بلندپروازی مرموز گوگل در پروژه‌ی Loon

۷ آذر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

«پروژه‌ی لون» (Project Loon) که گوگل این روزها در دست کار دارد، بیش‌تر شبیه به یک کار بی‌نهایت سوررئال هست و اهداف بزرگی را نشانه گرفته. اما طبق اسناد جدید کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) این شرکت واقعا قصد دارد سال آینده بالن‌های انتقال اینترنت را در کشور خودش، آمریکا آزمایش کند.

گوگل در ابتدا پروژه‌ی لون را برای تامین اینترنت در مناطق محروم که زیرساخت‌های مناسبی برای دسترسی به شبکه‌ی جهانی نداشتند، آغاز کرده بود. اما حالا این پروژه را در آمریکا راه‌اندازی  کرده. این کمی عجیب و سوال‌برانگیز به نظر می‌رسد و با توجیهات سابق گوگل هم‌خوانی ندارد، ضمن این‌که هزینه‌ی خیلی هنگفتی هم در پی خواهد داشت.

گوگل اعلام کرده که پروژه‌ی لون می‌تواند ضمن شراکت با سایر شرکت‌های ارتباطی به یک تجارت میلیارد دلاری تبدیل شود.

در این اسناد ذکر شده که گوگل از FCC مجوز تست امواج آزمایشی در داخل کشور آمریکا را درخواست کرده است. این امواج از پهنای باند میلیمتری برای انتقال بی‌سیم اطلاعات به تمام ۵۰ ایالت مختلف آمریکا و ناحیه‌ی پورتو ریکو استفاده می‌کنند.

البته در این برگه‌ها به صراحت از پروژه‌ی لون نام برده نشده است. اما از طرف دیگر ناشر اخبار Astro Teller بوده که نظارت بر لابراتوارهای Google X Labs را بر عهده دارد؛ تمام فعالیت‌های مربوط به پروژه‌ی لون در همین لابراتوارها صورت می‌گیرد.

Loom : Google project

گوگل اعلام کرده که پروژه‌ی لون می‌تواند ضمن شراکت با سایر شرکت‌های ارتباطی به یک تجارت میلیارد دلاری تبدیل شود، و ایده‌ها و نقشه‌های زیادی هم برای پروژه‌ی «فای» (Fi) دارد. به این ترتیب احتمال می‌رود که گوگل هدف‌هایی فراتر از دسترسی آسان به اینترنت و مانند این‌ها در سر داشته باشد.

منبع: BusinessInsider

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar Mohammad3861

    دلم خوش بود برا مناطق محرومه ?
    مثلا ما ??
    ولی نمیدونستم اونا مناطق محرومشون تو اولویته ????

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه