بهترین‌های سال ۹۵: فیلم

۱۹ خرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

به پایان سال ۱۳۹۵ نزدیک می‌شویم؛ سالی که در دنیای سرگرمی، اتفاقات زیاد و جالبی را با خودش به همراه آورده بود. درست مثل سال گذشته، امسال هم بهترین‌های سال ۹۵ را در بخش‌های مختلفی انتخاب کرده‌ایم و «فیلم» هم یکی از این بخش‌ها است. طرفدار هر سبکی که باشید، مطمئنا امسال فیلمی خوب برای دیدن پیدا کرده‌اید.

از فیلم‌های ابرقهرمانی خوبی مثل «جنگ داخلی» (Civil War) گرفته تا انیمیشن‌هایی مثل «زوتوپیا» (Zootopia) یا موآنا (Moana) و حتی فیلم‌های عملی-تخیلی بدرد بخور، فیلم‌های امسال کم و بیش به مذاق همه خوش آمده است.

طبق نظرسنجی بلند و بالایی که بین تحریریه‌ی دیجی‌کالامگ و عده‌ای از فیلم دوستان دور و برمان داشته‌ایم، از بین ۲۰-۳۰ فیلم امسال، به پنج فیلم برتر سال ۹۵ رسیده‌ایم. تاکید می‌کنیم که چیزی به اسم بهترین مطلق وجود ندارد و این فیلم‌ها، پس از رای‌گیری بین بر و بچه‌های دیجی‌کالامگ به دست آمده‌اند.

حتما در بخش نظرات، از بهترین‌های فیلم‌هایی که امسال دیده‌اید برای ما و دیگران بگویید.

۵- Doctor Strange

doctor-strange

اگر شاهکاری به اسم «محافظان کهکشان» را کنار بگذاریم، در بین فیلم‌های ابرقهرمانی چند سال اخیر، فکر کنیم به سادگی بتوانیم بگوییم که «دکتر استرنج» یک سر و گردن بالاتر از بقیه قرار گرفته است. مطمئنا بخش بزرگی از موفقیت دکتر استرنج، به خاطر حضور «بندیکت کامبربچ» است؛ بازیگری که بیشتر با نقش «شرلوک» در مجموعه‌ی سریالی‌اش می‌شناسیم. فیلم دکتر استرنج روندی بسیار ساده و سرراست دارد. با این حال، مطمئنا شخصیت خود دکتر و هم‌چنین جلوه‌های بصری این فیلم، بهترین بخش‌های آن را تشکیل داده‌اند. از نظر ظاهری، دکتر استرنج واقعا تکان‌تان می‌دهد و شاید به همین دلیل است که این فیلم توانسته در بین ۵ فیلم برتر امسال ما قرار بگیرد.

۴- Hacksaw Ridge

Hacksaw-2

پس از فیلمی مثل «شجاع‌دل»، از «مل گیبسون» انتظار داشتیم تا به عنوان یک کارگردان درست و حسابی به ساخت فیلم‌های بزرگ و حماسی ادامه دهد، اما مل گیبسون در این مدت، بیشتر مشغول پر کردن صفحات نشریات زرد بوده و با هر حرف و حرکتش، فقط دعوا به راه انداخته. فیلم Hacksaw Ridge بازگشت بزرگ مل گیبسون است. مل گیبسون با این فیلم ثابت کرده که هنوز هم ظرفیت ساخت شاهکارهایی این چنین را دارد. Hacksaw Ridge نه تنها بهترین صحنه‌های جنگی که تا به حال دیده‌اید را مقابل‌تان می‌گذارد، بلکه با بازی «آندرو گارفیلد» هم شگفت‌زده‌تان می‌کند.‌‌‌‌‌‌‌‌

۳- Manchester-by-the-Sea

Casey-Affleck-Manchester-by-the-Sea-1

اگر به فیلم‌های درام علاقه دارید و فضای بسیار واقعی  و گاهی کند روند داستان ناراحت‌تان نمی‌کند، تجربه‌ی دیدن فیلم منچستر بای-د-سی را از خودتان نگیرید. فیلم منچستر بای-د-سی داستان زندگی فردی است که با چالش‌های اتفاقی که در گذشته‌اش افتاده و افسردگی دست و پنجه نرم و سعی می‌کند با نزدیکانش ارتباط دوباره برقرار کند. بازی فوق‌العاده «کیسی افلک» که اسکار بهترین بازیگر هم به خاطر بازی در منچستر بای-د-سی از آن خود کرد، از بهترین بخش‌های فیلم است.

۲- La La Land

Justin-Hurwitz-La-La-Land-1

اگر به فیلم‌های موزیکال کلاسیک، منظورمان از نوع هالیوودی و قدیمی‌اش است، علاقه دارید، بیشتر از این فکر نکنید و به سمت «لا لا لند» بروید. فیلم لا لا لند را کارگردان «ویپلش» ساخته است؛ یعنی از همین حالا سطح انتظارات‌تان را از فیلم بالا ببرید. بازی بسیار خوب «رایان گازلینگ» و «اما استون» و موسیقی شگفت‌انگیز لا لا لند، کاملا جذب‌تان می‌کند. فیلم‌برداری و طراحی صحنه‌ی فیلم هم آن‌قدر خوب از آب درآمده است که لحظه به لحظه‌ی فیلم از تماشای آن لذت می‌برید. خودتان را از دیدن لا لا لند محروم نکنید، البته به شرطی که مشکلی با یک فیلم موزیکال نداشته باشید.

۱- Arrival

Arrival-1

فیلم‌های علمی-تخیلی پس از یکی دو ساخته‌ی چند سال اخیر مثل «میان‌ستاره‌ای» و جاذبه، طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. فیلم علمی-تخیلی خوب امسال، Arrival است. فیلم داستان خوبی تعریف می‌کند و این طور هم که به نظر می‌رسد، جماعت اهل تکنولوژی دور و اطراف ما، این فیلم را بیشتر از دیگر ساخته‌های سال ۹۵ دوست داشته‌اند. می‌توانید از Arrival، انتظار داستانی خوب داشته باشید و هم‌چنین بازی بسیار خوب «ایمی آدامز» را ببینید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۲ دیدگاه
  1. Avatar شهریار

    دوستان عزیز ، منتقدان گرامی و کارگردانهای عزیز .

    تمام صحبتها و نظر های شما مورد احترام هست ولی کلماتی مثل ، مزخرف، به درد نخور و … در جملات شما ارزش یک هنر رو پایین میاره. یک فیلم چه شاهکار باشه چه نه خیلی زحمت بابتش کشیده شده و این جملات بی ارزش برای توصیف یک هنر (فیلم،نقاشی،موسیقی و …) قابل قبول نیست.

    ممنون از توجه:)

  2. Avatar عرشیا

    دوستان عزیزی که میگن فیلم arrival فیلم بدرد نخوری هست باید بگم این فیلم یه فیلم سبک و سطحی نیست بلکه اگه شما دقیق به فیلم نگاه کنید میفهمید ی فیلم خیلی سنگین و پر معنی هست 😉
    پس برید دوباره فیلم رو ببینید و درکش کنید 🙂

  3. Avatar Ali

    پس فیلم hell or high water چی؟
    اینقدر رو لالالند الکی مانور دادن که این فیلم یادشون رفت. خداییش بهتر از این فیلم تو این چند سال ندیده بودم.

    1. Avatar ساسان

      واقعا اگه نگم بهترین فیلم ۲۰۱۶ بود ولی قطعا حقش بود جز ۵ فیلم برتر سال باشه

  4. Avatar معین

    دکتر استرنج؟ شوخی میکنی خداییش؟ بگو شوخی بود؟فیلم اول و پنجم یعنی اخر انتخابن.
    ما به کدامین سمت در حرکتیم. سال به سال فیلم ها داره افتضاح تر میشه و سال به سال انتخاب بهترین فیلم ها هم افتضاح تر. خدا اخر و عاقبت ما ها رو بخیر کنه.

  5. Avatar arash

    حیوانات شبگرد رو از قلم انداختید.

  6. Avatar محمد

    داستان خارق العاده فیلم manchester by the sea. و بازی عالی کیسی افلک از نظر من میتونه بهترین فیلم این لیست باشه.
    من فیلم زیاد میبینم و فیلم arrival واقعا مضخرف بود چون اول فیلم با آخرش اصلا جور در نمیومد و نباید رتبه ۱ باشه و همونطور دوست عزیزی در مورد فیلم passengers 2016 گفتند این فیلم نسبت به arrival بهتر بود

  7. Avatar محسن

    از بین دو فیلم زیبای arrival , Hacksaw Ridge انتخاب سختیست ولی رای من ستیغ اره ای هست

  8. Avatar مسعود

    سلام از بین فیلمهای علمی تخیلی امسال فیلم arrival رو انتخاب کرده بودید ، گرچه من تخصص سینمایی ندارم ولی از نظر پسند عمومی فیلم passengers خیلی زیباتر از این فیلم بود با بازی بینظیر جنیفر لارنس گرچه این فیلم و فیلمهای دیگر علمی تخیلی هیچکدام به پای فیلم میان ستاره ای نمیرسن و این بدلیل اینه ک خودم فیزیک خوندم و محتوایت فیلم میان ستاره ای خیلی نزدیک به واقعیت ساخته شده و در نوع خود شاهکاریست !

  9. Avatar پژمان

    arrival بهترین فیلم ۹۵؟
    خندم گرفت

  10. Avatar امیرحسین حسین زاده

    هرچقدر که Hacksaw Ridge بی نظیر و زیبا و دیدنی بود به همون مقدار Arrival بی ریشه و پوچ بود.

  11. Avatar محسن

    manchester by the sea بدترین فیلم قرن باید لقب میگرفت نه بهترین فیلم سال

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه