بلک‌بری نحوه‌ی تامین امنیت گوشی PRIV را توضیح می‌دهد

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
بلک‌بری

بلک‌بری در بلاگ‌اش، جزییاتی از نحوه‌ی ارایه‌ی به‌روزرسان‌های امنیتی برای گوشی‌های PRIV منتشر کرده است.

بلک‌بری در بلاگ‌اش برنامه‌هایش را برای ایمن نگاه داشتن گوشی بلک‌بری PRIV اعلام کرده است.

به دنبال ماجرای آسیب‌پذیری Stagefirght در چند ماه پیش که تعدادی هکر می‌توانستند کنترل گوشی‌های اندرویدی را به دست بگیرند، شرکت‌های بزرگی مثل گوگل، سامسونگ و ال‌جی تصمیم گرفتند هر ماه به‌روزرسان‌های امنیتی منتشر کنند. حالا خبر خوب این است که بلک‌بری هم به جمع آنها پیوسته و قول داده که همین کار را برای محصولاتش انجام دهد.

بلک‌بری در بلاگ‌اش برنامه‌هایش را برای ایمن نگاه داشتن گوشی بلک‌بری PRIV اعلام کرده است. با توجه به این که در این گوشی سیستم عامل اندروید اجرا می‌شود و کنترل چندانی روی آن ندارند، این شرکت امیدوار است که اقدامات امنیتی جدید در ایمنی این تلفن هوشمند، موثر باشند.

یکی از این اقدامات، انتشار به‌روزرسان‌های ماهانه است. روش دیگر، انتشار به‌روزرسان‌های «هات‌فیکس» (Hotfix) است؛ یعنی زمانی که یک مشکل جدی به وجود آمده باشد و نیاز به یک به‌روزرسان فوری، هات‌فیکس، داشته باشد. مطابق گفته‌ی این شرکت، “در عین اینکه، بلک‌بری با شرکای بازاری‌اش برای تایید و ارسال هات‌فیکس همکاری خواهد کرد، این اختیار را دارد که مستقیما برای تمام مدل‌های PRIV به‌روزرسان بفرستد و در صورت لزوم و برای حفاظت از کاربران و شرکت‌ها همین کار را خواهد کرد.”

آخرین روش آنها برای تضمین امنیت دستگاه‌های بلک‌بری، نرم‌افزارها و سرویس‌هایی مثل BES و مدیریت سیستم Over-the-Air است. این روش بیشتر مختص شرکت‌ها است. در گذشته، بخش IT به‌روزرسان‌های نرم‌افزاری را برای دستگاه‌های شرکت مدیریت می‌کرد، اما با توجه به رواج فرهنگ BYOD (دستگاه خود را بیاور)، این موضوع در شرکت‌های مدرن امروزی تغییر کرده است.

منبع: BlackBerry

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar wop

    بلک بری همیشه مریض این بوده که کیبورد رو به زور تو محصولاتش بزاره
    این یه عیب بزرگ و یکی از دلایل شکست این کمپانی نسبت به رقباست.
    اما مزیت های گوشی های بلک بری سیستم عامل خیلی روون و امنه.
    من خودم بلک بری دارم و خوره ی تکنولوژی هستم کاری کردم همه ی نرم افزار های اندروید رو میخونه.

    1. Avatar ایمان

      شما کاری کردید که بلکبری اندروید بخونه یا خود بلک بری با آپدیت هاش؟!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه