با Daydream تجربه فیلم‌ها هیجان‌انگیزتر از همیشه می‌شود!

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

شرکت گوگل چند ماه پیش از پلتفرم جدیدش برای توسعه واقعیت مجازی رونمایی کرد.

گوگل پیش‌تر در سال ۲۰۱۴ هم حضور خود در حوزه‌ی واقعیت مجازی را با معرفی Google Cardboard تثبیت کرده بود. این بار هم در سال ۲۰۱۶ گوگل با عرضه‌ی یک پلتفرم جدید به توسعه‌ی واقعیت مجازی یاری رساند. البته این هدست با هدست‌های واقعیت مجازی Oculus Rift و HTC Vive تفاوت دارد و به‌شکل مستقل و بدون داشتن یک گوشی هوشمند نمی‌توان با آن کار کرد. از این نظر این هدست به هدست واقعیت مجازی سامسونگ یعنی Gear VR شبیه است.

همراه با این هدست یک کنترل از راه دور که شبیه به کنترلر کنسول Wii است وجود دارد که با آن می‌توانید جهت‌یابی کنید و همین‌طور برای بازی کردن به کارتان می‌آید. البته این هدست با گوشی‌هایی کار می‌کند که با قابلیت Daydream تطبیق‌پذیر باشند.

قیمت این محصول جدید گوگل هم ۷۹ دلار اعلام شده است. قیمتی که چندان گران نیست و می‌تواند موجب در دسترس قرار گرفتن واقعیت مجازی برای گروه‌های گسترده‌تری از علاقه‌مندان بشود.

شرکت گوگل در مراسم امشب اعلام کرد که تا پایان سال برای پلتفرم واقعیت مجازی Daydream حدود ۵۰ اپلیکیشن متفاوت عرضه خواهد کرد.

تا زمان عرضه‌ی بازی‌ها و سرویس‌های متفاوت این پلتفرم از محتواهای ویدیویی دیگری بهره خواهد برد. ویدیوهایی که از طریق یوتیوب، نت‌فلیکس و HBO تامین می‌شوند و تجربه هیجان‌انگیزی را برای کاربران رقم خواهند زد.

کاربران پلتفرم واقعیت مجازی Daydream قادر خواهند بود مثل هدست Cardboard از قابلیت تماشای خیابان‌ها در گوگل مپ هم استفاده کنند. در واقع این قابلیت به آن‌ها امکان گشت و گذار در ۱۵۰ نقطه شگفت‌انگیز در جهان را می‌دهد. کاربران همچنین می‌توانند محتواهایی که از گوگل‌پلی خریداری می‌کنند را هم از طریق این پلتفرم تماشا کند و هر عکس ۳۶۰ درجه‌ای که گرفته باشند را هم می‌توانند در قالبی کاملا جدید از طریق این هدست تماشا کنند.

‌‌‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar عینک آفتابی

    عالی بود

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه