بیش از نصف بازار ساعت هوشمند در دستان اپل

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
اپل واچ

براساس آمار و داده‌های جدیدی از موسسه‌ی تحقیقاتی Juniper Research ساعت هوشمند اپل که در ماه آوریل سال ۲۰۱۵ میلادی (فروردین ماه) عرضه شد، بیش از ۵۰ درصد صادرات ساعت‌های هوشمند در جهان را به خود اختصاص داد.

در بازار ساعت هوشمند، مردم بیشتر به سراغ محصولات ارزان‌تر و ساده‌تری می‌روند، اما این نکته در مورد اپل واچ صدق نیست.

اما از طرف دیگر، ساعت هوشمند سامسونگ Gear S2 که بر مبنای سیستم عامل «تایزن» (Tizen) قرار دارد، عملکرد خوبی در بازار نداشت. هرچند که از این دستگاه استقبال زیادی شده بود. این ساعت در ماه نوامبر عرضه شده بود. همچنین نتایج تحقیقات بازار این موسسه نشان می‌دهد که سهم ساعت‌های هوشمند مجهز به اندروید در سال ۲۰۱۵ کمتر از ۱۰ درصد بود.

در این تحقیق به این نکته اشاره شده که در بازار ساعت هوشمند، مردم بیشتر به سراغ محصولات ارزان‌تر و ساده‌تری می‌روند، اما این نکته در مورد اپل واچ صادق نیست. صرف نظر از ساعت‌های اپل، ساعت‌های هوشمند ارزان‌تری مثل Martian و Razer فروش خوبی در بازار دارند.

«جیمز مور» (James Moar)، نویسنده‌ی این تحقیق می‌گوید: “بازار ساعت هوشمند هنوز آن طور که باید رشد نکرده و در میان مردم شناخته نشده است. مدل‌های جدیدتر این دستگاه‌ها ظاهرِ تر و تمیزتری دارند و عملکردهای آنها هم تغییرات ریزی داشته‌اند. اما هیچ تغییر بزرگی در قابلیت‌ها و کاربردهای ساعت‌های هوشمند صورت نگرفته است. با توجه به اینکه کاربرد این دستگاه‌ها در بازار تثبیت شده، حالا مصرف‌کنندگان باید تصمیم بگیرند که آیا به آنها نیاز دارند یا خیر نه اینکه شرکت‌ها دلیل‌های بیشتری برای خرید آنها ارایه دهند.”

منبع: GSMArena

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar ( Ali S(asobhani99@gmail.com

    اگر دقت کرده باشید قابلیت تعویض بند ها رو اپل از سامسونگ کپی کرد.هنرمندا!

    1. Avatar Kami

      برادر ساعته دیگه ! باید بندش عوض شه خوب ?

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه