مدیر تسلا می‌گوید در ۲۰۱۸ خودروهایش کل کشور را بدون راننده، می‌رانند

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
تسلا

ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت خودروسازی تسلا می‌گوید خودروهایش در سال ۲۰۱۸ می‌توانند بی نیاز از راننده در کل کشور رانندگی کنند.

“من فکر می‌کنم در عرض دو سال شما می‌توانید خودروی‌تان را از هر کجای کشور صدا بزنید.”

همین یکی دو روز پیش تسلا ویژگی جدیدی را به نام «احضار» (Summon) برای خودروی مدل S معرفی کرد. در اصل، احضار یک ویژگی رانندگی خودکار است که با فشار یک کلید، خودروی تسلا می‌تواند به طور هوشمند خودش را پارک کند و در مکان‌هایی که برای راننده بیش از تنگ است یا برای راننده‌های ناشی مفید واقع می‌شود.

حالا اگر فکر می‌کنید که حالت رانندگی خودکار تسلا که به نام Autopilot شناخته می‌شود، ویژگی جذابی است، بد نیست بدانید که این خودروها در سال ۲۰۱۸ می‌توانند در کل یک کشور بدون راننده، رانندگی کنند. این پیش‌بینی ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا است. او گفته که در سال ۲۰۱۸ یک خودروی تسلا می‌تواند در کل کشور بدون راننده، رانندگی کند.

او می گوید: “در نهایت شما می‌توانید خودروی‌تان را احضار کنید… خودروی شما می‌تواند خودش را به شما برساند. من فکر می‌کنم در عرض دو سال شما می‌توانید خودروی‌تان را از هر کجای کشور صدا بزنید.” او همچنین اضافه می‌کند که: “گوشی شما هر جا که باشد، خودرویتان به همان‌جا می‌آید و اتوماتیک خودش را در طول سفر شارژ می‌کند.”

البته با تمام این اوصاف، ماسک اعتراف می‌کند که دیدگاهش کمکی خوش‌بینانه است و خودروهای تسلا باید به حس‌گرهای بیشتری مجهز بشوند تا به چنین هدفی دست یافته شود و صرفا به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای این کار کافی نیست. این همچنین به این معنی است که خودروهای تسلای فعلی از عهده‌ی انجام چنین کاری برنمی‌آیند و برای حس‌گرهای بیشتر باید پول اضافه‌ای پرداخت شود یا این که یک خودروی جدیدتر خریداری شود. در هر صورت، این ایده واقعا هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد.

منبع: Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. احسان

    این کشور رو مشخص میکردید بد نبود…
    به هر حال ما هموطن این شخص نیستیم و نمیدونیم منظورش کدوم کشوره
    توی عنوان هم داخل پرانتز (…) کشور رو قید کنید بد نیست

    1. چیا

      ( USA ) مشخص نیست؟

  2. کریم پازکی

    پراییییییییییییییییییییییییییییییییده؟!!!

  3. محمد

    ای خدا ! اینا کجا ما کجا ! هنوز تو پراید گیر کردیم و موقعی که از پراید انتقاد میکنیم سازندش عین چی از ماشین دفاع میکنه! میگه شما دارید به ۵ میلیون پراید سوار کشور بی احترامی میکنید! ای خدا !

    1. ناصر جوادی اقدم

      واقعا با تو موافقم اونا همچین ماشینی رو حداکثر ۶سال میزنن البته بعد از تولید ما ۲۵ ساله تو این پراید و پژو موندیم واقعا که!!!!!!؟؟؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه