برند گوشی‌های لوکس ورتو به سرمایه‌گذاران چینی فروخته شد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
ورتو

برند گوشی‌های گران‌قیمت و اشرافی ورتو به سرمایه‌گذاران چینی واگذار شد.

گران‌ترین گوشی ورتو به قیمت ۲۰۰ هزار پوند به فروش رفته است.

ورتو (Vertu)، شرکت سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند لوکس به سرمایه‌گذاران چینی فروخته شده است. این شرکت در اصل توسط نوکیا در سال ۱۹۹۸ تاسیس شد و سپس نوکیا آن را در سال ۲۰۱۲ به شرکت EQT فروخت. حالا هم پس از سه سال، به شرکت چینی «گولدن هولدینگز» (Golden Holdings) واگذار شده است. بر مبنای مفاد این قرارداد، «ماسیمیانو پولیانی»، (Massimiliano Pogliani)، مدیر عامل ورتو از سمت‌اش کناره‌گیری کرده است.

ورتو اولین گوشی‌های موبایل‌اش را در سال ۲۰۰۲ فروخت، اما در آنها سیستم عامل Symbian اجرا می‌شد. وقتی در سال ۲۰۱۲ EQT این برند را تصاحب کرد، گوشی‌های هوشمندش را به سیستم عامل اندروید مجهز کرد. هرچند، حتی این تغییر مهم هم نتایج سودمندی را به همراه نداشت.

برآورد شده که از سال ۲۰۰۲ تا سال ۲۰۱۵، ورتو در سراسر جهان تعداد ۴۵۰ هزار دستگاه موبایل به قیمت میانگین ۵۰۰۰ پوند برای هر یک، فروخته است. ورتو در اصل با این هدف تاسیس شد که گوشی‌هایی برای مشتریان ثروتمند بسازند؛ مشتریانی که حاضرند برای جنس‌های اعلا و گران‌قیمت، پول بیشتری بپردازند. اما تضاد میان ظاهر شیک و لوکس گوشی و مشخصات فنی پایین‌رده و علمکرد ضعیف، باعث شد این محصولات فروش خوبی نداشته باشند.

در جدیدترین سری گوشی‌های ورتو قطعات داخلی ارتقا داده شده تا با تکنولوژی دیگر گوشی‌ها در یک سطح قرار داشته باشند. مدل پایه‌ی گوشی‌های جدید ورتو ۷۰۰۰ پوند قیمت دارند، اما با یک فریم طلایی این قیمت می‌تواند تا ۱۷۰۰۰ پوند هم افزایش یابد. گران‌ترین گوشی ورتو به قیمت ۲۰۰ هزار پوند به فروش رفته است.

منبع: Android Authority

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه