و موس ها عرضه شده بود که توجه چندانی را جلب نکرده بود. اما با عرضه ایفون ۶S سعی شد با ایجاد جو تبلیغاتی سنگین، از آن بیشرین بهره‌برداری را انجام دهد که در نهایت این جو فروکش کرده و اثر خود را از دست داده است.

  6. Avatar یوسف

    اون وضع ایپد که رشد منفی داشته توهمین چند سال، این هم گوشی ایفون که اپل دلش بهش خوش بود که داره به سرنوشت ایپد دچار میشه. این اتفاق دیر یا زود می افتاد. برای همینه اپل مدتیه به بازارهای دیگه نگاه خودشو معطوف کرده مثل خودرو الکتریکی. البته اگر بتونه موفق بشه، چون بعد از ایفون هر محصولی سراغش رفته به سرعت از تب و تاب افتاده و به سمت عدم موفقیت رفته.

  7. Avatar علی

    متاسفانه اخبار درسته….
    سهام اپل را چک کردم دیدم بشکل وحشتناکی سقوط کرده اخیرا …
    اپل دچار مشکل اساسی شده….

  8. Avatar ماندانا

    اپل جان تو هم پوکیدی؟؟!!……

  9. Avatar سهراب

    کفگیر اپلم خورد ته تگ….

  10. Avatar نیوشا

    فکر کنم رکود اقتصاد جهانی روی این شرکت بزرگ هم تاثیر گذاشته

    1. Avatar sisfscry

      نه دوست عزیز رکود اقتصادی نیست
      ایده ی جدیدی ندارن یا فروش ندارن

  11. Avatar مارال

    سال ۲۰۱۶ سال لتوی Letv است , سامسونگ و اپل و سونی باید غاز بچرونن خخخخ

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه