تمام شایعات درباره‌ی گوشی ال‌جی G5

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه
رندر گوشی G5

در چند سال گذشته شرکت ال‌جی تلفن‌های همراه هوشمند با کیفیتی را راهی بازار کرده است. پس از عرضه‌ی گوشی G2 این شرکت توانست طرفداران خودش را بیشتر کند. ال‌جی روند موفقیت‌هایش را با دو گوشی G3 و G4 هم ادامه داد تا کاربران منتظر گوشی G5 باشند.

شایعات به این موضوع اشاره می‌کنند که گوشی G5‌ در نیمه‌‌ی اول سال ۲۰۱۶ راهی بازار می‌شود. شایعات مختلف گفته‌اند که گوشی G5 یک محصول کاملا رقابتی با گوشی‌های دیگر بازار خواهد بود. تا این لحظه می‌دانیم که شرکت ال‌جی در گوشی جدید خودش از پلاستیک استفاده نمی‌کند و به احتمال زیاد از فلز در طراحی‌ آن استفاده شده است. احتمال اضافه شدن سنسور تشخیص اثر انگشت به این گوشی هم بسیار زیاد است. در ادامه به تمام شایعاتی که تا این لحظه از G5 منتشر شده، اشاره می‌کنیم.

طراحی

گوشی G5 از بدنه‌ای از جنس فلز و شیشه ساخته شده و دیگر از پلاستیک در طراحی خبری نیست. این گوشی همانند G3 از کارت حافظه پشتیبانی خواهد کرد و کاربران می‌توانند باتری آن را هم تعویض کنند. به‌نظر می‌رسد که ال‌جی در طراحی پرچم‌دار جدید خودش از گوشی V10 که مدتی پیش معرفی شد، الهام گرفته است.

در ادامه می‌توانید برخی رندرهای منتشر شده از این گوشی را مشاهده کنید:

سخت‌افزار

این گوشی مانند دیگر پرچم‌دارهایی که قرار است راهی بازار شوند، از تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۲۰ بهره می‌برد. به‌نظر می‌رسد که همکاری خوب ال‌جی با کوالکام باعث شده که این شرکت همچنان از تراشه‌های اسنپ‌دراگون در گوشی‌های خودش استفاده کند.

تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۲۰ از چهار هسته‌ی ۶۴ بیتی و پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 530 بهره می‌برد. هسته‌های اسنپ‌دراگون ۸۲۰ نزدیک به ۳۰ تا ۳۵ درصد عملکرد بهتری در مقایسه با هسته‌های تراشه‌‌ی اسنپ‌دراگون ۸۱۰ دارند. همچنین پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 530 هم ۴۰ درصد سریع‌تر از پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 430 است.

به احتمال زیاد روی این گوشی از ۴ گیگابایت رم استفاده خواهد شد و به تکنولوژی شارژ سریع ۳.۰ شرکت کوالکام مجهز شده است.

احتمال عرضه‌ی گوشی G5 با ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بسیار زیاد خواهد بود. ال‌جی گوشی G4‌ را هم با ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی راهی بازار کرده بود.

اسنپ‌دراگون 820

G5 هم مانند سایر گوشی‌های پرچم‌دار سال آینده از اسنپ‌دراگون ۸۲۰ استفاده می‌کند.

سنسور اسکنر چشم

استفاده از اسکنرهای چشم در گوشی‌های جدید افزایش پیدا کرده است. شرکت مایکروسافت از این اسکنر به عنوان یک ویژگی مهم در گوشی لومیا ۹۵۰ نام برد و شرکت‌های دیگر هم کم‌کم از آن استفاده می‌کنند.

البته شایعه‌ی استفاده از اسکنر چشم در گوشی‌های G3‌ و گلکسی S5 سامسونگ هم شنیده شده بود؛ اما به احتمال زیاد در سال ۲۰۱۶ اسکنر چشم یک ویژگی جدید در تلفن‌های همراه هوشمند بازار به شمار می‌رود.

در شایعات به این موضوع اشاره شده که ال‌جی روی تکنولوژی اسکنر چشم مخصوص خودش کار می‌کند و قصد دارد از آن در سال ۲۰۱۶ استفاده کند. به احتمال زیاد اسکنر چشم گوشی G5‌ از فاصله‌ی ۲۰ تا ۳۰ سانتی‌متری کار می‌کند.

اسکنر چشم در کنار دوربین جلوی گوشی قرار می‌گیرد و کاربران باید گوشی را روبروی صورت خودشان بگیرند تا سنسور مورد نظر چشم را اسکن کند. عمل اسکن کردن با اشعه‌ی مادون قرمز انجام می‌شود. برای اولین بار تصویری از شکل چشم کاربر تهیه می‌شود و برای هر بار بازکردن قفل گوشی، اسکنر حالت چشم را با چیزی که قبلا اسکن کرده مقایسه می‌کند. اگر تصاویر تهیه شده به یک شکل بود، گوشی برای کاربر قابل استفاده می‌شود.

در حالت کلی اسکنر چشم می‌تواند بسیار سریع‌تر و امین‌تر از روشن‌های حال حاضر برای دسترسی به تلفن‌های همراه هوشمند باشد.

البته این احتمال وجود دارد که ال‌جی از سنسور تشخیص اثر انگشت هم در گوشی G5 استفاده کند. این شرکت قبلا گفته بود که قصد دارد سرویس «جی پی» (G Pay) را راه اندازی کند.

iris-scanner

احتمال استفاده از اسکنر چشم در پرچم‌دار جدید ال‌جی بسیار زیاد است

صفحه نمایش

بسیاری از کاربران دوست دارند بدانند که صفحه نمایش این گوشی چه اندازه‌ای دارد و با چه کیفیتی راهی بازار می‌شود. آیا این گوشی از صفحه نمایشی با وضوح تصویر ۴K بهره می‌برد یا همچنان از صفحه‌های نمایش با کیفیت QHD در آن استفاده خواهد شد؟

البته از آنجایی که ال‌جی هنوز صفحه نمایشی با کیفیت ۴K تولید نکرده، شاید گوشی G5 هم با چنین صفحه نمایشی راهی بازار نشود. ال‌جی قبلا گفته بود که در سال ۲۰۱۶ صفحه‌های نمایشی با کیفیت ۴K تولید نمی‌کند.

انتظار می‌رود که گوشی G5 از صفحه نمایشی با دقت تصویر ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل در اندازه‌ی ۵٫۶ اینچی بهره ببرد.

گوشی ال‌جی G4

احتمال استفاده از صفحه نمایش ۴K در گوشی G5 وجود دارد

دوربین

گوشی G4 یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی داشت و کاربران می‌توانستند تنظیمات دوربین را به شکل دستی تغییر دهند تا به وسیله‌ی آن تصاویر زیبایی ثبت کنند. ال‌جی در گوشی V10 از یک ساختار جدید برای دروبین استفاده کرده است. این گوشی دو دوربین جلو داشت که زاویه دید آن‌ها متفاوت بود و کاربران می‌توانستند عکس‌های سلفی خودشان را با توجه به شرایط مختلف، بگیرند.

شایعات به این موضوع اشاره می‌کنند که گوشی G5 با یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی و یک سنسور بزرگ‌تر که توسط سونی ساخته می‌شود، راهی بازار خواهد شد؛ اما به نظر می‌رسد که دوربین جلوی آن همچنان ۸ مگاپیکسلی باقی می‌ماند.

به هر حال با کارهایی که ال‌جی در قسمت دوربین انجام داده، این شرکت می‌تواند دوربین G5 را با قابلیت‌های مختلف راهی بازار کند.

LG V10

شاید ال‌جی G5 دو دوربین جلو داشته باشد

تاریخ عرضه و قیمت

گوشی‌های G4 و G3 در ماه‌های فروردین و اردیبهشت راهی بازار شدند و به احتمال زیاد گوشی G5 هم در همین زمان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این احتمال هم وجود دارد که پرچم‌دار جدید ال‌جی با قیمت ۶۰۰ دلار راهی بازار شود.

‌‌‌‌‌‌

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۰ دیدگاه
  1. Avatar علیرضا

    خیلی هم عالی من هم g2 دارم هم آیفون . خیلی هم از ال جی راضیم اما دوستان به یک مسئله دقت کنید. صرفا سخت افزار مهم نیست. از اون مهم تر نرم افزار یک گوشی هست. هنر استفاده از سخت افزار کم با یک نرم افزار خوب مشخص میشه. مشکل اندروید (هیچ تعصبی روی برند خاصی ندارم) سنگین بودن اون هست که منشا اون زبان جاوا هست که اندروید توسط اون شناخته میشه. امید داریم با ارائه زبان برنامه نویسی جدید go از شرکت google برنامه های اجرایی تلفن های همراه از شر جاوا و مشکلات بی نهایت اون خلاص بشن. در این صورت با نصف همین سخت افزار به همین سرعت میشه رسید

    یا حق

  2. Avatar احمد

    واقعا عالیه الجی بهترین گوشیها رو میزنه من که خیلی از گوشی هاشو داشتم الانم جی ۳ دارم هیچی کم نداره و حقوق مصرف کننده رو خوب رعایت میکنه ولی خیلی ها هم ندونسته میرن سراغ سامسونگ و فقط میگن سامسونگ خیلی از دوستام سامسونگ دارن بیشترشون هنک میکنن اگه همین خرابیها رو الجی میداشت دیگه هیچی ولی چون سامسونگه ککشونم نمیگزه.مطمعنا الجی g5 خیلی خوب ظاهر میشه و یه نمونه خاص و کمیابه که در کنار قیمت خوب کارایی و ظاهر بسیار عالی داره

  3. Avatar مسعود

    کم کم الجی داره جای استفاده از ابعاد یه موبایل از ابعاد فبلت استفاده میکنه نمیخام بگم بده اما بهتر بود یه سری فبلت هم معرفی میکرد تا پرچمدارای اصلیش حکم فبلتی نداته باشن اینجوری حق انتخاب بهتری داشتی

    در اینده هم فک کنم سینی میخاد بسازه :/

  4. Avatar Mr.Lizard

    خداییش ال جی یه چیز دیگس با اینکه کمتر میرن سراغش اما باورکنید یکی از بهترین هاس

    1. Avatar علی

      لایک…

  5. Avatar داریوش

    ایول من g3 رو دارم و بهترین گوشی دنیاس اگه g5 هم بیاد میخرمش

  6. Avatar علی

    خیلی زشته جی ۴ من دارم خیلی هم قشنگه والا

  7. Avatar kamyar

    الجی واقعا بدون سروصدا و تبلغات مخرب همیشه بهترینارو تولید میکنه.

  8. Avatar میثم

    چه شوددددد!

  9. Avatar امین حمیدی

    سلام
    گوشی های ۲۰۱۶ مشخصا از رم کمتر از ۴ گیگ و اسنپدراگون کمتر از ۸۲۰ استفاده نخواهند کرد . گزینه ی اثرانگشت هم به همین صورت باید بشه . توی تصاویر رندر از این حسگر خبری نیست . البته صفحه های نمایش هم همینطور . یواش یواش به یک استاندارد تبدیل خواهد شد یکسری امکانات باید دید برند های معروف با چه تکنولوژی و امکاناتی کاربرها رو بطرف خودشون میکشن . استفاده از دو نمایشگر مثلv10 و لبه های منحنیs6 edge و نوت اج . صفحه ی نمایش حساس به فشار ۶sآیفون و میت s ….
    من بیصبرانه منتظر همین موقع سال آینده هستم و کنجکاوم۲۰۱۷ که این تکنولوژی ها آزمون تست و خطا رو پشت سر گذاشتن چه شرکتی و با چه تکنولوژی چشم ها رو خیره میخواد بکنه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه