خودروی تمام الکتریکی پورشه، رقیب مستقیم تسلا S

۲۱ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

شرکت خودروسازی «پورشه»، به تازگی از طرح مفهومی خودروی تمام الکتریکی خود با نام (Mission E) ، رسما رونمایی کرده است. این خودرو از توان خروجی ۶۰۰ اسب بخار بهره می‌برد و رقیب مستقیم خودروی تسلا S به حساب می‌آید.

در سال ۲۰۱۲ میلادی، یعنی زمانی که خودروی تسلا مدل S شروع به فروختن کرد، دیگر شرکت‌های خودروسازی به این فکر افتادند که باید در بازار خودرو‌های الکتریکی خودی نشان دهند. در نتیجه شروع به معرفی محصولات الکتریکی خود کردند. روز گذشته در «نمایشگاه خودروی فرانکفورت» که در کشور آلمان برگزار شد، غول خودروسازی جهان یعنی «پورشه»، از طرح مفهومی خودروی تمام الکتریکی خود با نام (Mission E)، رسما رونمایی کرد. این خودروی دارای چهار درب و چهار صندلی است که در اصل در کلاس خودرو‌های چهار درب یا همان سدان قرار می‌گیرد. طراحی این خودرو که از مدل سنتی پورشه یعنی ۹۱۱ الهام گرفته‌شده، اولین محصول تمام الکتریکی معرفی‌شده توسط پورشه به‌حساب می‌آید.

Mag1

پورشه، یک شرکت خودروسازی آلمانی است. سابقه‌ی فعالیت این شرکت در صنعت خودروسازی به چیزی حدود یک قرن پیش باز می‌گردد. همچنین کیفیت، تنوع و فن‌آوری‌های به‌کار رفته در محصولات پورشه، در سراسر جهان مثال زدنی است. قیمت خودروی تسلا مدل S، حدود ۷۱ هزار دلار است. در نتیجه برای رقابت با این خودرو، به‌احتمال زیاد قیمت پورشه‌ی Mission E هم  در همین حدود خواهد بود. پورشه‌ی Mission E، مثل تسلا، از باتری لیتیوم یونی بهره می‌برد. این باتری برای پایین آمدن مرکز ثقل، در کف خودرو قرار گرفته است. در نظر داشته باشید که تسلا مدل S از یک باتری ۳۷۵ ولت و پورشه‌ی Mission E از یک باتری ۸۰۰ ولتی بهره می‌برد.

Mag2

بر اساس ادعا‌های پورشه، Mission E با یک‌بار شارژ کامل می‌تواند تا پیش از ۴۸۲ کیلومتر مسافت را طی کند. این در حالی است که تسلا مدل S، حدود ۴۰۷ کیلومتر مسافت را با یک‌بار شارژ کامل باتری طی می‌کند. لازم به ذکر است که باتری Mission E، توسط فن‌آوری توربوشارژر پورشه، تنها در ۱۵ دقیقه، به میزان ۸۰ درصد شارژ خواهد شد. البته که این فن‌آوری در حال حاضر به مرحله‌ی بهره برداری نرسیده و باید تحقیقات بیشتری روی آن انجام شود. بر اساس اطلاعات رسمی منتشر شده توسط پورشه، خودروی Mission E، از فن‌آوری چهارچرخ محرک (all-wheel dirve) به همراه دو موتور الکتریکی متصل‌به‌هم بهره می‌برد. پورشه‌ی Mission E با توان خروجی موتور ۶۰۰ اسب بخار، تنها در ۳/۵ ثانیه، می‌تواند سرعت خود را از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. همچنین حد‌اکثر سرعت این خودرو به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. در حال حاضر اطلاعاتی در مورد زمان دقیق عرضه‌ی این خودرو در بازار‌های جهانی در دسترس نیست.

Mag3

منبع: New York Times

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar mosam

    اگه ایران یه ماشین درست و حسابی میزد الآن وضع مون این نبود

  2. Avatar farzad

    چرا ما نمی تونیم یه ماشین نصف خوشگلیه این درست کنیم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه