تنها راه نجات یاهو

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
راه نجات یاهو

«اریک جکسون» یکی از مهم‌ترین سرمایه‌گذاران یاهو است. او می‌خواهد یاهو را به بزرگ‌ترین شرکت ارایه‌دهنده‌ی سرویس ویدیو تبدیل کند. از دید اریک جکسون، تنها راه نجات یاهو، حرکت در این مسیر است.

«اریک جکسون» (Eric Jackson) به عنوان یکی از تاثیرگذارترین سرمایه‌گذاران یاهو شناخته می‌شود. او از سال ۲۰۰۶ با این شرکت در ارتباط است. اریک در این ۹ سال، بارها در مورد وضعیت یاهو با رسانه‌ها صحبت کرده است. او اخیرا انتقادهای زیادی از هسته‌ی کسب‌و‌کار یاهو انجام داده. او همیشه از مازاد بودن تعداد کارمندان یاهو و همچنین سیاست‌های غلط این شرکت در حوزه‌ی موبایل شکایت می‌کرد.

اریک جکسون

حالا اریک جکسون صدای خود را بالاتر هم برده است. او اخیرا در یادداشتی در وب‌سایت «فوربز» (Forbes) از برنامه‌ی ویژه‌ی خود سخن به میان آورده. او می‌خواهد کشتی بزرگ یاهو را به سمت صنعت جدیدی هول بدهد و آن چیزی نیست جز دنیای سرگرمی و ویدیو. واضح است که این طرز فکر اریک جکسون با نظرات مدیر عامل یاهو، خانم «مریسا مایر» (Marissa Mayer)، کمی در تضاد است.

مریسا مایر

اریک اعتقاد دارد که یاهو برای نجات خودش، باید به یک شبکه‌ی قدرتمند ویدیویی مثل «نتفلیکس» (Netflix)، «هولو» (Hulu) یا «آمازون پرایم» (Amazon Prime) تبدیل شود. او فکر می‌کند که اگر یاهو سرویس خود را راه بیندازد، به لطف محبوبیت برندش، از همان ابتدا می‌تواند از رقبا پیشی بگیرد.

این سرمایه‌گذار مطرح معتقد است یاهو برای ثابت کردن خودش به بازار، باید محتوای اختصاصی خود را هم تولید کند. هنوز مشخص نیست که یاهو چگونه می‌تواند از پس قراردادهای مرتبط با مجوزهای محتوای تولیدی بربیاید. از سوی دیگر آیا اساسا محتوای تولیدی‌اش مورد استقبال قرار می‌گیرد؟ آیا یاهو می‌تواند نظر کاربران موبایل را هم به محتوای ویدیویی‌اش جلب کند؟

به نظر اریک جکسون، یاهو برای حرکت در مسیر متفاوتش نیاز به سرمایه‌گذاران جدید و البته یک رهبر جدید خواهد داشت. به‌طور حتم، او با ادامه‌ی مدیریت خانم مایر موافق نیست. اریک جکسون در یادداشت خود تاکید می‌کند که تغییرات مدنظرش به سود سرمایه‌گذاران، کارمندان، کاربران و شرکای تجاری خواهد بود. باید دید که سایر سرمایه‌گذاران و افراد تاثیرگذار در این شرکت تا چه حدی به نظرات اریک جکسون گوش می‌دهند. آیا تبدیل‌شدن به نتفلیکس بعدی، تنها راه نجات کشتی یاهو است؟

‌‌‌

منبع: Business Insider

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar طراحی وب

    من فکر میکنم یاهو خیلی وقته اون وجه خودش رو از دست داده و گوگل کاملا بازار رو در دست گرفته

  2. Avatar رضایی

    ممنون از مطلب خوبتون

  3. Avatar ثبت شرکت

    یاهو باید یک سرویس جدید ارائه بده تا بتونه جایگاه قبلی خودش بدست بیار

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه